ani to elektryka, ani mechanika, więc w tym miejscu postanowiłem zadać pytanie, w razie czego to proszę modów o przeniesienie w odpowiednie miejsce.
Muszę wymienić wydech a w zasadzie tłumiki, jak zauważyłem do 3.0 środkowy można bez problemu nabyć, ale za to już końcowy niestety nie, no za 500/700 to i owszem, ale Mauer niestety tyle nie posiada Panowie, czy od innej Safi tłumik mozna jakoś spasować? Środkowy pasuje do kilku wersji silnikowych a końcowy tylko do konkretnego silnika , jak to jest???
i jeszcze jeden temat, ostatnio jak wracałem z koncertu Roda Stewarda z Torunia (notabene bardzo fajny występ) to dałem się podpuścić jakiemuś następcy Kubicy w Seacie Leonie i ...ach szkoda gadać, taki stary a taki głupi , Rywalizację wygrałem ale Mauer zapomniał, że jego Safranka ma już 17 latek i post factum zauważyłem, że coś mi buczy z przodu samochodu tzn. katalizator/ pierwszy tłumik, nie wiem jak to jest rozwiązane w Safrankach, nie wlaziłem jeszcze do kanału i nie wiem czy sie coś poluzowało czy gdzieś dziura jest. Powiedzcie mi jak to w Szafkach jest rozwiązane i czym ewentualnie można ten tłumik zastąpić.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-06-14, 09:25
Mauer napisał/a:
już końcowy niestety nie, no za 500/700 to i owszem,
Już nawet takich nie będziesz w stanie kupić ostatnio temat przerabiałem z kolegą Troją i bosal już się wycofał z produkcji tłumika końcowego do 3.0 V6.
Mauer napisał/a:
Panowie, czy od innej Safi tłumik mozna jakoś spasować? Środkowy pasuje do kilku wersji silnikowych a końcowy tylko do konkretnego silnika , jak to jest???
Owszem można. Tłumik środkowy w 3.0 jest taki sam jak w 2.2 12V zatem końcowy od 2.2 12V będzie pasował pod kątem wymiarów czyli średnice rur i wymiary puszki są takie same. Różnica będzie tylko wewnętrzna ale to tylko czysto teoretycznie (ilość waty wygłuszającej w tłumiku) chociaż podejrzewam, że firmy produkujące nie zwracają na to uwagi i robią to najtańszym kosztem więc zakładając tłumik wyżej wspomniany od 2.2 12V może się to przełożyć na delikatne zwiększenie hałasu w czasie pracy silnika. Tłumik taki produkuje np POLMO OSTRÓW (PŁÓCIENNIK) i jego pochodne EDEX czy MARIX.
Numery referencyjne dla tych trzech firm to 21.212AL w hurtowniach oznaczane przedrostkiem od skrótu nazwy czyli EX lub MX, Płóciennik jest bez przedrostka i wychodzi najtaniej ale to różnica 10zł. Średnio za tłumik końcowy trzeba wydać 145zł np w CEMPOLU. Środkowy tłumik średnio 115zł.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Goli dzięki, troszeczkę mnie rozjaśniłeś, czyli taki jak:
http://moto.allegro.pl/tl...1633445281.html
będzie pasował?
a czy gdzies znajdę rysunek wydechu ze średnicami rur? no i co z tym pierwszym tłumikiem?
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-14, 11:58
Rysunki poglądowe układów wydechowych znajdziesz TUTAJ .
Ja swego czasu miałem wstawiony katalizator od V6, ale zaślepione zostało miejsce na sondę tlenu, która w tej wersji silnikowej montowana jest w katalizatorze.
Pozostaje Ci więc przerobienie układu, gdybyś chciał wstawić katalizator uniwersalny, lub bardziej wytrzymały - metalowy, ale będzie trochę zabawy z przeniesieniem i dorobieniem tulejki na wkręcenie sondy tlenu. Najprostszym rozwiązaniem, w przypadku gdy kat się rozsypał będzie wybebeszenie go, bez wstawiania czegokolwiek w środek, ale efekty akustyczne będą już zupełnie inne.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-06-14, 12:33
Mauer napisał/a:
a czy gdzies znajdę rysunek wydechu ze średnicami rur?
Dokładnie tam, gdzie podał Arek, proszę nie dziwić się, że nigdzie nie widać oznaczenia fi. Przy obejmach U bosal oznacza średnicę jako dwie ostatnie cyfry numeru referencyjnego czyli XXX-X60. Jeżeli tłumiki są zgodne z tymi w opisie aukcji to dokładnie są te o, które nam chodzi Jeżeli chodzi o pierwszy "tłumik" który jest katalizatorem to w temacie kolegi Predatora poruszaliśmy ten temat. Od TEGO postu zaczęły się dywagację co w zamian kata, wybór należy do Ciebie
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-06-14, 12:42
arek napisał/a:
Najprostszym rozwiązaniem, w przypadku gdy kat się rozsypał będzie wybebeszenie go, bez wstawiania czegokolwiek w środek, ale efekty akustyczne będą już zupełnie inne.
To jest bardzo złe i nie ma co proponować takiego rozwiązania. Pusty kat zakłóca całą prace układu wydechowego, kwestię ciśnień i fali zwrotnej od i do zaworu wydechowego.
Inna sprawa że akustycznie będzie strasznie. Jeśli ktoś już jest taki desperat, to niech przynajmniej wspawa zwykłą rurkę w środek kata, by nie było żadnej komory.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-14, 15:26
Daroot napisał/a:
arek napisał/a:
Najprostszym rozwiązaniem, w przypadku gdy kat się rozsypał będzie wybebeszenie go, bez wstawiania czegokolwiek w środek, ale efekty akustyczne będą już zupełnie inne.
To jest bardzo złe i nie ma co proponować takiego rozwiązania. Pusty kat zakłóca całą prace układu wydechowego, kwestię ciśnień i fali zwrotnej od i do zaworu wydechowego.
Inna sprawa że akustycznie będzie strasznie. Jeśli ktoś już jest taki desperat, to niech przynajmniej wspawa zwykłą rurkę w środek kata, by nie było żadnej komory.
Też nie popieram rezygnacji z katalizatora, a podaje to jako rozwiązanie tymczasowe. Wstawienie rury w środek? , a co wówczas z sondą lambda w tym przypadku ? Wyrzucamy ?
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach