Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-01-13, 13:51
Nie wiem o co chodzi z tymi zębami. Wszystkie pompy mają ich po 19. Była kiedyś pompa Hepu która miała tak jakby co trzeci ząb wyłamany ale już od dawna nie jest produkowana. Według przedstawiciela Hepu był to wymysł Volvo który ponoć powodował cichszą pracę układu.
Napinacz ma sprężynkę ale TYLKO w tej nowszej wersji rozrządu, wygląda to tak: RUVILLE
Twój napinacz nie ma czegoś takiego gdyż jest naciągany przez taki popychacz hydrauliczny którego się nie wymienia. Sam napinacz wygląda tak: SKF
Zachodzi ryzyko, że poprzedni właściciel zamienił rozrządy ale nie da się z jednego napinacza zrobić drugiego, więc pojęcia nie mam co mechanicy chcą kombinować ze sprężynką. Radzę się dokładnie wypytać.
Co do paska osprzętu to nie jest on aż tak drogi, musisz poszukać i ciesz się bo u mnie poszedł do wymiany razem ze swoją rolką i napinaczem więc koszt wymiany rozrządu wzrósł dwukrotnie.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Ostatnio zmieniony przez Darek 2011-01-13, 13:53, w całości zmieniany 1 raz
Noo wlasnie jakis tam silownik ale cos mowili ze jakos to zamienia sam nie pamietam juz o co chodzi ...
ale ma byc ok opanuja to . Wlasnie co 3 zabek jakby wylamany i tak niby ruville maja? a org mialy wiecej zebow tak sie upieraja.
albo ja cos wymieszalem i poprostu drugi napinacz zamontuja ten co dalem.
Ostatnio zmieniony przez shreeek 2011-01-13, 13:55, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-01-13, 14:10
Ale który napinacz dałeś z tych które pokazałem, zrozum że nie można ich od tak zamieniać.
Co do pompy to na aukcji którą pokazałeś, pompa miała normalny układ zębów, więc sprzedawca zrobił Cię w trąbę. Hepu robi bardzo dobre pompy ale tej już nie produkuje od przeszło 7 lat. Skoro są one dalej w sprzedaży to ktoś je podrabia. Tak wyglądał ten dziwoląg: HEPU, a tak wygląda dziś pompa Hepu NOWA HEPU
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Ostatnio zmieniony przez Darek 2011-01-13, 14:13, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-01-13, 14:17
No właśnie o to mi chodzi, żeby te głąby w warsztacie nie zniszczyli Twojego napinacza przy próbie przeróbki bo i tak masz ten dłuższy pasek. Napinacz który kupiłeś pasuje do tego hydraulicznego popychacza który masz przy silniku. Zadzwoń i dowiedz się co oni kombinują bo okaże się, że będziesz musiał kupić nowy rozrząd.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Pamietam tylko ze mowili o silowniku cos ze ten nie ma a tamten ma . No ale przeciez ? tamten ma wtedy 142 zeby? ten 148. to jak wyciagna tamten napinacz a zaloza ten ? to musi pasowac?
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2011-01-13, 14:25
Jak piszesz do mnie "ten" "tamten" to zaczynam g....o rozumieć. Ten który kupiłeś powinien mieć siłownik hydrauliczny zamocowany przy silniku i pasek 148 zębów. Z tego co piszesz ktoś zmienił stary typ rozrządu na nowy - napinacz na sprężynę i pasek 142 zęby. Nie wiem czy można od tak sobie wrócić do starego typu.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Sory mam hydrauliczny taki podluzny ... oni cos pomieszalio silownik zapieczony ... nie idzie go wcisnac nawet imadlem ... ;l/ robota stoi poki silownika nie znajde.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 4 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 128 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-13, 15:00
Rozrządy są zamienne czyli pasek 142 zęby można zamienić na 148 zmieniając tylko napinacz i z powrotem tak samo. Nie wiem co ci mechanicy kombinują. Mają kompletrny rozrząd to po prostu trzeba to zamontować a nie szukać dziury w całym. Simering w sklepach motoryzacyjnych to koszt około 20zł... Ostatnio kupowałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach