Wysłany: 2011-10-24, 22:11 Zegary po wymianie szwankuja PHI
Witam jestem tu nowym użytkownikiem. Mianowice mam Safranke 93 rok 2.0 8V i od jakiegoś czasu łuszczyły się liczniki wiec postanowiłem je wymienić. Kupiłem nowe od 2.5 i po zamontowaniu stało się coś takiego:
*nie działa podświetlenie w starych działało
*pokazują nie mój przebieg
*wskaźnik paliwa pokazuje że mam zalane prawie pod korek a mam ok pół zbiornika
*po włączeniu świateł krótkich nie pokazuje mi się kontrolka
*wydaje mi się że komputer złe wskazuje spalanie
Proszę o pomoc bo nie wiem co się dzieje
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-10-24, 22:54
Witaj kolego, możesz poszerzyć swoje przywitanie i przedstawić się w TYM dziale.
A odnośnie zegarów to być może TEN wątek coś pomoże. Może nie usunie błędów ale wyświetli to co boli safrankę. Podejrzewam, że ze stanem kilometrów raczej nic się nie zrobi. Ostatnim na forum, który wymieniał zegary nie dla tej wersji co trzeba był kolega Predator może on coś pomoże, bynajmniej nie użalał się na temat przebiegu po zmianie. Możesz też przełożyć tablice z nowego licznika do starego, kolega Predator podpowie jak to się robi, bo też wymieniał.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-10-25, 00:48
Witaj
Kupiłeś licznik od zupełnie innego modelu i w dodatku po liftingu. Tam jest już nowa wiązka i inny ECU.
Proponuję skontaktować się z kolegą Krzyśkiem i w niedrogi sposób rozwiążesz swoje problemy
Safrane ph: ph1
Rocznik: 1994
Pojemność: 2,2 12v
Wersja wyposażenia: rt
Typ pojazdu: b543
Typ silnika: j7t
Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 9 Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-10-28, 18:15
W mojej też łuszczyły się cyferblaty w zegarach. Dorwałem zegary z phI z 96r. Tam już są zegary jak w phII i po przełożeniu wszystko działało, wszystkie kontrolki, obroty, prędkość, musiałem tylko zmienić wskaźnik paliwa na inny bo na starym zawyżało ilość paliwa i wszystko śmiga jak trzeba
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2011-10-28, 20:26
A więc na początek Witaj, niestety muszę Cie na początku zmartwić z przebiegiem nic nie zrobisz jest możliwość ustawienia przebiegu u elektronika ale nie polecam koszty są wysokie. Mi udało się kupić zegary z podobnym przebiegiem, ale mniejsza o przebieg, z tego co widzę masz dość dużo problemów. Niestety jest to spowodowane zegarami nie z tej wersji, było napisać na forum a na pewno znalazłbym Ci odpowiednie. Teraz co najwyżej to możesz zmienić tarcze tak jak koledzy podpowiadają, jednak z tym też jest problem i nie chodzi o to że ciężko, tylko jak zaczniesz rozbierać te nowe zegary to tarcze także mogą się posypać (z jakiej wersji kupiłeś te nowe zegary? z ph II?) jeśli tak to możesz już je wystawić na sprzedaż nawet tarcze pasować nie będą, jest tam zupełnie inne ustawienie kontrolek. Jeśli masz natomiast z phI to możesz ryzykować przełożenie tarcz ale daję Ci 90% że się posypią. Niestety są one przyklejone i żeby je odkleić musisz je poderwać co wiąże się ze zmianą ich kształtu i farba odpadnie, niestety tak te zegary mają. Moim zdaniem najlepszy rozwiązaniem będzie zakup nowych zegarów do Twojej wersji. Ja u siebie miałem jeszcze zmianę z licznika manualnego na elektryczny co też nie było łatwe, ale widzę że u Ciebie jest już elektryczny więc ze znalezieniem nowych nie będzie problemu. Wklej mi na forum dwa zdjęcia, jedno starych zegarów i jedno nowych, oczywiście od strony tarcz a wtedy zobaczymy co dalej.
postaram się dzisiaj wkleić zdjęcia , a tak w ogóle to te zegary są od 2.5 V6 PH 2 także wiem już nie pasują, wiem ze nie można przełożć bo nie pasują kontrolki od kierunkow chociażby a przebieg mnie nie martwił muszę kupić nowe od 2.0 po prostu.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-10-29, 14:59
Kolego LysyRF900 jeśli sprawia Ci to problemy to nie używaj polskich znaków diakrytycznych. Posty w których te znaki raz są, a raz ich nie ma, są traktowane jak posty z błędami i usuwane.
Na marginesie, to nie mogłeś kupić licznika od PH II 2.5 V6 bo taki motor nie istnieje. Jest to albo 3.0 V6 albo 2.5 20v
Pozdrawiam
Darek
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Ostatnio zmieniony przez Darek 2011-10-29, 14:59, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach