Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-02-25, 20:36
Samo oznaczenie J8S nie oznacza, że to te same jednostki Tak jak to ma miejsce w 2.2dT jest G8T w lagunach bez turbo 85HP, G8T 760 w lagunach z turbo 115HP i w safrane G8T z turbo 115HP (oznaczany jako 740 ale tego nigdy nie podają w katalogach) tutaj akurat turbina daje różnicę. Ale biorąc pod uwagę silnik 2.2 8V jaki był wkładany w poprzedniku Safrane to silnik ten sam a miał różne moce przez zastosowanie katalizatora w układzie wydechowym różnica taż spora z katem 108HP a bez niego 126HP. Ten bez kata miał więcej koni niż ten z katem. Znowu biorąc silnik 2.2 to w szafie masz 8V i 12V oba mają oznaczenie J7T z tym że 12V ma jeszcze dodatkowo 760 i o cztery zawory na cylinder więcej. Być może tak samo jest w przypadku 2.1DT w Cherokee może ma czegoś więcej a nie podają tego przez co brany jest za tą samą jednostkę.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2012-02-25, 21:38
Goalkeper napisał/a:
biorąc silnik 2.2 to w szafie masz 8V i 12V oba mają oznaczenie J7T z tym że 12V ma jeszcze dodatkowo 760 i o cztery zawory na cylinder więcej.
Chyba coś nie tak ? Dokładnie 3 zawory na jeden cylinder, a nie dodatkowo o cztery więcej, bo wyszło by ich sześć i łącznie 24
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-02-25, 21:43
Piwo w większych ilościach robi takie rzeczy, że matematyka zyskuje nowe oblicze tak czy siak oznaczenie oznaczeniem a konstrukcja to już co innego Poza tym dodatkowo tyczyło się tylko oznaczenia a nie zaworów choć i tak zrobiłem błąd w obliczeniach.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2012-02-26, 00:17
Odpowiedź na zadane pytanie może kryć się w tym:
Kod:
Warto zasygnalizować, że moc silnika jest zależna od warunków pomiaru. Normy europejskie przewidują pomiar parametrów silnika z zamontowanym osprzętem niezbędnym dla ruchu pojazdu i stale napędzanym przez silnik. Według norm amerykańskich (SAE) pomiarów dokonuje się na silniku pozbawionym filtra powietrza (!), alternatora, wentylatora, pompy wodnej, sprzęgła, pompy paliwowej i tłumika. Różnice w wartości momentu obrotowego i mocy tego samego silnika mierzone według normy europejskiej i amerykańskiej mogą dochodzić do 15 - 20 procent. Nie wszyscy generalni importerzy podają w swoich prospektach reklamowych informację, według jakiej normy dokonano pomiaru parametrów silnika. A różnice w pomiarach są jak widać duże.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach