Ja do mojej safranki upchałem 17" ET45 215/50 Goodyear ciśnienie 2.4 przód i tył.
Miałem delikatny problem z nimi no ale cóż takie mi się trafiły w miare tanio to założyłem. Więc tak. Z przodu felgi osadzeniem ocierały o zacisk dokładniej o nadlewkę odlewniczą- dosłownie wystarczyło szlifnąć 2 mm na 2 cm szerokości. Z tyłu troszkę większy problem... Koła troszkę nie mieszczą się w błotniku tz łapały rantem za oponę. Odbiło się to kosztem komfortu tył został troszkę usztywniony. Do wymiany kół skłonił mnie pewien zakrętWesoly Te Francuzki to strasznie miękkie sąWesoly Na tych kołach autko prezentuje się świetnie i równie dobrze trzyma się drogi.
Gdybym teraz miał kupić opony kupił bym 205/45 lub 205/50 podejrzewam że wtedy nie było by problemu z błotnikami i nie trzeba by było dodatkowo usztywniać samochodu.
Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 196 Skąd: Chełm
Wysłany: 2010-02-24, 22:09
Oj Mariusz co byś nie założył to i tak dużego balona nie będzie. Ja przez bardzo krótki okres miałem założone 17/215/50 z oponami Dunlopa ale łyse już były poza tym komfortu dużo gorszy na naszych drogach i szybko wróciłem do swoich stalówek
kupiłem czarne ale były podrapane
pomalowałem
i sprzedałem
_________________ Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
Wanli to koreanczyk -zreszta jak wiekszosc niepewnych firm. Ja jezdze na NEXENach N6000 i nie widze roznicy albo jest niezauwazalna miedzy firmowymi oponami. Natomiast Wanli polecał mi oponiarz jak prostowałem felgi - nie polecał tylko tych w kształcie jodełki.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-04-16, 21:42
Safranki wychodziły na 15" tylko BiTurbo miało 17".
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-04-16, 10:27
Były też PHI na felgach 5,5J14, ale w większości to jednak 6J15 i 6,5J15.
Co do wskazań prędkościomierza, to możesz sobie wyliczyć TUTAJ.
Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 196 Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-03-25, 23:51
Jakie polecacie opony 225/45/17" chodzi mi o coś w dobrej cenie nowe dobrej klasy to wydatek około 500zł za sztukę zależy mi aby kupić coś w cenie ok 200 za szt. Bieżnikowane ... mam nowe zimówki i jest ok ale na lato i w tym rozmiarze to nie jestem pewny tak samo jak chińszczyzny np Wanli mogę mieć za 215zł ale podobno w deszczu jest tragedia i w ogóle są gorsze od używanych więc się zastanawiam nad używanymi tylko bieżnik 5mm to trochę mało
znalazłem coś takiego pirelli lub bieżnik. i to dunlop co myślicie?
_________________ Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-03-26, 00:37
pawelsafrane napisał/a:
co myślicie?
Pawełku, myślę, że nie jest to profil na nasze drogi
Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2,2 dCi
Wersja wyposażenia: Privilege Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 196 Skąd: Chełm
Wysłany: 2011-03-26, 00:48
Może i nie jest to najlepszy profil na nasze drogi ale wystarczy spojrzeć ile lagun 2 jeździ na identycznych felgach i jest ok poza tym Krzysiek miał latem 17 i nie było tragedii a jeździł po dziurawych drogach zresztą da się na nich jeździć a jak safranka się prezentuje tylko nie bardzo mogę się zdecydować jakie kupić bo potrzebuje 2 szt ale chyba poszukam używanych
_________________ Były:
Renault Safrane ph2, 1997r. 2.0B+G,
Renault Safrane ph1, 1995r, 2.0B+G,
Opel Vectra, 1.6 1991r, B+G,
Peugeot 309, 1.9d 1992r,
Fiat 126p, 1991
Wartburg 353, 1988r,
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-03-26, 01:08
Oczywiście kwestia gustu i umiejętności utrzymania samochodu w koleinach LII to już inne auto, ale czego się nie robi dla kosmetyki
Ja bym nie ryzykował używanych z 5 mm bieżnika, ale to ja tak myślę Co do nalewek, to kwestia późniejszego wyważenia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-03-26, 02:08
Osobiście dodam, że przed zakupem swoich też zastanawiałem się nad 17" ale szczerze nawet bym 16" więcej nie kupił, co z tego, że auto ładnie wygląda jak jeżdżąc po naszych drogach można zostawić zęby w kierownicy. Jeżeli chodzi o opony to podobne są do Wredenstaina czy Bridgestona Turanza w miarę staniały teraz i jak się nie myle to już w granicach 200zł - 220zł kosztują (cena za 16"). Dobrze się na nich jeździ ale szybko się zużywają z tym, że to zużywanie jest kosztem tego, że wiesz że się zatrzymasz i nie będzie problemu z hamowaniem. Teraz ostatnio na auto świat był test i ranking opon warto odszukać i poczytać.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach