Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Safrane 1998 2.0 + LPG
Autor Wiadomość
szymon503 
Pisarz

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2012-01-08, 22:03    

Co do dwumasy to w Safrane 2.0 16V jej nie ma w 3.0 też nie słyszałem żeby była, co do nowszych konstrukcji Renault tj. 2.0T to jest to możliwe, jest to silnik doładowany. Tam może być ale na 100% Ci nie powiem.
 
 
blaz 
Użytkownik
fanatyk marki..


Safrane ph: PHII
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE-chyba:)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 40
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Staszów/Kraków
Wysłany: 2012-01-08, 22:43    

jest na 100% bo takowy silnik miałem kupic, znaczy lalke z tym motorem, to jest 2.0 F4R 136Km z dolozona turbinka i dwumasa, dlatego kupiłem 1.8 bo pali o 2 litry mniej od 2.0 a jezdzi prawie tak samo;p

a wracajac może pomozecie jeszcze podliczyc koszta zapowiadajacych sie napraw w tej safranie? dla przypomnienia, na pierwszy strzał oczywiście dmuchawa bo nie da sie jechac.. jaki koszt zakupu? bo wymienie raczej sam i czy duzo roboty z wymianą? na allegro widziałem od 100ale nie wiem czy to nie do wersji bez klimy.., tłuczenie z tyłu, jesli poduszka amora to ile to może kosztowac? na oko ile może kosztowac naprawa tylnych drzwi i montaż sprysków xenona oraz wymiana halogena. o usprawnieniu oświetlenia klimatrona i naprawie dmuchania foteli juz poczytałem na forum. aha znany z laguny problem z termometrem.. raz pokazywał +2 raz +35.. :)
_________________
każdy ma jakiegoś bzika.. ja mam chyba na punkcie "romba" :)
R5,R11,R19 cabrio,szczeniak,R19chamade,megane coupe,clio2,laguna1 v6, laguna1 2.0..
obecnie Lala 2 1.8 +szafka 2.5

A tak pozatym kocham auta z duszą, której nie brak żadnej renacie ;)
 
 
 
krzysiek 
Klubowicz


Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 219
Skąd: LU
Wysłany: 2012-01-08, 23:18    

Dmuchawa jakieś 250-300 zł + 5 minut roboty.
Poducha tylna zdaje się teraz kosztuje ok 100 zł + robota
_________________
 
 
 
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-01-08, 23:26    

chocapic napisał/a:
blaz napisał/a:
a wystarczy do tej safranki taka moc?

Myślę, że jak jeździsz w miarę spokojnie to na pewno ci wystarczy. Wiadomo safrana to nie jest jakieś auto do wyścigów ulicznych ;)
blaz napisał/a:
czy np 4.5tys biorąc pod uwagę wspomniane usterki to dobra cena?

Myślę, że jak nie składana z 5 aut to tak. W tej cenie raczej kupuje się ph1
blaz napisał/a:
czy xenony sa drogie jesli się spalą?

patrząc na allegro nie wygląda to optymistycznie :zdegustowany:

Do spokojnego użytkowania wystarczy (tylko trzeba trafić na auto w świetnym stanie, bo samochód samochodowi nie równy)
Moim zdaniem do 5 tyś nie kupi się dobrej ph2 chyba że po małej stłuczce, to jest cena za ph1, ładna ph2 to 2 razy tyle :P oczywiście zależy jakie kto ma wymagania od samochodu czy do jady tzn względnie wygląda i jedzie do przodu czy wszytko sprawne i w idealnym stanie.
Wystarczy spojrzeć na ceny na zachodzie ładna safranka kosztuje 4000 ale euro, a u nas większość z allegro to niestety złomy.
Co do ksenonów to rek temu kupiłem jakieś chińskie żarniki w cenie 50zł za kpl. i do tej pory święcą bez problemu i porównywałem z oryginalnymi philipsa w innej safrane i jakiejś różnicy nie zauważyłem.

[ Dodano: 2012-01-08, 23:36 ]
blaz napisał/a:
jest na 100% bo takowy silnik miałem kupic, znaczy lalke z tym motorem, to jest 2.0 F4R 136Km z dolozona turbinka i dwumasa, dlatego kupiłem 1.8 bo pali o 2 litry mniej od 2.0 a jezdzi prawie tak samo;p
na oko ile może kosztowac naprawa tylnych drzwi i montaż sprysków xenona oraz wymiana halogena. aha znany z laguny problem z termometrem.. raz pokazywał +2 raz +35.. :)

W safrane dwumas był tylko w dieslu :cisza: a na pewno nie w 2,0 16v
tylne drzwi lepiej kupić nowe znajdziesz na allegro w kolorze za kilkadziesiąt złotych,
halogen kilkadziesiąt złotych, czujnik temp, też nie będzie drogi chyba że gdzieś nie łączy stąd wyświetla maks. temp.
;)
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
 
 
 
szymon503 
Pisarz

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2012-01-09, 10:07    

blaz napisał/a:
est na 100% bo takowy silnik miałem kupic, znaczy lalke z tym motorem, to jest 2.0 F4R 136Km z dolozona turbinka i dwumasa, dlatego kupiłem 1.8 bo pali o 2 litry mniej od 2.0 a jezdzi prawie tak samo;p


Kolego nie zgodzę się, silnik F4R to nowszy 2.0 16V konstrukcji Renault i w Lagunie I, nie był on doładowany. Dopiero w Lagunie II otrzymał on turbinę i być może dwumasę, ale tego już na 100% nie wiem.
 
 
blaz 
Użytkownik
fanatyk marki..


Safrane ph: PHII
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE-chyba:)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 40
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Staszów/Kraków
Wysłany: 2012-01-09, 10:53    

masz racje, ale ja oprócz L1 z 95 mam jeszcze L2:P i własnie miałem kupić ja z silnikiem F4R T ale nie kupiłem bo dwumas tam siedzi i nie lubi dużych przebiegów a nie ma zamienników, fakt ten silniki pali tyle co mój 1.8 ale koszta serwisowania są obrzydliwe..

wracając do tematu to fakt że widze ładne ph1 w tej cenie, ale sądze, że i w ph1 cos przyjdzie do naprawy a nawet w takiej ph2 za 10k może coś wyjsć, to juz chyba wole dać mniej i zrobić dla siebie i wiedziec co jest..tak mi sie przynajmniej wydaje:) spróbuje jeszcze podpytac o cenę bo póki co sprzedający wyjechał do francji, jak wróci to pogadam. Mówił że wymiana tej poduszki to max 100, wymiana dmuchawy też 100.. no wiadomo tak sie mówi zawsze. co do drzwi to sam nie wiem czy nie lepiej je zrobic.. nie jestem zwolennikiem szpachli ale w ub roku sprzedawałem clio2 i miało podobnie wgniecione przednie drzwi, kupiłem od bezwypadka w tym samym kolorze i wogóle nie chciały pasować a kolor był troche bardziej wyblakły, pewnie był niegarażowany..
a jakie są koszta serwisowania sekwencji? bo szczerze to nie miałem wcześniej styczności z taką instalką, czy te wtryski sie sprawdza jakoś przy kupnie auta? troche głośno cykają, słychac wyraźnie kiedy auto chodzi na kuchence..

PS może ktoś rozszyfruje o czym ta kobieta gada
http://www.youtube.com/watch?v=P2uUPXyhwgo
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
Ostatnio zmieniony przez blaz 2012-01-09, 11:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pawelsafrane 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege
Wiek: 42
Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 196
Skąd: Chełm
Wysłany: 2012-01-09, 22:18    

blaz napisał/a:
a jakie są koszta serwisowania sekwencji? bo szczerze to nie miałem wcześniej styczności z taką instalką, czy te wtryski sie sprawdza jakoś przy kupnie auta? troche głośno cykają, słychac wyraźnie kiedy auto chodzi na kuchence..

Ja ograniczam się tylko do wymiany dwóch filtrów w instalacji gaz i tyle spalanie w normie więc nic nie ustawiałem gaz ma dwa lata więc na razie nic nie wymaga, co do wtrysków to mają tak głośno chodzić ;) ;)
_________________
Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
 
 
 
szymon503 
Pisarz

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Alizee
Typ silnika: G8T760
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Krasnystaw
Wysłany: 2012-01-09, 22:54    

Mówią tak jak masz BRC to będziesz jeździł, jak coś innego to niekoniecznie. Może coś w tym być, jak pracowałem w zakładzie montującym LPG to najmniej problemów przysparzały właśnie instalacje BRC. Są to dobre i cenione instalacje, pod warunkiem że są dobrze zamontowane, wyregulowane i dba się stan filtrów. Wtedy praktycznie nic się z nimi złego nie dzieje. Inne instalacje jak np STAG, KME itd lubiły głupieć, a to silnik obrotów nie trzymał a to spalanie za duże, naprawdę ludzie czasem narzekali. Podstawa to dobre wtryskiwacze i należyta obsługa, myślę że wtedy nie będzie problemów z żadną instalacją.

Co do tylnej poduszki amortyzatora to tutaj ją masz:
http://moto.allegro.pl/po...2013135650.html
Ostatnio zmieniony przez szymon503 2012-01-09, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2012-01-09, 22:59    

blaz napisał/a:
PS może ktoś rozszyfruje o czym ta kobieta gada
http://www.youtube.com/watch?v=P2uUPXyhwgo
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Pierwszy komunikat to

Cytat:
Carburant niveau réservé, autonomie limitée

I dotyczy prawdopodobnie niskiego stanu paliwa.

Drugi komunikat to

Cytat:
Bienvenue, je suis l'ordinateur de bord, la surveillance est opérationnelle

Dzień dobry, tu komputer pokładowy, nadzoruje układy.

Cytat:
La porte arrière gauche est mal fermée

Lewe tylne drzwi są niezamknięte/są otwarte.

Reszta komunikatów jest TUTAJ
Przekopiować i wkleić do google translatora, mniej więcej przetłumaczy.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
blaz 
Użytkownik
fanatyk marki..


Safrane ph: PHII
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE-chyba:)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 40
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 49
Skąd: Staszów/Kraków
Wysłany: 2012-01-09, 23:17    

tylne drzwi były otwarte i maska wiec to może to a paliwa i płynu do sprysków było rzeczywiście mało.. martwi mnie tylko to świecenie serv..
moze pomogło by odpiecie akku ale pewnie wtedy by sie gaz rozstroił? nie wiem niestety jaka to instalacja, ale komputer jakiś wydaje mi sie mało znany, nie żaden stag na paewno, jakas dziwna nazwa była..
a jesli chodzi o kluczyk radiowy to jest jakis sposób na wmiare niedrogie dorobienie? wiem ze orginał chyba 500zł, ale np karte do laguny dorobiłem z kodowaniem za 250 a niby tez każdy narzekał ze 500-800zeta. jest ewentualnie jakis sposób na uruchomienia auta w razie awarii immobilizera? w lagunie 1 odpalałem auto wklepujac pedałem gazu kod immobilizera jak mi padła bateria, a pilot/kluczych w tej szafie jest tylko jeden do tego trzyma sie sklejony tasma

ed
http://allegro.pl/renault...2013335363.html drzwi wyczaiłem za fraj chyba nawet kolor podobny:)
Ostatnio zmieniony przez blaz 2012-01-09, 23:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 16