Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Prosba nowego uzytkownika :)
Autor Wiadomość
andys 
Obserwator

Safrane ph: jeszcze nie mam
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: nie ma
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 3
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-01-21, 12:53    Prosba nowego uzytkownika :)

Witam Szanownych Forumowiczow!

Jestem nowym uzytkownikiem forum - auta typu Safrane(jeszcze nie mam ;) W tym momencie smigam P605 ale ostatnio rozgladam sie za czyms podobnym gabarytowo, lecz nowszym i bardziej komfortowym :)

Poprosze Was o rzucenie chlodnym, fachowym okiem na:

http://otomoto.pl/index.p...ow&id=C17034733

Mam w miare blisko wiec moge podskoczyc i obejrzec. Automata sie troche obawiam, lecz czytalem, ze w tych modelach sa udane i malo awaryjne. Czy taki przebieg moze byc autentyczny? Auto wyglada, przynajmniej na fotkach bardzo dobrze. Nie jezdze duzo - max 6tys. w roku, nawet mniej. Czy jest sens instalowac ewentualnie gaz i z jakim spalaniem przy benzynie musze sie liczyc (jezdze bardzo spokojnie)

Wszystkie opinie mile widziane.

pozdr. Andrzej
Ostatnio zmieniony przez andys 2011-01-21, 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
michalkrk 
Pisarz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 128
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-21, 13:53    

Już jakiś czas temu ją widziałem. Przykuła moją uwagę. Wygląda bardzo ładnie. Do pełnej opcji brakuje jedynie xenonów i nawigacji z radiem Alpine. Jeżeli fabrycznie ma światła zwykłe to powinna mieć po lewej stronie od kierownicy regulacje wysokości. Jak będziesz oglądał to zwróć na to uwagę bo jakby sie okazało, że nie ma tej regulacji to znaczy, że nie jest bezwypadkowa :)
Ja jak jeździłem na samej benzynie to spokojnie mieściłem się w 11-12 litrach ale przy jeździe spokojnej. Jak wchodziło do tego trochę więcej trasy poza miastem to można było uzyskac spokojnie 9-10. Ale to przy skrzynii manualnej. Co do spalania w mieście w automacie musi sie wypowiedzieć ktoś kto śmiga na benzynce. 6 tyś to faktycznie mało ale z drugiej strony zależy ile będziesz chciał trzymać auto. Co do automatu nie czytałem, żeby komuś padł przy tym silniku. Co do przebiegu to wiadomo jak jest. Ja kupiłem z 1999 roku i miała 218 tyś przebiegu i tez teoretycznie mógł być cofany. Mimo wszystko ważniejszy jest stan techniczny jak silnik ładnie pracuje ma moc to nie jest ten przebieg tak istotny przecież. Wydaje mi się, patrząc po skórze to nie wygląda na zużyty egzemplarz chyba, że zdjęcie zbliska by cos więcej powiedziało. Jak masz blisko to warto jechać pooglądać.
Ostatnio zmieniony przez michalkrk 2011-01-21, 13:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
andys 
Obserwator

Safrane ph: jeszcze nie mam
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: nie ma
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 3
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-01-21, 14:16    

Witam ponownie:)

michalkrk napisał/a:
6 tyś to faktycznie mało ale z drugiej strony zależy ile będziesz chciał trzymać auto.

Kupuje raczej z mysla o dluzszym uzytkowaniu, musze powiedziec ze raczej przywiazuje sie do auta;) a jezeli bedzie dobrze sluzyc to na rocznik nie patrze - raczej lubie jechac czyms mniej typowym niz "to" wszystko dookola.

michalkrk napisał/a:
Co do automatu nie czytałem, żeby komuś padł przy tym silniku.

To dobra wiadomosc, poza tym moze w dluzszym okresie czasu (jakby doszlo do kupna) to pomyslalbym o gazie. Czy te silniki - mowie o 2,5 benzyna, toleruja gaz czy raczej sa kaprysne?

pozd. Andrzej
 
 
michalkrk 
Pisarz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F
Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 128
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-21, 14:19    

Te silniki bardzo dobrze znoszą gaz i to zarówno instalację II generacji jak i sekwencje. Sam mam sekwnecję od 1,5 roku i nie mam żadnych problemów działa super. Na forum niektórzy mają też II generację i tez sobie chwalą. Osobiście bym zamontował gaz jeśli planowałbym dłużej trzymac auto tym bardziej, że nie trzeba montować dużego zbiornika tylko w miejsce koła zapasowego i zawsze przejedzie się te 300 km.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-01-21, 14:19    

Witamy serdecznie :) no chopie na zdjęciach perełka i tutaj nie ma nic do gadania, można się jedynie przyczepić do tylnego lewego błotnika tak jakby się delikatnie do jakiegoś słupka przykleił. Silnik jak najbardziej wporzo oraz skrzynia małoawaryjna. Jeżeli już udasz się na oględziny to proponuję sprawdzić pracę skrzyni, czy czasami nie wchodzi w trym awaryjny oraz czy przy zmianie biegów z R na D i nazad nie szarpie. Druga sprawa sprawdzić poprawność działania elektryki i na starcie sprawdzić klimatronik o nim poczytasz TUTAJ, organoleptycznie sprawdzić działanie elektryki foteli, odnośnie blacharki to zajrzeć pod wykładzinę w bagażniku a w szczególności jego lewej strony nad tłumikiem (mają tendencję do gnicia). Zawieszenie to już przy jeździe testowej sprawdzisz. Silnik - pod kątem wycieków, przedmuchów, po otwarciu maski odkręć zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzenia i zobacz jaki jest jego stan pod kątem poziomu, konsystencji i koloru. Szyby czy z tego samego rocznika wtedy będzie można częściowo wykluczyć to czy była bita czy nie. Chyba to tyle. Może jeszcze ktoś na coś Cię uczuli.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-01-21, 14:26    

Wygląda na dobrze utrzymany egzemplarz, a co do przebiegu .. nie jest najważniejszy, Raczej stan techniczny i systematyczne serwisowanie, na bieżąco usuwanie drobnych usterek pozwoli na bezawaryjne użytkowanie samochodu.
Czy warto zakładać LPG ? Sam musisz sobie to przeliczyć :)
Do ceny dolicz też na początek wymianę oleju w silniku, filtrów, oleju w ASB i rozrządu, a po niedługiej eksploatacji na naszych drogach zapewne i niektórych elementów zawieszenia.
Warto poczytać tematy z TEGO działu i oczywiście obejrzeć auto :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
andys 
Obserwator

Safrane ph: jeszcze nie mam
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5
Wersja wyposażenia: nie ma
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 3
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-01-21, 14:36    

Witam!

arek napisał/a:
Do ceny dolicz też na początek wymianę oleju w silniku, filtrów, oleju w ASB i rozrządu, a po niedługiej eksploatacji na naszych drogach zapewne i niektórych elementów zawieszenia.
Warto poczytać tematy z TEGO działu i oczywiście obejrzeć auto :)


Dzieki za wszystkie Wasze sugestie - jakby jeszcze ktos rzucil orientacyjna cene wymiany rozrzadu (pewnie od razu z pompa wody?) bylbym wdzieczny.

pozdr. Andrzej
 
 
Criss 
Klubowicz
wredny Mod


Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 371
Skąd: Legnica
Wysłany: 2011-01-21, 14:37    

ok 500zl z pompą placielm za caly rozrzad
_________________
من يجرؤ يفوز!
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2011-01-21, 14:44    

Kolega shreeeku teraz na allegro wyhaczył kompletny rozrząd za 365 - 395zł ile wezmą za robotę to nie wiem. Olej do skrzyni 4l 200zł w ASO.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2011-01-21, 15:32    

Wymiana rozrządu w tym samochodzie w zależności od regionu i zakładu powinna zmieścić się w granicach 200 do 300 zł - oczywiście poza ASO :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 15