Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: nie pamiętam
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 46 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-11-11, 16:50 Tempomat nie dziala ( 2.5 Ph II )
Witam
Jak w temacie nawet nie wiem kiedy przestal mi dzialac tempomat. Tzn nie ma zadnej reakcji po naciskaniu przyciskow na kierownicy i nie bardzo wiem jak sie do tego zabrac. Czy ktos juz przy tym grzebal i cos wie
Przeszlo mi przez mysl ze moze przyciki sa uszkodzone ale nie wiem jak to sprawdzic bo kierownica jest z poduszka i jeszcze nigdy tego nie demontowalem
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69 Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 134 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-11, 20:34
U mnie (ph1) nie ma poduszki i kiedyś (tez nie działał tempomat, ale w wyniku chyba złośliwości mechaników) badałem wyłączniki sterujące tempomatem. Idą od nich do reszty elektroniki dwa przewody. Na tych przewodach (o ile dobrze pamiętam) jeśli mierzymy opór omomierzem, występują w zależności od wciśniętego przycisku: "wyłącz", "zwiększ prędkość", "przywróć prędkość" trzy różne stany: obwód zamknięty, obwód zamknięty z oporem 100 omów i obwód zamknięty z oporem 330 omów.
Zresztą chyba nie mam się co rozpisywać bo tu jest schemat układu tempomatu.
http://www.fotosik.pl/pok...70b41970c0.html
Na początek proponowałbym sprawdzić połączenie przewodu i sam przewód doprowadzający podciśnienie z "puszką siłownika" sterującą przepustnicą.
Życzę udanej walki z problemem
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-11-13, 09:31
wazzabii napisał/a:
"sprawdź sobie bezpiecznik"
Chyba nie. Według instrukcji ten sam bezpiecznik odpowiada jeszcze za światło STOP, moduł sterujący kierunkowskazów i podgrzewacz oleju napędowego.
Jest to 10 amperowy bezpiecznik i jest on oznaczony symbolem STOP
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-04, 22:33
Problem raczej tkwi w potencjometrze samego układu sterującego tempomatem, Tak jak to jest w dmuchawie nawiewu np. w R25, mogło się ustawić nawiew na max a on tak czy siak działa tylko na najniższym biegu czuli dmuchanie jakby ktoś był zaj....y na maksa i dmuchając w alkomat nie miał siłu dmuchać.
Safrane ph: II
Rocznik: 1996
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: nie pamiętam
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 46 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2009-01-04, 23:53
mSamer problem tkwi w tym ze tempomat na przycisku jest wlaczony, swieci ale wciaz nie dziala. Niestety nie mam czasu sie tym zajac i wciaz jezdze bez niego a szkoda bo mozna zaoszczedzic troche paliwa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach