Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2008-05-18, 00:42
Goalkeper napisał/a:
Tylko i wyłącznie pasek, a jaki tani rozrząd jak dobrze pamiętam to tylko jedna rolka jest do wymiany. Wymiana rozrządu co 120k km
powinno się wymieniąć
-pasek
-rolka napinająca
-rolka prowadząca
-pompa wody
dodam iż ominięcie jednego z tych elementów może skończyć się wyrzuceniem kilku tysięcy na naprawe.
nie wiem czy to aż tak tanio patrząc na moje aktualne auto Rover 420 SDI przy którym są 2 paski rozrządu, 2 rolki napinające i 1 rolka prowadząca
z rozrządem i pompa wody zamykam się w 500PLN
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-05-18, 07:03
wazzabii napisał/a:
nie wiem czy to aż tak tanio patrząc na moje aktualne auto Rover 420 SDI przy którym są 2 paski rozrządu, 2 rolki napinające i 1 rolka prowadząca
z rozrządem i pompa wody zamykam się w 500PLN
I co w związku z tym ??? W dużym fiacie będzie jeszcze taniej.
Rozumiem że próbujesz nas przekonać do Rovera. Poza tym można się z kompletnym rozrządem zamknąć w 600 pln średnio więc nie przesadzaj
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2008-05-18, 14:15
pisałem o kosztach wymiany rozrządu dla silnika 2.2 DT (G8T)
Ty piszesz zapewne o silniku 2.5 20v (N7U)
gdzie komplet rolek (napinająca+prowadząca) kosztuje +/-300PLN
pasek +/- 110PLN
pompa wody +/- 120PLN
==== +/- 530 PLN
nie chce mi się już szukać cen rolek dla 3.0 V6 (Z7X) czy też nowszych 2.9 V6 (L7X)
w których to mamy do wymiany : pasek, 4xrolka, pompa wody
choć wydaje mi się że koszt koło 900PLN za produkty
prosiłbym o wypowiedź użytkownika takiego motoru w sprawie kosztów wymiany rozrządu
Koszt wymiany rozrządu Rovera zamieściłem po to aby porównać ceny,
w safranie motor 2.2 TD 4 cyl.12V
w roverze motor 2.0 SDI (czyt. turbo diesel + intercooler) 4cyl. 8V
rodowód motorów jest zmniej więcej z tego samego okresu
Aktualnie jestem w posiadaniu Rovera, ale wkrótce planuje zmiane na Safrane phII 2.2td wersja rxt/initiale/cuir pack.
W rodzinie mam już drugą Safrane (2.2td 99'), a cała przygoda zaczęła się w 1999 roku od Safrany (2.2td 97').
Więc coś wiem o kosztach eksploatacyjnych tego samochodu i jego motoru.
p.s.
jest jeszcze inny rodzaj napędu rozrządu, a mianowicie wałek królewski.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-05-18, 19:26
wazzabii napisał:
-pasek
-rolka napinająca
-rolka prowadząca
-pompa wody
To coś chyba kolega pomylił silniki 2.2 benzyna a 2.2 TD jeżeli chodzi o rolki.
Oj nie doczytałem do końca, jeżeli chodzi o rolki to warto dołożyć te 200zł i kupić oryginał (SNR albo SKF już nie pamiętam która to firma dokładnie).
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
wiem że nie ma tutaj nic do pochwalenia, ale mój ojciec Safranem 2.2dt z 99 zrobił na oryginalnym rozrządzie 190 tyś i przy wymianie mówili że jest jeszcze nieźle no ale to już hard core
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-18, 20:37
wiechnik22 napisał/a:
witam. a co jest w 2,5 td B548? pasek czy koła zebate?
Według katalogu InterCars PASEK
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-18, 23:58
Darek napisał/a:
wiechnik22 napisał/a:
witam. a co jest w 2,5 td B548? pasek czy koła zebate?
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-12-19, 11:54
No to widzę, że komuś na zlocie, jeżeli się pojawi 2,5 dT, szykuje się demontaż obudowy rozrządu :
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach