Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Goalkeper
2010-10-07, 08:48
Wymiana rozrządu w Safrane PH II, 2.9 24v
Autor Wiadomość
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-29, 19:11    Wymiana rozrządu w Safrane PH II, 2.9 24v

Dotyczy silnika L7X

Zalecana wymiana co 120 000 kilometrów lub 5 lat

Narzędzia specjalne

• Trzpienie blokujące wału korbowego i wałków rozrządu -Renault nr Mot.1430.
• Klamra paska zębatego - Renault nr Mot.1436.
• Uchwyt wałka rozrządu - Renault nr Mot.1428.
• Przyrząd napinający - Renault nr Mot.1429.
• Czujnik naciągu paska - Renault nr Mot.1273.
• Śruba M8 x 1,25 x 75 mm.
• Śruba M8 x 1,25 x 35 mm.

Zapamiętać

• Odłączyć akumulator.
• NIE obracać wałem korbowym ani wałkiem rozrządu po zdjęciu paska zębatego.
• Wykręcić świece zapłonowe, aby silnik łatwiej się obracał.
• Obrócić wałem silnika (jeżeli nie zaznaczono inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
• Obracać TYLKO kołem wału korbowego i nie obracać żadnym innym kołem zębatym.
• Zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania.

Zdejmowanie

• Espace: Wymontować kompletny silnik z przekładnią.
• Laguna/Safrane: Podnieść i podeprzeć przód samochodu.
• Wymontować następujące elementy:
Prawe przednie koło.
Prawa osłona przedziału silnika.
Pasek napędowy dodatkowych podzespołów.
• Zdjąć wiązkę przewodów.
• Węże odłożyć na bok.
• Wymontować następujące elementy:
- Osłona silnika.
- Osłona komputera sterującego silnika.
- Skrzynka komputera sterującego silnika.
• Komputer sterujący wyjąć z silnika.
• Podeprzeć silnik.
• Wymontować następujące elementy:
- Stabilizator silnika.
- Prawa poduszka silnika.
- Rolka napinająca paska napędu dodatkowych podzespołów.
- Koło pasowe pompy układu wspomagania.
• Wszystkie modele - wymontować następujące elementy:
- Górna osłona paska zębatego [1] .
- Śruby koła pasowego wału korbowego [2] .
- Koło pasowe wału korbowego [3] .
- Dolna osłona paska zębatego [4] .
- Uchwyt [5] .
• Obrócić wałem korbowym w prawo, w położenie nastawiania.
• W koła rozrządu wsunąć bolce blokujące [6] . Przyrząd nr Mot.1430.
• Poluzować śruby koła rozrządu [7] .
• Wsunąć trzpień blokujący wału korbowego [8] . Przyrząd nr Mot.1430.
• Śrubę M8 x 1,25 x 75 mm wkręcić w uchwyt napinacza [9].
• Śrubę [9] dokręcić do kołnierza w uchwycie [10].
• Poluzować śruby rolki napinającej [11] , [12] i [13].

WSKAZÓWKA: NIE poluzować śruby [14] .

WSKAZÓWKA: Jeżeli to konieczne: Poluzować nieco śrubę [9] .

• Śrubę M8 x 1,25 x 35 mm wkręcić w uchwyt napinacza [16] .
• Śrubę [16] dokręcić do kołnierza w uchwycie [17] .
• Dokręcić śrubę [16] .
• Poluzować śrubę [9] .
• Zdjąć pasek zębaty.

WSKAZÓWKA:
Jeżeli pasek ma zostać ponownie użyty, zaznaczyć kredą kierunek jego ruchu.

Zakładanie

• Sprawdzić, czy trzpień blokujący wału korbowego został prawidłowo użyty. [8] . Przyrząd nr Mot.1430.
• Sprawdzić, czy trzpienie blokujące są prawidłowo umieszczone w kołach rozrządu [6] . Przyrząd nr Mot.1430.
• Upewnić się, czy koła rozrządu mogą się swobodnie obracać.
• Dokręcić śruby momentem 10 Nm [11] , [12] i [13] .
• Poluzować śruby o 45° [11] , [12] i [13] .
• Koła rozrządu obrócić w podłużnych otworach całkowicie w prawo.
• Dokręcić śruby momentem 5 Nm [7] .
• Poluzować śruby o 45° [7] .
• Pasek zębaty założyć na koło wału korbowego.
• W tym położeniu zabezpieczyć klamrą. Przyrząd nr Mot.1436.
• Nakładać pasek zębaty w lewą stronę.

WSKAZÓWKA: Jeżeli stary pasek ma zostać ponownie użyty: Zwrócić uwagę na oznakowanie kierunku ruchu na pasku.

• Obracać kołami rozrządu i ustawić zgodnie z położeniem paska zębatego.

WSKAZÓWKA:
Śruby nie powinny znajdować się na końcach podłużnych otworów w kołach zębatych [7] . Koła zębate nie powinny się obrócić więcej, niż o długość jednego zęba [18] .

• Zwrócić uwagę, aby pasek między kołami zębatymi był naprężony.
• Zdjąć klamrę z koła zębatego.
• Czujnik naciągu przyłożyć do paska w punkcie [19] . Przyrząd nr Mot.1273.
• Wkręcać śrubę [9] , aż czujnik wskaże wartość 83±2 jednostki SEEM.
• Dokręcić śrubę [11] . Moment dokręcania: 10 Nm.
• Dokręcić śrubę [12] . Moment dokręcania: 10 Nm.
• Dokręcić śrubę [13] . Moment dokręcania: 10 Nm.
• Dokręcić śruby koła rozrządu (CA1) [7] . Moment dokręcania: 10 Nm.
• Dokręcić śruby koła rozrządu (CA2) [7] . Moment dokręcania: 10 Nm.
• Dokręcić śruby koła rozrządu (CA3) [7] . Moment dokręcania: 10 Nm.
• Dokręcić śruby koła rozrządu (CA4) [7] . Moment dokręcania: 10 Nm.
• Wyjąć czujnik naciągu paska [19] .
• Wyjąć trzpienie blokujące [6] .
• Wyjąć trzpień blokujący wału korbowego [8] .
• Powoli obracać wałem korbowym, dwa obroty w prawo.
• Wsunąć trzpień blokujący wału korbowego [8] . Przyrząd nr Mot.1430.
• Poluzować śruby o 45° [11] , [12] i [13] .
• Wyjąć śrubę [16] .
• Przesunąć śrubę [9] , aż przyrząd [15] będzie się poruszał bez luzu. Przyrząd nr Mot.1429.
• Odczekać 2 minuty, aby automatyczny napinacz paska i pasek mogły się ułożyć.
• Sprawdzić, czy przyrząd [15] może się poruszać bez luzu. Przyrząd nr Mot.1429.
• W razie potrzeby ustawić.
• Wyjąć przyrząd specjalny [15] .
• Dokręcić śrubę [11] . Moment dokręcania: 25 Nm.
• Dokręcić śrubę [12] . Moment dokręcania: 25 Nm.
• Dokręcić śrubę [13] . Moment dokręcania: 25 Nm.
• Wyjąć śrubę [9] .
• Wyjąć trzpień blokujący wału korbowego [8] .
• Powoli obracać wałem korbowym, dwa obroty w prawo.
• Wsunąć trzpień blokujący wału korbowego [8] . Przyrząd nr Mot.1430.
• Sprawdzić, czy trzpienie blokujące łatwo można wsunąć i wysunąć z kół rozrządu [6] .
• W razie potrzeby ustawić. Zastosować przyrząd nr Mot.1428.

WSKAZÓWKA: Śruby nie powinny znajdować się na końcach podłużnych otworów w kołach zębatych [7] .

• Wyjąć trzpień blokujący wału korbowego [8] .
• Wyjąć trzpienie blokujące [6] .
• Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy demontowaniu.
• Dokręcić śruby koła pasowego wału korbowego [2] . Moment dokręcania: 25 Nm.
• Espace: Zamontować kompletny silnik z przekładnią.

Poniżej rysunek do opisu:
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17