Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-11-25, 10:03
A mówiłem żeby wziąć 3.0 V6i - nie dość że oszczędności na rozrządzie to i spalanie mniejsze by było tego gazu.
Koledze pewnie brakuje mocy i ciśnie trampka do końca to i spalanie wychodzi.
A mówiłem żeby wziąć 3.0 V6i - nie dość że oszczędności na rozrządzie to i spalanie mniejsze by było tego gazu.
Koledze pewnie brakuje mocy i ciśnie trampka do końca to i spalanie wychodzi.
Pod moją nogą 5 tys obrotów jeszcze nie widział. Raz - uczę się jeździć, dwa - najpierw wymienię plyny, oleje filtry i rozrządy, trzy - idzie zima, nigdy wcześniej nie jeździłem w zimie.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-25, 11:28
Daroot napisał/a:
A mówiłem żeby wziąć 3.0 V6i - nie dość że oszczędności na rozrządzie to i spalanie mniejsze by było tego gazu.
Boże, Daroot zlituj się z tym 3.0 V6, widzisz sam, że kolega kalkuluje, żeby jak najmniej wydać to jeszcze do szczęścia mu trzy litry, pomyśl ile OC na taki samochód kosztuje a z tego co się orientuję to Michał będzie miał do zapłacenia 100% + 10% za wiek, więc wydawać ponad 1500zł, żeby mieć moc pod nogami mija się z celem. Może poleć mu jeszcze, z braku mocy, Audi S6 z silnikiem 4.2 V8, ciekaw jestem czy Ty byś był w stanie zaoszczędzić przy tym silniku jeżeli chodzi o wymianę rozrządu.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-25, 13:34
Daroot napisał/a:
Po prostu uwazam silnik 2.2 za niewypał
W jakim sensie ? Chyba tylko takim, że jest za mały do tego samochodu (przypominam, że to jest limo a nie wyścigówka), bo jeżeli chodzi o sam silnik to jest on nie do zdarcia, poza tym jest to najpopularniejszy motor wśród renówek R25, Safrane i Espace, pomijając diesla 2.2dT.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Tak czytam to wszystko i bez urazy to po co kupiłeś safrane? Uczysz się dopiero jeździć a wybierasz do tego prawie pięciu metrowe autko. Po za tym starasz się na wszystkim oszczędzać to trza se było golfa kupić. Safrane to bardzo dobre autko i niezawodne, ale jedna zasada nie można oszczędzać, nie mówię byś kupował oryginały ale dobre zamienniki. Robić rozrząd bez wymiany rolek... bez komentarza. Żal mi tego autka to właśnie przez ludzi z takim podejściem jak ty francuskie auta mają taką kiepską opinię. Wiem że trochę ostro ale już nie umiałem tego czytać. Panowie niech robi oszczędnie, szafka się rozpadnie a portale motoryzacyjne zyskają kolejnego "miłośnika" francuzów.
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-11-25, 15:05
troja26 napisał/a:
Tak czytam to wszystko i bez urazy to po co kupiłeś safrane? Uczysz się dopiero jeździć a wybierasz do tego prawie pięciu metrowe autko. Po za tym starasz się na wszystkim oszczędzać to trza se było golfa kupić. Safrane to bardzo dobre autko i niezawodne, ale jedna zasada nie można oszczędzać, nie mówię byś kupował oryginały ale dobre zamienniki. Robić rozrząd bez wymiany rolek... bez komentarza. Żal mi tego autka to właśnie przez ludzi z takim podejściem jak ty francuskie auta mają taką kiepską opinię. Wiem że trochę ostro ale już nie umiałem tego czytać. Panowie niech robi oszczędnie, szafka się rozpadnie a portale motoryzacyjne zyskają kolejnego "miłośnika" francuzów.
I tutaj się z kolegą w pełni zgadzam - bardzo fajne podsumowanie!
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-25, 15:38
troja26 napisał/a:
Uczysz się dopiero jeździć a wybierasz do tego prawie pięciu metrowe autko.
A tutaj się nie zgodzę Właśnie dlatego źle nas w Polsce uczą jeździć, że tylko jednym samochodem i parkowanie patrząc na znaczki na szybach. Wsiadasz do pierwszego lepszego auta i nie ma, że boli masz jechać i finał. Poza tym dzisiejsza nauka jazdy prosi o pomstę do nieba, zero zdecydowania i myślenia. Przejedziesz znak i instruktor hamuje i tłumaczy, kiedyś przejechałeś minimum 100m wtedy się zatrzymywałeś i leciałeś ze ścierką umyć znak, który przegapiłeś (nie będąc świadomy tego o jaki znak chodzi instruktorowi) a po powrocie do auta musiałeś odpowiedzieć na pytanie dlaczego i co to za znak Tak jakby Michu kupił mniejsze auto nauczyłby się nim jeździć a później zmienił by na szafę i co ? I nauka by poszła w las bo od nowa pod względem gabarytów musiałby się uczyć jeździć a dokładnie parkować. Największy błąd jest popełniany przy skręcie w prawo bądź lewo z jednokierunkowej w jezdnie dwupasmową jednokierunkową, wszyscy jak papugi lecą za pierwszym, który skręcił i poleciał prawym pasem, jeżeli jeszcze są światła to korek murowany bo nikt nie ma pojęcia o tym, że można ominąć pierwszego i wjechać na lewy pas a tym samym zwiększyć przepustowość skrzyżowania o dwa razy. Obserwując ruch można zauważyć, że jadąc jak papuga przejedzie przez skrzyżowanie max dwóch kierowców a mogło by czterech.
Tak więc kończmy ten OFF bo zboczyliśmy z tematu, jeden zaczął o denności silnika, inni znowu o nauce jazdy bo taki samochód a nie inny oraz o oszczędnościach. Pytanie było jasno postawione czy można, wymienić rozrząd częściowo a zatem trzeba by udzielić porady czy informacji na ten temat a nie snuć wywody.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Goli nie o to mi chodziło, zgadzam się że trzeba umieć jeździć wszystkim a z doświadczenia wiem że przesiadka z większego na mniejsze jest łatwiejsza. Chodziło mi o to że kupuje szafę wie że trzeba coś wymienić ale chce to zrobić na odpie... a wszystko usprawiedliwia tym że się dopiero uczy jeździć. Po prostu szkoda mi słów i nie chce mi się o tym rozpisywać. Stąd napisałem o pięcio metrowym aucie. A wyobrażasz sobie co się stanie jak podczas tej nauki uszkodzi autko, ja już widzę ten klasyczny dramat jak dojdzie do naprawy A co do off topik nie uważasz że cały ten temat jest bezsensowny, tłumaczycie gościowi a on i tak swoje. Nie chcę być chamski, ale takich ludzi bym olewał. Wyobraź sobie że każdy tu wejdzie by o coś zapytać, po poradę po czym stwierdzi że wie lepiej (oszczędniej) i nasza chęć pomocy traci sens.
_________________
Ostatnio zmieniony przez troja26 2010-11-25, 15:58, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-25, 16:04
Poczekamy na modów aż posprzątają
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach