Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-14, 16:13
Daroot napisał/a:
A to zalezy w jakiej wersji silnikowej... no zawsze można wspawać tulejke w rure przed katem.
Zapewne w Z7X
Właśnie o tulejce pisałem wcześniej, ale to już trochę przeróbek jest.
nie kumam o czym klepiecie kat, sonda, rurka, puszka, przed, po..., jutro się umówiłem u kumpla który ma kanał, wskoczę do dołu oblukam i może Was zrozumiem
, ale na moje chłopskie oko, mam wrażenie, że to łącznik rury wydechowej mi poleciał, namierzyłem to w Płocku, facet ma na półce, no i dwa tłumiczki jutro do mnie mają dojść, więc po pracy z ttym powalczę
[ Dodano: 2011-06-14, 19:37 ]
dacie wiarę, że za tłumik środkowy i ostatni + 2 obejmy i 4 gumy wieszaka krzykneli mi 225 PLNów , ciekawe czy to starczy na rok
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-06-14, 19:22
Mauer napisał/a:
nie kumam o czym klepiecie kat, sonda, rurka, puszka, przed, po...
A zatem na powyższym rysunku masz przekrój katalizatora, w zależności od producenta auta sonda wkręcana jest przed nim, w nim, za nim albo może być ich kilka i występuje wtedy kombinacja mieszana z wykorzystaniem miejsc wymienionych przed chwilą
Kat - powszechny skrót od słowa katalizator
Sonda - zazwyczaj lambda mierząca wartość tlenu w spalonej mieszance paliwowej.
Puszka - zazwyczaj obudowa, korpus kata lub tłumika, chroniąca wewnętrzne wkłady katalizujące, bądź układy rur w tłumikach.
Rurka - element metalowy, walcowy, nie pełny wewnętrznie kształt prosty, bądź powyginany według potrzeb i zastosowania.
A teraz sedno, jeżeli katalizator już umarł bądź rozkruszył się, to jedną metodą zapobiegania, tańszą niż montaż nowego kata, jest wstawianie rurki we wnętrze puszki starego kata tak aby na przeglądzie widzieli, że skoro jest on wpisany w dowód rejestracyjny to musi być fizycznie w samochodzie. Przeważnie jest to na sztukę czyli jest puszka jest "kat". Z rurką robimy tak jak opisał Arek czyli otwieramy puszkę, wydłubujemy resztki wkładu katalizującego a w jego miejsce, przez całą długość puszki wstawiamy kawałek rurki tak aby połączyć otwór wlotowy i wylotowy katalizatora. Jeżeli sonda jest przed katem to pół biedy bo tak czy siak spaliny są badane przed skatalizowaniem a nie po, jeżeli w lub za to już może być problem. W każdym bądź razie, jeżeli jest sonda w katalizatorze to trzeba wstawić tulejkę, z wewnętrznym gwintem aby ów sondę można było wkręcić. I teraz dywagacje na temat wyższości czyli czy rurka czy strumienica. Strumienica jest o tyle dobra, że wewnątrz ma spiralnie wycięte/wytłoczone kilka rzędów otworów (mniej więcej wygląda to jak rybia łuska z tym, że otwory nie nachodzą na siebie), które wyglądają jak łuska. Powodują dwa objawy, jeden to bulgotanie przy rurze wydechowej końcowego tłumika oraz najważniejsze częściowo przyczyniają się do tego, że spaliny z mieszanki paliwowej są od nich odbijane i część z nich się cofa (tak jak tłumiący przepływa spalin wkład katalizatora) co umożliwia lepsze zbadanie spalin przez sondę. Tak przynajmniej dywagował nad tym jeden z mechaników odnośnie cofania się spalin. I tutaj po części bym się zgodził z tym cofaniem, gdyż jak wiadomo najszybciej i najwięcej spalin przemieszcza się w rurze w jej centralnym położeniu, natomiast spaliny w okolicach ścianek układu wydechowego przepływają wolniej co pozwala im na odbicie się jeszcze w strumienicy od łusek i pozostanie ich w okolicach sondy. Sonda jak dobrze pamiętam jest wkręcona tak, że nie wchodzi do środkowych partii rury i dokonuje pomiaru tylko w odległości 1cm od ścianki rury. Takie moje przemyślenia. Oczywiście mogę się mylić
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: VelSatis ph II
Rocznik: 2005
Pojemność: 3,5 V6
Wersja wyposażenia: Initiale
Typ pojazdu: BJ0V
Dołączył: 18 Mar 2011 Posty: 489 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-14, 19:40
Sondę, która fabrycznie jest w przedniej części katalizatora, przed wkładem - jak na obrazku powyżej - można chyba bez problemu przenieść do rury idącej do katalizatora. Tak jest umieszczona w mojej Lagunie. Wystarczy wspawać z boku tulejkę z gwintem do wkręcenia sondy. I wtedy można wkład zastąpić rurką - jeśli to komuś odpowiada.
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2011-06-14, 19:47
Goalkeper napisał/a:
Rurka - element metalowy, walcowy, nie pełny wewnętrznie kształt prosty, bądź powyginany według potrzeb i zastosowania.
No to teraz dałeś do myślenia Ja się chwilę zastanawiałem
Cytat:
Z rurką robimy tak jak opisał Arek czyli otwieramy puszkę, wydłubujemy resztki wkładu katalizującego a w jego miejsce, przez całą długość puszki wstawiamy kawałek rurki tak aby połączyć otwór wlotowy i wylotowy katalizatora.
Dziękuje, dziękuję... Mam na imię Darek
Co do strumienic łuskowych - badziew wprowadzający niepotrzebny ruch w układzie wydechowym. Zbudowany dla naiwnych i nie wiedzących
ach te "nowe" samochody, ostatnio modyfikowałem VW Karmanna'73, dwa podwójne gaźniki Dellorto dhla 40, wydech bugpacka ale żadnego kata tam nie było
Goli, dzięki za wykład ale,...
Goalkeper napisał/a:
A zatem na powyższym rysunku masz przekrój katalizatora, w zależności od producenta auta sonda wkręcana jest przed nim, w nim, za nim albo może być ich kilka i występuje wtedy kombinacja mieszana z wykorzystaniem miejsc wymienionych przed chwilą
jak to jest w Safranie sonda wkręcana jest przed nim, w nim, za nim ?
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-14, 20:05
Mauer napisał/a:
jak to jest w Safranie sonda wkręcana jest przed nim, w nim, za nim ?
W przypadku silnika Twojego auta, sonda wkręcona jest jak na rysunku, który wstawił Goli - w puszkę katalizatora, w przedniej części (ale o ile pamiętam, z drugiej strony niż na fotce)
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-06-16, 12:19
milesmm napisał/a:
na łączeniu tylnego i środkowego rura obija o nadwozie i jeszcze po roku czasu zaczął buczeć
Jakość adekwatna do ceny. Jeżeli chodzi o buczenie to zależy na czym jeździsz. Producent tłumików daje dwa warianty gwarancji. Czyli jeżeli auto jest zasilane LPG i na tym jeździ wtedy długość gwarancji zamontowanego tłumika w takim pojeździe skraca się z 24 do 12 miesięcy. Podejrzewam, że jest to swego rodzaju zabezpieczanie się producenta przed reklamacjami w związku z usterkami powstałymi w wyniku powstawania w układzie wydechowym większej ilości wody w czasie spalania mieszanki. Oczywiście, jeżeli chodzi o wodę, zależy to też od stylu jazdy, czy jeździmy na krótkich czy długich dystansach i od temperatury jaką uzyskał cały układ wydechowy.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-06-16, 21:45
Goalkeper napisał/a:
Czyli jeżeli auto jest zasilane LPG i na tym jeździ wtedy długość gwarancji zamontowanego tłumika w takim pojeździe skraca się z 24 do 12 miesięcy. Podejrzewam, że jest to swego rodzaju zabezpieczanie się producenta przed reklamacjami w związku z usterkami powstałymi w wyniku powstawania w układzie wydechowym większej ilości wody w czasie spalania mieszanki. Oczywiście, jeżeli chodzi o wodę, zależy to też od stylu jazdy, czy jeździmy na krótkich czy długich dystansach i od temperatury jaką uzyskał cały układ wydechowy.
Jest to podyktowane tym, że przy spalaniu LPG powstaje wyższa temperatura, oraz układ jest narażony na zwiększoną ilość spalanych produktów siarki - destrukcyjnie wpływających na trwałość metalu
Przy tłumikach użytych w zamiennikach normalna rzeczą jest konieczność doginania elementów ich zawieszenia Tylny trzeba tak dogiąć, aby i środkowy był centralnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach