Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-03-14, 21:24
Jordan do 2.5 wchodzi ok. 6 litrów. Jak odsysasz, to spokojnie 6, jak spuścisz przez korek w misce, to 6.5
Cena filtra oleju, jak napisał Red. Cena filtra powietrza w granicach 35-45 zł.
Olej leję taki jaki zalewała fabryka 5W40 ELF Synthese
edit. Poprawiłem ilość dla silnika 2.5. Ja kupuję na wymianę 7 litrów, z czego resztę mam na dolewki pomiędzy wymianami. Ten silnik ma to do siebie, że jak kręcić go powyżej 4k obrotów, to oleju może troszkę zniknąć
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-03-27, 21:59
Zależy, jak zamierzasz wymienić olej Jak całość, to może być ok. 7.5 litra, jak tylko z czyszczeniem filtra i spuszczeniem to pewnie ok. 4 l
Też jestem na tym etapie, więc troszkę cierpliwości. Zamówiłem olej w ASO, bo słyszałem opinie, że do skrzyni SU0 nie leje się Dextron II, jak jest na bagnecie napisane, tylko coś innego. Olej w ASO widnieje pod nazwą "uszlachetniacz oleju" na sprowadzenie z ceną 82 zł za litr , więc zobaczymy, co przyjdzie ?
Niby producent podaje, że wymiana co 60 kkm, ale "majstry" od ASB mówią, że mniej. Ja mam przejechane 30kkm, więc nie spieszę się, aż tak bardzo.
Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: nie pamiętam
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 46 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-03-28, 11:38
Witam,
Arek, coś ciężko mi uwierzyć, że wlewa się coś innego niż Dextron II. To niby po co ten napis na bagnecie, czyżby producent auta sie pomylił?
Wydaje mi się, że ktoś próbuje naciągnąć Cić na koszty skoro wołają 82zł za litr - chociaż wiadomo od zawsze, że ASO kieruje się własnymi zasadami Za mniej więcej tyle samo w sklepie zaproponowano mi 4 litry Mobila.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-04-17, 15:14
Zdaje się, że Renault zaleca Elf Elfmatic i do automatu i do wspomagania. Spełnia normy DEXTRON III i kosztuje około 30 pln za litr
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-05-16, 08:56
Witam i ostrzegam!
Nie można zamieniać Dextrona II na Dextron III i odwrotnie!!!
Oleje te mają inną klasę lepkości.
Wiem z doświadczenia - przed Safranką miałem BMW E34 w automacie - tam lało się Dextron III. Kolega zalał Dextron II (bo był tańszy o 15 zł/litr W mur) i skrzynia po dosłownie 100 kilometrach zaczęła szarpać i wariować (zmieniała bieg dopiero za 2 razem z odczuwalnym hukiem i szarpnięciem).
Już przygotował się na wydatek kilku tysiaków na remont, ale przed tym postanowił zmienić olej na Dextron III - jak ręką odjął - wszystko wróciło do normy.
Na szczęście wymieniał olej przede mną, więc już byłem dobrze poinformowany.
Tak samo olej Esso Long life - to nie prawda, że jest dożywotni!!!
60 tyś i trzeba zmienić, chyba, że lubi się remontować skrzynię biegów.
Więc jak producent zaleca Dextron II - lejcie Dextron II !!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach