Wysłany: 2010-09-01, 10:25 odczyt błędow w klimatroniku.
Witam wszystkich serdecznie. Mam pyanie do Was gdyż widzę że są tutaj bardziej doświadczeni użytkownicy. Mianoicie zrobilem test klimatronika i wyszło mi dwa bledy prawej strony tj. 4d-(in car temperature sensor in AC control module-open circuit) oraz 5d-(in car temperature sensor blower in AC-open circuit). Co te odczyty znaczą? Z climatronikiem zawsze miałem problemy w moim samochodzie. Taraz zauważylem ze nie zawsze przełącza mi się nadmuch. Praktycznie przy każdym ustawieniu mam nawiew na szybę natomiast w kabine nawiewem środkowym i bocznymi ledwo co czuć żeby dmuchawło.Czy te odczyty maja coś wspólnego z takim objawem?
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-09-01, 11:26
Te błędy powodują powodują niesprawne działanie klimatyzacji a raczej nawiewów i dmuchawy. Tak na szybko przetłumaczone przez google translator wychodzi, że:
4d Czujnik temperatury w samochodzie w moduł kontroli AC - obwód otwarty
5d w samochodzie czujnik temperatury dmuchawy w AC - obwód otwarty
Jeżeli dmuchawa nie działa na wszystkich obrotach to proponuję na początek sprawdzić przy niej kostkę czy nie jest wypalona. O kostce masz napisane TUTAJ. Znajduje się ona po stronie pasażera, aby się do niej dostać będzie trzeba odkręcić osłonę lub schowek nad nogami pasażera i nie jestem pewien ale chyba także poduszkę.
Odnośnie nie dmuchania przez interesujące nas otwory wentylacyjne to problem może tkwić w tym, że któryś z silniczków umieszczonych na mieszalniku, odpowiedzialnych za sterowanie klapami się zacina albo w ogóle nie pracuje. Czy jak przełączasz rodzaj nawiewów na panelu to słychać bzyczenie dobiegające od strony konsoli środkowej
To tyle ode mnie, ale poczekajmy na opinię innych osób, które miały przyjemność walczyć z tym problemem.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-09-01, 12:06
Ja mam tylko dwie uwagi. 4D to raczej błąd czujnika za tą małą kratką na panelu sterowania (brud). Warto go rozebrać i wyczyścić. Drugi błąd może być spowodowany pierwszym. Co do dmuchawy to można ją spokojnie wyjąć bez zdejmowania schowka, a tym bardziej poduszek. Można go odkręcić od dołu, odginając matę tłumiącą. Wentylator jest przykręcony na trzy śruby.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
dzięki za podpowiedź.Jeśli chodzi o dmuchawę to pracuje w całym zakresie obrotów. Chodzi mi o to że ze sterowaniem nawiewów jest coś nie tak. Właczam na nawiew do kabiny i ledwo co dmucha z bocznych kratek i ledwo co ze środkowej kratki a nadal dmucha na szybę przednią. Dam nawiew na nogi to samo nadal dmucha na szybę przenią. Słychać że jakieś trybiki pracują. Jak wylączę silnik to słychać jeszcze ja pracują przez kilkanaście sekund.Nawet myślałem że zacinają się te klapki tylko że jak tam sie dostac aby to sprawdzić ?
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-09-01, 14:55
Żeby dobrać się do sterowania trzeba rozebrać deskę opis znajdziesz TUTAJ
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: ph1
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 V6 12v
Wersja wyposażenia: RT z wypasem ;) Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 120 Skąd: opolskie
Wysłany: 2010-09-02, 03:46
Panowie za działanie klimy jeśli chodzi o czujniki temp. są odpowiedzialne trzy: ten w kabinie przy sterowaniu, przy klapce obiegu wewnętrznego(najlepiej się dostać od osłony pod wycieraczkami) i zamontowanym w zbiorniku na skraplanie się pary tam gdzie jest chodniczka schładzania powietrza(troszku zawile to opisałem) . Ale czujniki temp. odpowiedzialne za klimę są trzy
ostatnio przez kilka dni testowałem swoje nawiewy w safrance no i stwierdzam że mechanizmy(klapki) nie mogą się zacinać. Włączam nawiew na całą kabinę, to ze wszystkich kratek mam nadmuch.Następnie przełączam nadmuch na nogi zaczyna mi mocniej dmuchać na szybę!! inne nadmuchy słabną. Poprosty sterowanie nawiewami jest bezsensu.Ja robie swoje,samochód swoje.Nie mam pojęcia czy może panel jest zrypany czy co. Jeżeli chodzi o moją poprzednią wypowiedż dot. odczytanych błędów to faktycznie winny był czujnuk temperatury, jakimś cudem poluzowała się wtyczka. Poprawiłem ją i błędów już nie wykazuje.Ale jeżeli chodzi o sterowanie nadmuchami to jest masakra. Poprostu safranka nie słucha mnie!!!.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-09-05, 18:10
Być może wtyczki na silniczkach przy mieszalniku są źle podłączone tzn wtyczka od nawiewów na szybę jest podłączona do silniczka odpowiadającego za nadmuch na nogi i analogicznie z silniczkiem odpowiedzialnym za nawiew na nogi, który być może jest podłączony pod wtyczkę od nawiewu na szybę.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Panowie dzisiaj rano znowu przestał działaś nawiew może to zbieg okoliczności a może zima tak na niego zadziałała po prawej stronie mam dwa błędy 0D i 7D, podpowiedzcie co to może być.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-12-02, 08:56
0D - podgrzewanie przedniej szyby kontrola - obwód otwarty
7D - jeżeli mnie pamięć nie myli odpowiada za czujnik przy nagrzewnicy, w wolnym tłumaczeniu błąd brzmi kontrola płynu chłodzącego silnika dmuchawy - znaleziono błąd, więc prawdopodobnie albo zawiesił się albo umarł czujnik temperatury cieczy i przez to dmuchawa nie startuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach