Witam boys & girls, jestem na etapie zakupu kolejnej w moim zyciu safranki (budzet pozwala mi na zakup serii pierwszej) ale czy ktos z was ma szczegółowe dane na temat spalania i eksploatacji w silnikach 2.1 i 2.5 td oraz który silnik jest lepszy? dzieki
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-08-18, 12:27
Z tego co mi wiadomo to o silnik 2.1 TD trzeba bardzo dbać, żeby się nim cieszyć. Odnośnie 2.5dT to podobno straszny pożeracz paliwa, a do tego z tą samą mocą co silnik z phII 2.2dT. O ile dobrze kojarzę to silnik 2.1 TD montowali też w R25, a żeby się dowiedzieć więcej na temat tej jednostki proponowałbym udać się TUTAJ i zapytać o to co z czym się je. Ewentualnie można jeszcze TUTAJ raporty użytkowników aut z różnymi jednostkami silnikowymi.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Dzieki za info Bramkarzu, to juz wiem co wybrac, trafila mi sie fajna safranka 93r., 2,1td w skorce za 5600
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-27, 16:43
2,1 TD to dość stara konstrukcja - jeśli chcesz więcej info na temat tego silnika, to proponuję poszukać na klubrenault.
Ten silnik (chyba bez żadnych zmian) był montowany w Citroenach - Xantia, XM i chyba BX w końcowych latach produkcji.
Słyszałem raczej dobre zdanie na temat mechaniczny tych silników, narzekano tylko, że jest troszkę za głośny.
Z tego co słyszałem (od Goalkepera z resztą) to 2,5 TD jest nie łańcuchu, ani na pasku tylko na przekładni zębatej, co znacznie wydłuża jego żywotność. Jednak silnik ten jest żarłokiem, jeśli chodzi o paliwko.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-08-28, 08:22
Tak Rufus to się zgadza, z tym że jakby popatrzeć od strony ekonomicznej to praktycznie raz na 90k km zaoszczędzasz na wymianie rozrządu przynajmniej 900zł więc zawsze można je upłynnić i zalać do zbiornika
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Sprawdziłem już setki opini w necie na temat tychdwóch silników i wnioski narzucają się same... chcesz jeździc oszczędnie - 2.1, trochę szybciej - 2.5, chociaż z tymi osiągami to do końca nie wiem, czy 25 kucyków w tak potężnym aucie robi różnicę?
Nie wiem jak jest w klekotach ale w benzynie 31 kucy robi ogromną różnicę. (Porównuje 2,2Si i 3,0)
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-08-28, 12:30
Moja Safi 2,2 12 V pali przy delikatnej jezdzie w miesicie : 10,5 trasa : 8-8,5 przy normalnej lekko dynamicznej odpowiednio 12/9 - 9,5 , oczywiscie benzyny. W rodzinie mamy maxime `93 z silnikiem 3,0 i ta pali na trasie 8,5 w miescie 11 - czyli podobnie - z ta roznica ze mozna przy tym spalaniu jezdzic dynamicznie i ciagnie od samego dolu ( Safi niestety nie - tu trzeba depnac i wejsc na obroty ) Takze gdyby Safi miala silnik z maximki to by było to
a co do diesla to jezdzac bardzo oszczędnie benzyniakiem 2,2 pewnie tak samo szybko jak dieselkiem 2,1 - a w spalaniu roznica spora na korzysc diesla
Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 47 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 97 Skąd: bd
Wysłany: 2008-08-28, 13:25
Moje 2.5 20v na paliwku pali średnio 9,5 literka, a gazu ok 12. Minimalne spalanie na gazie to ok. 8,5, ale wracałem w nocy i wlokłem się 90-110. Generanie nie przekracza 11/100.
Co do elastyczności to przekroczę 60km/h wrzucam 5 i zapominam o biegach.
Aha ciekawostka - kumpel ma "franię" 2.0 16v (made in volvo) + gaz sekwencyjny i nie chce palić mniej niż 12/100 (dziwne), ale to prawdopodobnie wynik stosunku mocy do ciężaru auta.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach