Safrane ph: II
Rocznik: 99
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXT
Wiek: 48 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 15 Skąd: DC
Wysłany: 2012-06-29, 12:46 PHII ASB 2,5 Jakie max rpm
Witajcie po długie przerwie. Jedno krótkie pytanie - ile stałych rpm ten silnik wytrzyma konstant ? Czeka mnie podróż na wariata do Holandii a nie chcę szafy zajechać. 5000 rpm max ?
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2012-07-03, 00:35
Zależy od stanu silnika, warunków na drodze i temperatury powietrza Jeżeli dla tej jednostki max. moment obrotowy jest przy 4600 obr/min, a max. moc przy 6000 obr/min. to można wnioskować, że w okolicach 5k rpm będziesz miał kompromis przyspieszania do ekonomicznego wykorzystania spalanego paliwa.
Nie jechał bym jednak na wskazania obrotomierza, bo w zależności od warunków drogowych, ukształtowania terenu i atmosferycznych można uzyskać dobrą średnią bez piłowania silnika
Staraj się utrzymywać jak najmniejsze obroty, choć ja przegoniłem kiedyś swoją na maxa przez 80 km w upalny dzień - wymieniałem potem katalizator
Safrane ph: II
Rocznik: 99
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXT
Wiek: 48 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 15 Skąd: DC
Wysłany: 2012-07-09, 21:09
No i byłem - nie przekraczałem 4000 4500 rpm. Spalanie na paliwie shell o dziwo ponizej 10 l/100, wg komutera 9.8. Acha no i jechałem do Gdańska i powrót do WWA tego samego dni. W sumie 766 km tzw od domu do domu, oczywiście na jednym baku. Shell górą - wg kompa spalanie ok. 0,5 l/100 km mniej niż zwykle. Przy tym stylu jazdy zawsze paliła pomiędzy 10,2 a 10,4. A tu taka niespodzianka. I do tego klima non stop - bo gorąco...
Safrane ph: brak
Rocznik: brak
Pojemność: brak
Wersja wyposażenia: brak
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 126 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-09, 21:39
No paliwo ma znaczenie.
Moja kobieta bardzo dobrze odczuwa gorsze paliwo w swoim skuterze. Tankowanie na bliskiej = problemy z odpalaniem i krztuszenie się. Neste = zapchany gaźnik. na shellu i statoilu wszystko ok.
Przepraszam że obok tematu, ale może komuś się przydadzą te informacje.
_________________ Safrane scenic-forum.pl
Ostatnio zmieniony przez patrys4891 2012-07-09, 21:40, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach