Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Safrane 2,2 b+g 95r dla kompletnego nowicjusza w motoryzacji
Autor Wiadomość
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1556
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-10, 18:36    

Praktycznie nic, to ta sama konstrukcja różni się tylko większą ilością wtrysków na cylinder :) tak jak w 8V były po 2 tak w 12V masz po 3. Silnik ten jest także oznaczany jako 2.2Si i jest o 20 koni mocniejszy od 8V.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 609
Wysłany: 2010-11-10, 19:12    

Ogólnie mówiąc (subiektywnie) żaden z silników z phase I poza 3.0 V6i nie nadaje się do użytku :)
p.s. wszystkie palą tyle samo
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2010-11-10, 19:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1556
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-10, 19:38    

Daroot napisał/a:
Ogólnie mówiąc (subiektywnie) żaden z silników z phase I poza 3.0 V6i nie nadaje się do użytku :)

Ależ Daroot co Ty opowiadasz :?: Silniczki bardzo wdzięczne, mam na myśli 2.2 8V czy 12V, mało awaryjne. Najwidoczniej zapomniał byk jak cielęciem był i jeździł czymś co nawet samochodu nie przypominało. A teraz poczuł moc pod nogą i nie pamięta co to znaczy lansik :) Według mnie autko z tym silnikiem jako autko dla żółtodzioba do codziennego przemieszczania się bez szaleństw i podszkolenia swoich umiejętności jest w sam raz. Najlepiej polećmy koledze jakąś ponad 200 konną Lagunke III albo Lambo. A co jak chce się używać i doznawać huraganowego wiatru we włosach to co szkodzi.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 609
Wysłany: 2010-11-10, 19:58    

Moze nie do konca mnie Goli zrozumiales - nie chodzilo mi o moc tutaj, tylko o praktycznosc, gdyz patrzac szerzej - takie v6 wychodzi korzystniej.

Nie miałem nigdy 4cylindrowców w safrane, ale z tego co można zauważyc:
-są słabe (choć wiem ze to pojecie wzgledne)
-glosniejsze, bardziej trzeba je krecic
-pala tyle samo co spokojne v6
-sa wrazliwe na przegrzania i czeste problemy z glowicami
-rozrzad ktory trzeba wymieniac a nie malo kosztuje.
Ostatnio zmieniony przez Daroot 2010-11-10, 19:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cudanakiju 
Klubowicz

Safrane ph: --
Rocznik: --
Pojemność: --
Wersja wyposażenia: -- :(
Wiek: 33
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 61
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-10, 20:13    

@Daroot, hmm no ja widzę kilka plusów mniejszego silnika:
- tańsze OC :P w moim wypadku to robi różnicę
- palą tyle samo, ale są chyba tańsze w serwisowaniu ?

Ale V6 pewnie super brzmi!

[ Dodano: 2010-11-10, 21:28 ]
btw: http://allegro.pl/show_item.php?item=1307187650

ta wygląda na b. zmęczoną, nieprawdaż?

preferuje Anonse, kto jest z Lublina i okolic, ten wie o czym mówię :]
Ostatnio zmieniony przez cudanakiju 2010-11-10, 20:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 609
Wysłany: 2010-11-10, 21:28    

Różnica w OC może wyjdzie 100zł na rok, może nie... W skali miesiąca to będzie jakieś 8,5zł.

Tańszy w serwisowaniu? Wchodzi około 3 litry oleju więcej - wymiana co około 10tyś km - zrobisz to w rok? Jak napisałem, 3.0 V6 jest na łańcuszku rozrządu - wymiana praktycznie odpada. Dochodzą Ci tylko dwie świece więcej przy wymianie.

Nie widzę więcej różnic w serwisowaniu.
 
 
arek 
Klubowicz
z wyboru


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 52
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1788
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-11-10, 21:31    

Daroot napisał/a:
Moze nie do konca mnie Goli zrozumiales - nie chodzilo mi o moc tutaj, tylko o praktycznosc, gdyz patrzac szerzej - takie v6 wychodzi korzystniej.

Nie miałem nigdy 4cylindrowców w safrane, ale z tego co można zauważyc:
-są słabe (choć wiem ze to pojecie wzgledne)
-glosniejsze, bardziej trzeba je krecic
-pala tyle samo co spokojne v6
-sa wrazliwe na przegrzania i czeste problemy z glowicami
-rozrzad ktory trzeba wymieniac a nie malo kosztuje.


Czyżby ? ;)
- mają mniejszą moc i może troszkę zbyt małą do tak ciężkiego auta, ale jeździć się spokojnie da
- głośniejsze ? - dlaczego niby trzeba je kręcić
- spalanie - czy jeżdżąc spokojnie na gazie V6 spalisz w trasie 7-8 l/100km LPG ? (to przy II generacji) ?
- wrażliwe na przegrzania i problemy z głowicami ? - kazdy silnik przegrzany może zakończyć się remontem głowicy
- rozrząd trzeba wymieniać jak w większości samochodów i nie jest aż taki drogi.
Co do V6 a wspomnianych silników, to wymiana świec, przewodów zapłonowych, kopułki i palca rozdzielacza już wychodzi taniej :P

Bolączką tych silników jest niestety spory problem z zakupem termostatu na 73°C, ale silniki te uważane są za bardzo udaną konstrukcję.
Miałem, to wiem. Opisałem 2.2 8V na klubowej stronie.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
cudanakiju 
Klubowicz

Safrane ph: --
Rocznik: --
Pojemność: --
Wersja wyposażenia: -- :(
Wiek: 33
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 61
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-10, 21:33    

Daroot napisał/a:
Różnica w OC może wyjdzie 100zł na rok, może nie... W skali miesiąca to będzie jakieś 8,5zł.


100 zł to może dla kogoś z full zniżkami.

Dla mnie Safi 2,2 to 1773,00 PLN
a 3,0 v6 to już 2501,00 PLN :wstyd:

wyliczenia na podstawie allianzdirect.

[ Dodano: 2010-11-10, 21:36 ]
arek napisał/a:
Miałem, to wiem. Opisałem 2.2 8V na klubowej stronie.


2,2 12V spala na papierze tyle samo co 8v a jest dynamiczniejsze o 1,4 sek do setki, co jest lepszym rezultatem niz stosunek 2,2 12v do 3,0 v6

ale ja tu tylko sprzątam :wstyd:

[ Dodano: 2010-11-10, 21:38 ]
arek napisał/a:
- spalanie - czy jeżdżąc spokojnie na gazie V6 spalisz w trasie 7-8 l/100km LPG ? (to przy II generacji) ?


no i jak by sie sprawowała v-ka z instalacją 2giej generacji? bo r4 chyba znosi dobrze ten "prosty" gaz ?
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1556
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-10, 21:39    

Daroot napisał/a:
-są słabe (choć wiem ze to pojecie wzgledne)

Na szafę tak, ale czy awaryjne ? Już lepiej od awaryjnych V6 lepiej zainwestować w V8 to już w ogóle nie do zdarcia. A to, że za słabo to plus dla młodego nie będzie go diabeł ciągnął za stopę.

Daroot napisał/a:
-glosniejsze, bardziej trzeba je krecic

Nic z tych rzeczy, mojego klekota nie słyszę w samochodzie nawet z dziurawą rurą kolektorową. A w końcu ma tylko 4 gary.

Daroot napisał/a:
-pala tyle samo co spokojne v6

Spalanie spalaniem ale przełóż teraz pojemność na roczne utrzymanie przez studenta.

Daroot napisał/a:
-sa wrazliwe na przegrzania i czeste problemy z glowicami

Nie zauważyłem tego problemu a od początku śmigam reniami z 4 cylindrami, lalka I phI dopiero straciła silnik przy 600kkm, w R25 nic z tych rzeczy tego silinka nie zajedziesz.

Daroot napisał/a:
-rozrzad ktory trzeba wymieniac a nie malo kosztuje.

W każdym aucie trzeba i raczej bym śmiał powiedzieć, że do V6 będzie on bardziej odchudzający dla portfela. Akurat w silniku 2.2 to najmniejszy wydatek, rzędu max do 400zł a to się robi co 100kkm.

A tak reasumując to powiem tak jak kazałem młodemu powiedzieć jak ktoś się mądruje a nie miał :P w d**ie byłeś i gówno widziałeś :rotfl: Poza tym nikt tak wiekowego auta z V6, jeżeli będziemy chcieli sprzedać, nie kupi. Ludzie jak widzą V6 to kolanami trzęsą.

[ Dodano: 2010-11-10, 21:42 ]
Odnośnie głośności to się zgodzę ale biorąc pod uwagę silnik 1.7 montowany w R19 i R21 te to już trzeba było kręcić jak szesnastki pod 4500obr/min a auto stało w miejscu.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
cudanakiju 
Klubowicz

Safrane ph: --
Rocznik: --
Pojemność: --
Wersja wyposażenia: -- :(
Wiek: 33
Dołączył: 09 Lis 2010
Posty: 61
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-10, 21:44    

Najbardziej opłacalne jest kupić Chevy z 76 roku z 6 litrowym potworem :padam:
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
AMEN!
Kiedyś sobie takie sprawię, jak już będę zarabiać miliony :P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14