Filtr kabiny co 15 000 km
Filtr oleju silnikowego co 15 000 km nie rzadziej niż co 2 lata
Olej silnikowy co 15 000 km nie rzadziej niż co 2 lata
Przegląd okresowy co 15 000 km nie rzadziej niż co 2 lata
Świece co 30 000 km
Filtr powietrza silnika co 30 000 km
Filtr benzyny co 60 000 km
Przegląd główny co 60 000 km
Płyn hamulcowy co 60 000 km nie rzadziej niż co 4 lata
Płyn chłodzący co 120 000 km nie rzadziej niż co 4 lata
Pasek akcesoriów & rolki co 120 000 km nie rzadziej niż co 5 lat
Pasek rozrządu & rolki co 120 000 km nie rzadziej niż co 5 lat
Oczywiście są to informacje z ASO. Z paskiem rozrządu radziłbym nie zwlekać do 120kk. W luźnej rozmowie mechanicy twierdzą że 90 kk to taki bezpieczny dystans na jednym pasku . Świece chyba też każdy wymienia według uznania.
Bardzo dziwny jest brak jakiejkolwiek informacji na temat obsługi skrzyń biegów Zawstydzony
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-04-19, 23:30
Darek napisał/a:
Bardzo dziwny jest brak jakiejkolwiek informacji na temat obsługi skrzyń biegów Zawstydzony
Dla AISIN AW SU0 001
50-42 LE wymiana oleju co 60kkm
Filtr jest płukany.
Do tej pory jednak czekam na info, jaki olej do skrzyni. Wiadomo, że jest to Dextron II i prawdopodobnie ATE II E, ale nie jestem pewny Zawstydzony
Oto moje dzisiejsze odkrycie odnosnie oleju do skrzyni automatycznej.
Poniewaz moj brat rowniez ma automata ale innej marki i wlewa Dexron II postanowilismy sprawdzic czy olej ktory mam w Safrane wyglada i pachnie tak samo jak jego. Ku zdumieniu okazalo sie ze nie bardzo wiec zaczelismy szukac jakis info w internecie i na slad doprowadzil nas napis na moim bagnecie "Dexron IIE".
Oto co udalo nam sie znalesc, cyt:
Dexron IIE used extra additives that helped clean computer-controlled shift solenoids and pressure control solenoids inside the transmission. After only a short time, Dexron IIE became Dexron III, which is still the current Dexron designation.
Co w tlumaczeniu znaczy:
Dexron IIE posiada dodatki pomagające w oczyszczaniu zamontowanych w skrzyni elektrozaworów I czujników ciśnienia sterowanych komputerem. Po krótkim czasie Dexron IIE został zastąpiony Dexron III, który nadal spełnia wymagania (normy) Dexron.
Reasumujac wychodzi na to ze do skrzyn automatycznych powinnismy wlewac Dexron III. Oczywiscie mowie o skrzyni montowanej do Ph2 2.5 , nie wiem jakie byly montowane z innymi silnikami.
Pozdrawiam
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-04-20, 00:57
tak dla formalności możecie dodać jaki to typ skrzyni, co by inni wiedzieli i nie zastanawiali się.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-04-20, 09:27
Znaczy się miałem rację Elf elfamatic z normą DEXTRON III
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-04-21, 13:51
RedHead napisał/a:
tak dla formalności możecie dodać jaki to typ skrzyni, co by inni wiedzieli i nie zastanawiali się.
Mowa tu o skrzyni z oznaczeniem SU0 w zestawieniu z silnikiem 2.5 20v.
Wystepowaly takze skrzynie AD8 i LM0 ale nie wiem z jakimi silnikami.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-10-20, 21:24
Dziś wymieniłem w swojej SU0 001 olej. Nie kombinowałem z zamiennikami, ani też nie ryzykowałem z Elfmatic DIII.
Olej zamówiłem w ASO. W systemie widnieje pod nazwą jako "uszlachetniacz oleju" w cenie 102 zł za 2 l i dostępny jest na zamówienie.
Z nalepki nie wiele można się dowiedzieć, bo nie ma na niej podanych parametrów (olej do SU0/SU1).
Kolega dokonał mi wymiany statycznej - przez spuszczenie przez korek (wiem, że taka wymiana to jedynie 40% do 60% całkowitego stanu oleju, ale nie czekałem do 60kkm przebiegu, tylko zrobiłem to po ok. 45kkm). Spuszczony olej był klarowny, bez śladów przypalenia.
Do takiej wymiany potrzeba dokładnie 4l oleju.
Do tego kontrola ustawień i adaptacja skrzyni na Clip'ie.
Moja subiektywna ocena po zabiegu - biegi przełączają się delikatniej. Raczej słychać zmianę po obrotach silnika, niż czuć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach