Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Co dzis zrobiłem przy Safrane
Autor Wiadomość
Ilianne 
Użytkownik


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: przejściowa ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 30
Dołączyła: 21 Lis 2011
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-13, 13:40    

Jeszcze taki raporcik z weekendu majowego:
- wymieniony olej i filtr oleju wraz z płukaniem silnika,
- zdiagnozowano półoś, która okazała się wcale nie do wymiany w całości, a jedynie nowej osłony przegubu wewnętrznego,
- naprawione podświetlenie panelu klimatyzacji,
- wymieniony podłokietnik (fotele zmieniłam 2 tygodnie wcześniej - różnicę w stanie widać na załączonym obrazku...),
- doczyszczone z asfaltu i innego chłamu felgi,
- "odrestaurowane" czernidłem plastiki,
- doczyszczona Vanishem podsufitka (miała obrzydliwe ślady w formie kropek - wyglądało to jak zatłuszczenie materiału albo grzyb),
- wyczyszczona z potężnych białych nalotów (nieidealnie, może jednak wymienię na nowe) wykładzina w bagażniku,
- wypolerowany grill i spłycenie kilku rys,
- wypolerowanie i usunięcie zażółcenia reflektorów,
- przeczyszczenie silnika z zewnątrz,
- doczyszczenie (teraz jak nówka) wygłuszenia maski.

Plany były dużo poważniejsze, miałam się bawić w mały detailing lakieru (w bliskich planach głęboka blacharka i lakiernictwo, chciałam zobaczyć w jakim faktycznie stanie są poszczególne części karoserii) i dopieszczenie foteli, ale... Życie miało swoje plany - pomagałam tacie przy Vel Satisie, czyszcząc mu dach na stołeczku (bo to cholerstwo jednak wysokie), spadłam i skręciłam kostkę, obecnie noga w gipsie i wozi mnie mąż, który jeździć nie potrafi... Choć uprawnienia formalnie ma od prawie 20 lat.


_________________
Pozdrawiam,

Magdalena
 
 
SURU 
Starszy pisarz

Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 16 V
Wersja wyposażenia: RXE
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 334
Skąd: miasto
Wysłany: 2018-05-13, 17:42    

Fotele piękności :) :) :)
 
 
Ilianne 
Użytkownik


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: przejściowa ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 30
Dołączyła: 21 Lis 2011
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-13, 17:48    

SURU napisał/a:
Fotele piękności :) :) :)


10 miesięcy szukałam foteli w sensownym stanie, już rozważałam jedne w znacznie gorszej kondycji, do głębokiego odnowienia, ale w końcu udało się dorwać te i jeszcze cena bardzo przyjemna :) Wymagają drobnych prac renowacyjnych, jakiś cement garbarski miejscami by się przydał, wtedy będą jak nowe. Teraz jednak ważniejsza blacharka, fotele tymczasem będę regularnie konserwować.
_________________
Pozdrawiam,

Magdalena
Ostatnio zmieniony przez Ilianne 2018-05-13, 17:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
arek 
Klubowicz
z wyboru


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1782
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2018-05-13, 22:34    

Sporo Ci się Magdo udało zrobić przy Szafranku :) W sprawie foteli, to sama szpachla do skóry nie jest problemem, ale dobór koloru farby. Nie jest to czarny, raczej coś z grafitem. Mi się nie udało jeszcze dobrać mieszając czarną z szarym :( Dobrze to widać, gdy zerkniemy na fabryczny podłokietnik - szary u dołu, góra .... no właśnie ? :niepewny:
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Ilianne 
Użytkownik


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: przejściowa ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 30
Dołączyła: 21 Lis 2011
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-14, 09:15    

arek napisał/a:
W sprawie foteli, to sama szpachla do skóry nie jest problemem, ale dobór koloru farby. Nie jest to czarny, raczej coś z grafitem.


Dlatego raczej rozważam oddanie ich do profesjonalnego detailingu. Zobaczymy - najpierw w wolnej chwili, po zdjęciu gipsu, spróbuję w jakimś mało widocznym miejscu może farbowaną płynną skórą. Jak wyjdzie - będzie rozwiązanie niskobudżetowe, jeśli nie - udam się do specjalisty.
_________________
Pozdrawiam,

Magdalena
 
 
Jacek957 
Starszy pisarz
Jacek957

Safrane ph: PH I RT Allrad
Rocznik: 1995
Pojemność: 3,0 V6
Wersja wyposażenia: Zmodyfikowana do Baccary (bez pneumatyki)
Wiek: 60
Dołączył: 08 Kwi 2014
Posty: 150
Skąd: Legnica
Wysłany: 2018-05-19, 10:57    

U profesjonalistów za fotel kierowcy (trochę szpachlowania i lakierowanie) zapłaciłem 400 zł :orany:
 
 
Ilianne 
Użytkownik


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: przejściowa ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 30
Dołączyła: 21 Lis 2011
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-19, 14:28    

Jacek957 napisał/a:
U profesjonalistów za fotel kierowcy (trochę szpachlowania i lakierowanie) zapłaciłem 400 zł :orany:


Liczyłam się z podobną, może nawet trochę wyższą, kwotą.
Tak czy siak - na razie sama powalczę, jak efekty będą niewystarczające - oddam tapicerkę specjalistom, ma być cacy :)
_________________
Pozdrawiam,

Magdalena
 
 
arek 
Klubowicz
z wyboru


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1782
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2018-05-30, 21:12    

Przeczyściłem (wymyłem) odmę w 2.5 20V, bez demontowania kolektora ssącego ;) Kto wie jak się do niej dostać, ten zrozumie, że zadrapania na rękach to jedynie "pikuś" ;) Dialogys podaje, że jest przykręcona do bloku na jedną śrubę - w rzeczywistości na dwie ;)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Ilianne 
Użytkownik


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: przejściowa ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 30
Dołączyła: 21 Lis 2011
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-06-18, 19:54    

Wymieniłam zacisk tylny, odpowietrzyłam i uszczelniłam (a właściwie mechanik, ale co mi będzie zasługi odbierał) układ hamulcowy. Miałam robić za półtora tygodnia... Ale w piątek z pracy wracałam bez hamulców. Umiejętność hamowania silnikiem i mocny ręczny się przydał bardzo, choć i tak najwięcej tu szczęścia, że nikomu nie zachciało się akurat wbiec mi pod koła...

[ Dodano: 2018-07-12, 15:55 ]
Drugi zacisk hamulcowy też już wymieniony. Ponadto wymieniona osłona przegubu węwnętrznego prawej półosi i (po dwóch latach? to nie moje zaniedbanie :P ) wyciągnięta z piasty ukręcona przez "wulkanizatora" śruba. W przyszłym tygodniu Franka ma do zrobienia jakieś 3,5 tys. km (Deutschland Trip;) ), więc mam nadzieję, że już nic w międzyczasie - ani tu ani tam - nie wyjdzie.
_________________
Pozdrawiam,

Magdalena
 
 
arek 
Klubowicz
z wyboru


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Wiek: 51
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1782
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2018-11-04, 18:52    

Wymieniłem olej, ale zastosowałem przedtem płukankę Liqui Moly Pro-Line Engine Flush. Niby wcześniej czysty olej nabrał ciemnego koloru, a teraz ciśnienie oleju jakby większe ? :) Popychacze zaworów umilkły ;) (na razie) :D
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14