Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2010-06-23, 15:48 Wymiana simeringu półosi prawej G8T 2.2dT ph2
witam, musze wymienić simering półosi (długiej) prawej bo zaczyna wypluwać spore ilości oleju ze skrzyni.
jak wygląda sprawa wymiany? simering już posiadam.
Co po kolei trzeba zrobić aby wyciągnąć półośkę i nic nie napsuć?
Wiadomo, fura na podnośnik, zdjąć koło, osłone pod silnikiem
ale dalej? ściągnąć tarczę, wybić sworzeń, wycisnąć półoś z piasty i wyszarpnąć półośkę ze skrzyni?
jeszcze tego nie rozbierałem, sugeruje się konstrukcją poprzedniego samochodu.
prosiłbym o wskazówki, czy jakiś schemat konstrukcyjny.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-06-23, 16:50
wazzabii napisał/a:
ale dalej? ściągnąć tarczę, wybić sworzeń, wycisnąć półoś z piasty i wyszarpnąć półośkę ze skrzyni?
Praktycznie sobie odpowiedziałeś ale przed wyciągnięciem półosi będziesz musiał odkręcić jej blokadę (przykręcana na tyle do bloku silnika, dwa torxy jak dobrze pamiętam), która zapobiega jej wysuwaniu się. Po jej ściągnięciu krzyżak półosi wyjdzie bez problemu z kielicha skrzyni. Przy skręcaniu tej blokady trzeba uważać co by śruby nie zerwać bo w cholere dużo roboty a do tego nie ma tam pola do manewrowania rękoma. Do tego będziesz musiał też wybić końcówkę drążka kierowniczego co by uwolnić amortyzator co umożliwi odsunięcie go do siebie a po wypięciu półosi na bok. Odnośnie simmeringa to jest to najpopularniejszy wśród renówek z taki lekkim kołnierzem od wewnątrz z jednej strony. Kolor brązowy, kawa z mlekiem o wymiarach 30mm x 52mm x 7/11mm. Oczywiście nie zapomnij spuścić oleju ze skrzyni To chyba tyle.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-06-23, 17:41
Sorry za pomyłkę odnośnie blokady półosi ona jest przykręcana do skrzyni a nie do bloku silnika
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2010-06-24, 00:35
a jest jakieś zabezpieczenie na końcówce półosi przed jej wypadnięciem ze skrzyni?
Łatwo później ją wsadzić spowrotem do skrzyni?
Czy jeśli podniosę auto na lewarku na bok, to obejdzie się bez spuszczania oleju? jest jeszcze świeży to szkoda, wole dolać niż wymieniać cały. Jaki jest koszt oleju i jaki olej zaleca producent? ile wchodzi?
pamiętam, że w byłym aucie (Rover serii 400) był jakiś pierścień zabezpieczający na półosi i nie mogłem jej wyszarpnąć ze skrzyni (miałem obawy, żeby się nie ściął w połowie i zblokował półoś, jednakże w warsztacie chyba użyli po prostu sporej siły i wylazło)
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-06-24, 01:04
O ile dobrze pamiętam, to przy wyjmowaniu dłuższej półosi nie powinno się nic wylać.
Olej to obecnie dostępny NFP 75W-80 - zastąpił wcześniejszy TRX 75W-80 w granicach cenowych od 18-22 zł - średnio.
Do wymiany w zakresie od 2.4-2.7 l.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-06-24, 12:00
wazzabii napisał/a:
a jest jakieś zabezpieczenie na końcówce półosi przed jej wypadnięciem ze skrzyni?
Łatwo później ją wsadzić spowrotem do skrzyni?
Czytamy uważnie
Goalkeper napisał/a:
przed wyciągnięciem półosi będziesz musiał odkręcić jej blokadę (przykręcana na tyle do bloku silnika, dwa torxy jak dobrze pamiętam), która zapobiega jej wysuwaniu się.
Odnośnie ponownego włożenia to nie ma problemu, trzeba sobie ustawić dobrze krzyżak na półosi w taką pozycję jak jest ten kielich w skrzyni i po kłopocie, delikatnie pchnąć i przykręcić tą blokadę/zabezpieczenie przed wysunięciem.
Ja zastosowałem jakiś olej przekładniowy o tych samych parametrach z MOBIL'a.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2010-06-25, 00:47
hmm, to wszystko jasne,
zostaje tylko sprawa simeringu, mianowicie jest on na takiej plastikowej tulejce
mam do tego rysunek,
wynika z niego ze byly 2 rodzaje półośek, jedna z karbem przy wieloklinie i druga bez.
Gdy jest z karbem to trzeba ją chyba zostawić, a jak bez to wyrzucić.
też tak miałeś przy wymianie?
kupiłem orginała w salonie
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2010-06-25, 15:52
po wymianie,
poszło dość łatwo, blokada była przy kielichu, a całość jest przykręcona do bloku silnika, zaraz przy dolnej poduszce.
Ta blokada to taka blaszka, która nachodzi na półośkę, w miejscu karbu, przykręcona na 2 śrubki, klucz 10, troche trudne dojście, najlepiej używać nasadowego i grzechotki.
simering różnił się od tego starego, ale pewnie jest to poprawka producenta, bo stary wysiadał (3cia safranka w dieslu z tym samym problemem w rodzinie)
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-06-25, 21:08
wazzabii napisał/a:
przykręcona na 2 śrubki, klucz 10, troche trudne dojście, najlepiej używać nasadowego i grzechotki.
To sobie teraz wyobraź jak z mechanikiem przykręcaliśmy i się druga śruba ukręciła Trzeba było rozwiercać z godzinkę nad tym zmarudziliśmy
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach