Witajcie forumowicze. Jestem tu nowy ale na przywitania jeszcze przyjdzie czas. Mam możliwość kupienia Safrane 2.5 w automacie z gazem. Bylem ja obejrzeć i jak dla mnie nie ma tragedii. Kilka niegroźnych ognisk rdzy, nie działają szyby z tylu (silniki kręcą ale szyby nie reagują), obrotomierz wariuje i nie ma podswietlenia licznika kilometrow i obecnej pozycji w automacie, stacyjka nie odbija i jak sie delikatnie nie cofnie kluczyka to rozrusznik caly czas kręci, przy odpalaniu raz na czas pusci białego dymka. Pytanie jakie mnie nurtuje to automat, jest to pierwsze moje auto z automatem i na moje pracuje ładnie bez szarpniec itp. ale gdy podczas jazdy wdepniesz pedal w podłogę to jakos marnie sie zbiera, tak jakby nie działał kickdown. Czy to cos poważnego? Druga sprawa to w prawym gornym rogu swieci zolta kontrolka w ksztalcie kwadratu z falowana linia. Co to?
Na przegladzie wyszlo ze amory, zawiasy i heble sa ok. Podwozie zdrowe. Cena 2150zl. W srodku skora. Auto potrzebuje do pracy.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2015-05-30, 21:37
Witaj.
Z opisu wynika, że są tam problemy z instalacją elektryczną. Mogą, choć nie muszą być poważne - zależy na ile ktoś ingerował lub coś padło Może być to związane z instalacją LPG (pomarańczowa kontrolka sygnalizuję usterkę w układzie wtrysku) i uszkodzenie emulatora wtryskiwaczy instalacji LPG. Najczęściej ten element uszkodzony w instalacji gazowej jest sygnalizowany przez tą kontrolkę, choć jeśli miga na wolnych obrotach lub przy zwalnianiu, może być też sygnałem uszkodzenia w obwodzie immobilizera (choć raczej obstawiam to pierwsze). Jeśli na benzynie słabo przyspiesza i świeci się kontrolka to najlepiej podłączyć auto pod CLIP'a i zrobić pełną diagnozę - wyjdzie wszystko.
Co do automatu - jeśli był odpowiednio traktowany i wymieniano w nim olej (co max. 60 kkm) to jest praktycznie bezawaryjny. Na temat japońskiej skrzyni Aisin Warner 50-42 LE możesz poczytać na forum i w necie.
Ogólnie zapraszam do przestudiowania wszystkich działów forum, a na początek tego, w którym napisałeś - w wielu tematach podają odpowiedzi na najczęstsze pytania
Zerknij też TUTAJ - może być pomocne
Instrukcję obsługi samochodu z opisem wszystkich kontrolek masz TUTAJ
Jacek957 napisał/a:
Ale skaczesz po forach Auto godne uwagi,skrzynia japońska mało awaryjna a z elektryką powinien poradzić sobie każdy elektryk samochodowy
Czyżbyś Jacku skakał też po forach udzielając tak samo wyczerpujących i pomocnych odpowiedzi jak ta ?
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: 2.5
Wiek: 32 Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 22 Skąd: Kasina Wielka
Wysłany: 2015-05-30, 21:51
Zauwazylem ze obrotomierz zwariowal jak przelaczylem na centralce lpg na benzyne. Wczesniej dzialal. Kontrolka swieci sie caly czas.
Skacze po forach bo dzis jestem w robocie cala noc a jutro chce po niego jechac. Na czytanie i inne pytania bedzie czas. Przepraszam ze wchodzę tak z butami jak jakis burak...
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2015-05-30, 22:14
Cały licznik w samochodzie jest elektroniczny podłączony kostkami , być może coś nie łączy lub sygnał gdzieś się gubi na stykach. Może to być też przyczyną braku podświetlenia niektórych wskazań, ale to już pewnie wina przepalonych żarówek.
Podejrzewam, że coś jest nie tak z podłączeniem instalacji LPG, ale to tylko gdybanie nie widząc samochodu. Jeśli kontrolka świeci cały czas (czyli nie gaśnie po włączeniu zapłonu i uruchomieniu silnika), to oznacza błąd w układzie wtrysku.
Tak dla samego siebie, co możesz zrobić samemu siedząc w samochodzie, to włączyć tryb serwisowy i sprawdzić niektóre elementy i ewentualne błędy opisane TUTAJ . W jednej z pozycji jest sprawdzenie przepływomierza - przynajmniej tyle zobaczysz bez podłączenia do komputera.
Jeszcze co do braku kick-down w ASB - czy przy wciśnięciu pedału w podłogę skrzynia zmienia bieg na niższy ? i sprawdź, czy w trybie sport (ten mniejszy guzik na lewarku) zdecydowanie wyżej kręci silnik przed zmianą na wyższy bieg.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2015-05-30, 22:43
Pod pedałem gazu, w podłodze jest przycisk kicki-down - warto zerknąć i sprawdzić, czy słychać po wciśnięciu "kliknięcie". Można zrobić to też ręką, choć potrzeba troszkę siły
Być może jak pisałem wcześniej tylko brak połączenia na kostkach, których jest w samochodzie sporo i czasami styki śniedzieją, ale jak napisał HIRO, najlepiej podłączyć pod Clip'a i wiedzieć wszystko o stanie samochodu
Co do układu przeniesienia napędu to sprawdź jeszcze stan półosi napędowych, stan ich osłon i ewentualnych luzów, bo dłuższa (prawa) jest dosyć droga. Zerknij też na szczelność połączeń, czy nie ma gdzieś wycieków.
Co do stacyjki, to nie ma potrzeby wymiany całej, tylko kostkę (jest z krótką wiązką), która jest odpowiedzialna za powrót kluczyka.
Safrane ph: PH I RT Allrad
Rocznik: 1995
Pojemność: 3,0 V6
Wersja wyposażenia: Zmodyfikowana do Baccary (bez pneumatyki) Pomógł: 2 razy Wiek: 67 Dołączył: 08 Kwi 2014 Posty: 150 Skąd: Legnica
Wysłany: 2015-05-30, 23:11
arek napisał/a:
Czyżbyś Jacku skakał też po forach
Oczywiście że bywam i tu i tam Co do odpowiedzi to mówię co mi moja "wiedza" podpowiada,A ze jest jaka jest to i odpowiedzi są mało wyczerpujące.Chodziło mi ogólny stan autka (wg.opisu) a problemy z instalacją są do ogarnięcia,czyż nie?
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2015-05-30, 23:19
Jacku, problemy wszystkie bywają do ogarnięcia - kwestia czasu i ceny Chodzi o to, aby nie wpakować kolegi na minę. Może to tylko instalacja elektryczna, ale zapewniam Cię, że w Safi nie każdy elektryk sobie poradzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach