Safrane ph: phII
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2dT
Wersja wyposażenia: RX
Wiek: 38 Dołączył: 09 Sie 2008 Posty: 49 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-11, 16:35 Felgi i opony w Safrane
Chciałbym żeby, ktoś w tym miejscu prosto i przejżyście napisał jakie felgi i jakie opony można zamontować w Safrane. Wszystkie średnice, szerokości, ET, profile, rozstaw śrób i wszystko zależnie od modelu, standardowe i te maxymalne.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-12-11, 16:43
Jest to niemożliwe każdy producent ustala sam swoje ET i różne wymiary tak więc gra nie warta świeczki.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: phII
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2dT
Wersja wyposażenia: RX
Wiek: 38 Dołączył: 09 Sie 2008 Posty: 49 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-11, 17:00
No tak, ale biorąc pod uwagę ET to jak będzie ona różna to koło może się nie zmieścić i obcierać o szczęki, albo opona bęcie ściskać się z nadkolem. To prawda, czy moje krzywe myślenie? Goli, skoro podawanie ET nie ma sensu to chociaż podaj resztę.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2008-12-11, 17:21
Nie radziłbym montować innych felg i opon niż jest to w specyfikacji auta.
Dlaczego? Jak będą za szerokie to zaczną Ci cieknąć węże od wspomagania, w gorszym wypadku skończy się pompa wspomagania. Gdy będziesz miał za duże felgi to wysiądzie Ci szybko zawieszenie. W specyfikacji są wypisane preferowane wielkości opon do każdej wersji silnikowej, zapewne pompy wspomagania mogą być różne.
Piszę żeby ostrzec, ponieważ przysłuchiwałem się rozmowy pracownika zakładu wulkanizacji opon z właścicielem Hondy Civic (rok bodajże coś koło 2006) na 17" felgach i silniku (bodajże) 1.8 benzyna. Sam właściciel mówił, że ciężko się skręca.
Pracownik powiedział z tego co zaobserwował, że zawieszenie wytrzyma koło 3 lat i będzie do wymiany, ze wspomaganiem podobnie. Zależy to też wiadomo od tego ile i gdzie się jeździ, ale nie oszukujmy się, autostrad nam brak.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-12-11, 17:46
ET jakie powinno być w Safranie i jakie podaje ASO to ET50, odnośnie innych rozmiarów to tutaj zależy od szerokości felgi i kapcia, najlepiej w zwykłych szafkach poniżej V6 montować 6,5" od rantu do rantu przy feldze na jej szerokości wtedy może unikniemy ocierania się opony o błotniki, niektórzy producenci felg przy danym modelu felgi i danym modelu samochodu dodają oznaczenie, że np, trzeba wziąć flexa i ciąć randy błotników i tak to jest przy safranach. Szczerze powiem, że jak chcesz już zmieniać felgi na inne to jeżeli masz 4 śruby to ich rozstaw wynosi 4X100 jeżeli 5 to będzie 5X108. I jak już znajdziesz felgi, które Ci odpowiadają wyglądem to warto by je przymierzyć razem z laczkami na samochodzie co by zobaczyć czy nie będzie tarło. Niby im mniejszy parametr ET tym mniej felga wychodzi na zewnątrz auta. Ja kupiłem felgi z ET48 i niestety miałem pecha okazało się, że felga bardziej wystaje i musiałem dać felunie do gościa od prostowania ich i innych zabiegów w celu zeszlifowania gniazda felgi o 2 mm, co prawda czasami obetrze się ale nie już tak jak na niemodyfikowanych felgach.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 47 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 97 Skąd: bd
Wysłany: 2008-12-11, 18:40
Ja mam na lato 16" + 205/55/16. Powiem, że kręci się kółkiem w miarę lekko. Niestety nasze kochane polskie bezdroża poczęstowały mnie konkretną dziurą. Skończyło się na wymianie zawieszenia - amor z prawej strony się całkowicie rozsypał. Ostatnio zauważyłem (to pewno wina kończących się amortyzatorów), że z tyłu jak auto zapakowane jest czterema osobami to na brzegach opon pojawiały się małe przycierki. Wcześniej tego nie było.
Druga sprawa na zimę mam 195/65/15. Zaraz poz mianie odczuwalny jest wzrost komfortu. Lepiej wybiera wszystkie nierówności.
Sumując myślę, że przy naszych polskich drogach lepiej nie zakładać zbyt dużych felg, a co za tym idzie opon o niższym profilu.
Dodam jeszcze, że szerokie opony przy naszych koleinach to totalna porażka. Często się da obserwować, jadąc za kimś kto ma szerokie kapcie, że w koleinie tylko brzegi opony dotykają asfaltu a reszta w powietrzu - i czym tu hamować.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-11, 22:11
w safrance raczej sie z felgami i oponami nie poszaleje...
u mnie ( w sasadzie u mojego ojca , ale ja ten samochod serwisuje i czesem nim jezdze wiec w sumie "u mnie") na lato sa felgi 6,5 cala et 38 - na tych felgach opony 205/60 r15 i jest idealnie - kola nie sa utopine w nadzwoziu - nic nie obciera . ba tyl zalozylem ostatnio 225 i obciera o rant ...
na zime mam felgi 7 cali et 36 i opony 195/65 r15 - opony sa na tyle szerokie ze rant felgi jest wezej niz brzeg opony ...
jezeli chodzi o et to duzo zelezy od modelu felgi - sa felgi w ktorych et36 bedzie do safranki pasowac , a sa felgi w ktorych et 40 nie bedzie pasowac ( bo ramiona beda o zacisk obcierac o zacisk ) - wiec duzo zelezy od modelu felgi ... jeszcze trzeba sie zorientowac jaka jest srednica tarczy - bo pewnie w zaleznosci od silnika byly rozne ...
generalnie przy oponie 195 et 36 i felga 7 cali to raczej max .
prawidlowo jak chcesz kupic felge ( inna niz oryginalna ) powinienes zalozyc na felge opone taka jaka na niej bedzie i zalozyc na samochod i zobaczyc czy nic nie obciera na przodzie ( takze przy max skrecie ) oraz na tyle ( takze przy max ugieciu zawieszenia )
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-12, 17:58
U siebie mam 17'' z Laguny II z oponami 225/45 (nie wiem jakie ET) i o dziwo nie obcierają
Fakt, że komfort jazdy po koleinach i nawierzchni o złej jakości drastycznie spada, ale za to na dobrej nawierzchni prowadzi się dużo pewniej przy większych prędkościach.
Zmian w działaniu wspomagania nie zauważyłem wcale, skręca się dokładnie tak samo jak fabrycznych kołach.
Ale najważniejsze jest chyba to, że wygląd safranki niesamowicie zyskuję po założeniu takich kółek
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-12, 19:43
Zalecane rozmiary felgi i opony przez Renault do naszych szfeczek.
oraz ciśnienia w oponkach.
Po żabiemu ale wiadomo o co chodzi
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach