Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Układ wtryskowy
Autor Wiadomość
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 57
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-05-20, 22:07    

Rozłącz katalizator od rury kolektorowej i będzie wiadomo, czy to jego wina ? Dźwięk z samochodu wydobędzie się jak z czołgu, ale sprawdzisz, czy nie szarpie. Prawdopodobieństwo, że segmenty ceramiki po uderzeniu w kamień się rozsypały jest duże i fragmenty mogły zapchać tłumik środkowy.
Jak rozłączysz układ wydechowy, to będzie wiadomo, czy on jest przyczyną, a wówczas można już pojedynczo eliminować elementy.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-05-20, 22:20    

Jeżeli już chcesz sam się za to zabrać to tak jak w rozmowie telefonicznej mówiłem, żeby przed całym przedsięwzięciem zaopatrzyć się w nowe śruby, uszczelkę na łączenie kata z rurą kolektorową i obejmę fi60 na łączenie kata z rurą tłumika środkowego co by później nie było latania w nerwach, że problem rozwiązany ale nie ma jak skręcić tego wszystkiego do kupy numery. Numery znajdziesz w tym http://renaultsafrane.eu/viewtopic.php?t=35 temacie, wystarczy tylko znaleźć swój silnik. Reszta tak jak napisał Arek czyli trochę hałasu będzie trzeba narobić, przed narobieniem hałasu można również naocznie sprawdzić stan wnętrza katalizatora zaglądając w otwory w rurach poza tym samo potrząsanie wymontowanym katalizatorem pozwoli na określenie czy ceramika w nim została uszkodzona (będzie coś wewnątrz latało) ale tylko jeżeli pozostały jakieś większe kawałki, których silnik nie był w stanie przedmuchać przez otwory. Na koniec dodam, że jeżeli faktycznie okaże się to katalizator i mechanicy będą chcieli wstawić zamiast niego rurkę to przypilnuj aby flansze łączącą obecnie katalizator z rurą kolektorową przespawali z kata do nowo wstawianej rury, w żadnym wypadku nie pozwól na to aby ową rurkę przyspawali Ci na sztywno w miejsce kata bo później jak przyjdzie co do czego będą kolejne problemu. A uwierz mi, że są tacy mechanicy, którym jak się nie chce to pójdą po najmniejszej linii oporu a przy tym raz, że spartaczą układy wydechowy to jeszcze Cię za to wykasują.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-05-21, 08:55    

Mam problem obdzwoniłem już parę serwisów żeby to zrobić i u każdego słyszę że tam nie może być kawałek rurki tylko strumienica, to ja już nie wiem co z tym zrobić, powiedzieli mi coś że może być tłumik przelotowy? co o tym sądzicie?
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2011-05-21, 09:11    

Nie daj sobie wsadzic zadnej strumienicy, jak juz ktos nie chce zrobic, to niech wstawia zwykly tlumik srodkowy przelotowy, zachowaj tylko srednice.

Ale nie wiem dlaczego ktos ma jakies ale zeby nie wstawic prostej rurki.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-05-21, 09:35    

Predator napisał/a:
u każdego słyszę że tam nie może być kawałek rurki tylko strumienica, to ja już nie wiem co z tym zrobić,

Prawdopodobnie chce ktoś na tym zarobić a dwa może dlatego chce wstawić tłumik lub strumienicę byle była w miejscu kata jakaś puszka co byś nie miał problemów na przeglądzie, jeżeli masz w dowodzie rej. wpisany KAT to Ci co przeglądają patrzą z przymrużeniem oka i ową obojętnie jaką puszkę biorą "na sztukę". Jeżeli już się tak upierają to poproś aby wykruszyli cały wkład katalizatora i przez jego puszkę oraz orurowanie wstawili rurkę mniejszej średnicy, w tym przypadku przelot układu na odcinku katalizatora zawęzi się maksymalnie o 4-5mm.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-05-21, 14:59    

Czyli nie może być zwykłą rurka, tylko taka trochę większa jak kat żeby nic się nie stało? niestety mój kat ma dziurki od spodu i jest w bardzo złym stanie dlatego chce się go pozbyć, czyli może być na przykład tłumik przelotowy? a musi być dokładnie takiej średnicy jak kat? jak by wstawił mniejszy nic się nie stanie?
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-05-21, 17:01    

Predator napisał/a:
Czyli nie może być zwykłą rurka, tylko taka trochę większa jak kat żeby nic się nie stało?

Może być najzwyklejsza w świecie rurka.

Predator napisał/a:
niestety mój kat ma dziurki od spodu i jest w bardzo złym stanie dlatego chce się go pozbyć, czyli może być na przykład tłumik przelotowy?

Może być tłumik przelotowy, jak już ma być przelotowy to najłatwiej będzie zaadoptować środkowy tłumik od któregoś z golfów II lub III (mam na myśli tłumiki środkowe idące w VW zaraz za katem, występowały też poprzeczne środkowe zaraz przed tylną belką ale wtedy między nim a katem byłą rura oczywiście wyjątkowo wstawiali środkowy wzdłużny, środkowy poprzeczny) oczywiście skracając dochodzące do niego rury (cały tłumik ma jakieś 80cm długości).

Predator napisał/a:
a musi być dokładnie takiej średnicy jak kat? jak by wstawił mniejszy nic się nie stanie?

Najlepiej by było tej samej średnicy ale poszerzone (kielich) na łączeniach tak aby oryginalna rurka w nią weszła, ale z tym będzie ciężko. Można wstawić o większej średnicy bez obaw, a jak już mniejszą to tak aby ta średnica nie była zbytnio mniejsza od właściwej. Patrząc na schemat układu wydechowego a dokładnie na połączenie rur, tam gdzie przychodzi obejma, wynika że poszerzenie na łączeniu to fi60 po zewnąrz i taką też będzie miała obejma ale wewnątrz, reszta rury za i przed poszerzeniem będzie miała średnicę tak mniej więcej fi54=55 ale to tylko teoria. Nie wiem jakiej grubości są ścianki rur przy oryginalnych tłumikach. W tłumikach z rzemiosła ścianki te mają grubość 2,5-3mm


Ta rurka 787-741 (Golf III 1.9 TDI '96-'97) by się znakomicie nadała, koszt z polskiego zamiennika około 45zł.


Jak już tłumik to najbardziejszy ten 233-099 (Golf III 2,8 VR6 '92-'93) koszt z rzemiosła 70-80zł.

Z adaptacją może być troszkę zabawy ze względu na to, że w safranie rura idąca od katalizatora i rura idąca do środkowego tłumika mają lekkie zagięcia w celu ominięcia chyba skrzyni biegów.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Predator 
Starszy pisarz
Pogromca Alienów


Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 370
Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-05-21, 18:05    

A co lepsze ta zwykła rurka za 45zł czy lepiej kupić ten tłumik za 70-80zł?

z dopasowaniem to oddam autko do warsztatu to migomatem sobie poradzą bo nie sądzę żeby dało to się dopasować i skręcić :P
_________________
Clip - Lubelskie
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-05-21, 18:49    

Jeżeli masz znajomości na stacjach diagnostycznych i przepuszczą Cię pomimo tego, że masz wbity w dowód KAT a fizycznie go nie ma to lepsza będzie rurka (dla tego co będzie modził), będzie dawać większe pole do popisu i możliwości przerobienia jej tak aby odpowiednio ją spasować.
Ale wykminiłem coś lepszego też od Golf III średnice te same, jest to tańsza wersja "katalizatora" wykonana wewnątrz jak tłumik :) http://ferrozkatalog.pl/u.../szczegoly.html Drugi element na rysunku o numerze 06.191. Jeżeli się na niego zdecydujesz to przed montażem będzie trzeba uciąć od niego fabryczną flansze i dospawać tą która jest przy katalizatorze od safrane zaś z jego drugiej strony resztę orurowania idącą do środkowego tłumika (to pozwoli na zachowanie zagięć). Ten tłumik, do którego podałem link, ma puszkę o wiele krótszą niż środkowy tłumik, o którym pisałem we wcześniejszym poście. Niestety nie wiem jak cenowo stoi ale jak mi się w poniedziałek przypomnisz to zadzwonię do sklepu i się dowiem.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 57
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-05-22, 00:30    

Zamiast kombinować jak koń pod górę, może lepiej kupić używany, ale sprawny katalizator ?
Jeżeli nie, to od góry wybebeszyć puszkę którą jeszcze masz i wspawać do środka rurę o takiej średnicy, aby weszła w te przy katalizatorze. Następnie zaspawać puszkę. Od góry i tak nie będzie widoczny spaw. Dziurawa puszka nie ma tutaj wówczas znaczenia.
W ostateczności wstaw tłumik przelotowy i nie trzeba będzie zbyt dużo kombinować. Da tyle samo, co wspawanie rurki. Kwestia tylko ceny w obu przypadkach ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 10