Inną opcją, chyba lepszą i mniej inwazyjną, jest zamontowanie samych żarówek i modułu automatycznego włączania i wyłączania świateł. Mam do Was jednak pytanie jakich użyć żarówek (podobałyby mi się ledy) i jak ewentualnie taką żarówkę zamontować i zmasować?
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2014-04-14, 19:20
Odradzam osobiście przystosowanie świateł przeciwmgłowych do niby dziennych. Nie spełni to wymogów homologacji i prawdopodobnie pierwsza kontrola drogowa zakończy się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego i mandatem. Na pewno też samochód nie przejdzie przeglądu technicznego. Już lepszym rozwiązaniem są te światła jakie podałeś w linku, ale pamiętaj, że muszą spełniać wymogi do ich montażu, a więc minimum 25 cm od podłoża.
Więcej znajdziesz TUTAJ
Safrane ph: II
Rocznik: 2000
Pojemność: 2,2 dT
Wersja wyposażenia: Na bogato Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 61 Skąd: Jaworze
Wysłany: 2014-04-15, 07:28
Zgadza się, że wygląda wspaniale, ale chodzi mi o mniejsze zużywanie żarówek i włącznika świateł, poza tym nie trzeba będzie już o tym pamiętać.
arek nie chodziło mi o przerobienie świateł przeciwmgłowych na dzienne, tylko o zaadaptowanie zaślepek koło nich. Jak mierzyłem to są one tak umiejscowione, że spełniają przepisy dotyczące zamontowania.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 57 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2014-04-15, 12:34
Zaadoptowana zaślepka nie będzie miała homologacji, więc moim zdaniem odpada Ci pomysł jej adaptacji.
Safrane ph: brak
Rocznik: brak
Pojemność: brak
Wersja wyposażenia: brak
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 126 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-28, 08:31
wojtas80 też myślałem o tym rozwiązaniu i uważam że jest ono fajne, chociaż faktycznie nie zgodne z przepisami.
Ja mam włożony moduł, który mi zapala światła długie, tylko na mniejszą moc i na nich jeżdżę jako na dziennych. To też nie jest zgodne z przepisami.
Jeżdżę tak po Warszawie, w której jest trochę policji i za jazdę bez świateł ścigają. Jak dotąd nikt się nie przypiął do tego.
Jak patrzę z jakimi ludzie patentami jeżdżą, to stwierdzam że jak się zrobi coś z głową i tak żeby nie waliło druciarstwem, to się nie będą zbytnio czepiać.
A zaślepka to nie reflektor, więc można go przerabiać
_________________ Safrane scenic-forum.pl
Ostatnio zmieniony przez patrys4891 2014-04-28, 08:35, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: II
Rocznik: 2000
Pojemność: 2,2 dT
Wersja wyposażenia: Na bogato Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 61 Skąd: Jaworze
Wysłany: 2014-05-05, 10:46
patrys4891 a powiedz na jaką moc masz ustawione te długie? Przechodziłeś może przegląd techniczny z tymi światłami? Co na to diagności?
Nie orientuje się ktoś jaką moc powinny mieć żarówki diodowe, żeby osiągnąć wymaganą przepisami "Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli"?
Safrane ph: brak
Rocznik: brak
Pojemność: brak
Wersja wyposażenia: brak
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 126 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-05, 11:09
Ten moduł montował poprzedni właściciel, więc nie znam dokładnych danych technicznych. Muszę się dopytać.
Wygląda jak by świeciło jakoś na 60% mocy.
Co do żarówki, to też słyszałem o takich wartościach jak podałeś.
Safrane ph: II
Rocznik: 98
Pojemność: 2,5
Wersja wyposażenia: RXT Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 08 Sie 2016 Posty: 20 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-10-03, 14:49
Trochę odświeżę temat bo nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.
Mianowicie chciałbym zamontować światła do jazdy dziennej tylko nie wiem jak to teraz z przepisami.
Tzn. teraz w ofercie są światełka, które po uruchomieniu auta same się zapalają, ale czytałem, że jest przepis mówiący, iż samochody przed 2009 muszą mieć te światła zapalane wraz z postojowymi.
To teraz pytanie czy jak zamontuje je bez konieczności zapalania postojowych to przejdzie to czy nie bardzo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach