Witam! Ostatnio usłyszałem, że pasek lekko mi piszczy. Więc mam pytania:
-czy jestem w stanie sam wymienić pasek osprzętu (z tego co wiem to jest jeden pasek, który napędza: wspomaganie, alternator i klimę) w warunkach "domowych"(brak kanału, podnośnika)
-jakiej firmy polecacie pasek? Myślałem nad:CONTITECH 6PK1610. Ale są dostępne też inne firmy: Goodyear, bosh, dayco.
-jak go wymienić? Może jakaś krótka instrukcja?
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-01-31, 18:06
Z pasków to może być Bosch (nie jest drogi) lub Gates.
W tym silniku jest samo napinacz.
Pasek wymienisz bez kanału, należy jednak odkręcić kompa samochodu - inaczej się nie dostaniesz do napinacza.
Aby przesunąć rolkę samo napinacza należy mieć specjalny, bardzo cienki klucz na kwadrat (inny nie wejdzie pomiędzy rolkę, a nadkole), ale można sobie poradzić bez tego. Jak zerkniesz od góry, to na napinaczu zobaczysz taki wystający. półokrągły "cypelek". Ja aby go przesunąć użyłem łyżki do kół Zaparłem ją o wspornik i ten cypelek, wówczas można zwolnić napinacz przesuwając go. Zrobi się na tyle luzu, że można będzie zdjąć pasek, bo sprężyna napinacza nie jest aż taka mocna.
Zakładając nowy pasek, należy zacząć od spodu, tak aby zakończenie zakładania wyszło znów na rolce napinającej.
ps. Napinacz jest aluminiowy, więc ostrożnie z przesuwaniem (aby nie starać się przesuwać w kierunku napinającym, bo pęknie - wiem z praktyki )
Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 46 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 97 Skąd: bd
Wysłany: 2009-01-31, 20:01
Wymieniając pasek sprawdź czy nie trzeba wymienić przy okazji rolki napinacza. Koszt mały, a szkoda by było gdyby łożysko się zatrzymało i nowy pasek poleciał w strzępy.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2009-02-02, 15:55
no to tanio, ja ostatnio kupowałem do swojego złoma (Rover)...
lepiej usiąść
bagatela 400PLN za sam napinacz i to zamiennik, ale z wysokiej półki, oryginał oscyluje w granicach 650PLN...
_________________ 2x Safrane RXT 2.2dT 1999
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-02-02, 16:07
Tu masz odręczny rysunek klucza do napinacza (najlepiej go pospawac):
Dzięki serdeczne Panowie za wszystkie odpowiedzi. Jutro się biorę za robienie klucza (może najpierw poszukam i znajdę coś na allegro, bo niestety nie ma spawareczki). A pasek kupię Contitecha, znana i uważana za dobrą firmę. Po wymianie postaram się zrobić mini manual z fotkami. Pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach