Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Goalkeper
2010-10-07, 08:47
Wymiana rozrządu w Safrane PH I, 2.5 dT
Autor Wiadomość
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-29, 00:03    Wymiana rozrządu w Safrane PH I, 2.5 dT

Zalecana wymiana co 120 000 kilometrów lub 5 lat

Narzędzia specjalne

• Trzpień blokujący wału korbowego - Renault nr Mot.1054.
• Trzpień blokujący koła rozrządu -Średnica 5 mm.
• Trzpień blokujący koła pasowego pompy wtryskowej -Średnica 7 mm.
• Klucz do rolki napinającej - Renault nr Mot.1035-01.
• Czujnik naciągu paska - Renault nr Mot.1273.

Zapamiętać
• Odłączyć akumulator.
• NIE obracać wałem korbowym ani wałkiem rozrządu po zdjęciu paska zębatego.
• Wykręcić świece żarowe, aby silnik łatwiej się obracał.
• Obrócić wałem silnika (jeżeli nie zaznaczono inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
• Obracać TYLKO kołem wału korbowego i nie obracać żadnym innym kołem zębatym.
• Zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania.
• Po wymianie paska zębatego sprawdzić początek podawania pompy wtryskowej.

Zdejmowanie
• Podnieść i podeprzeć przód samochodu.
• Wymontować następujące elementy:
- Prawe przednie koło.
- Prawa osłona przedziału silnika.
- Dolna osłona silnika.
- Pasek napędowy dodatkowych podzespołów.
- Osłona paska zębatego [1] .
• Obracać wałem korbowym w prawo, w GMP pierwszego cylindra.
• Otwór w kole rozrządu musi się pokrywać [2] . Otwór w kole pompy wtryskowej musi się pokrywać [3] .
• Trzpień blokujący umieścić w wale korbowym [4] . Przyrząd nr Mot.1054.
• Zablokować koło rozrządu. Zastosować trzpień blokujący 5-mm.
• Zablokować koło pompy wtryskowej. Zastosować trzpień blokujący 7-mm.
• Poluzować śrubę rolki napinającej [5] . Odsunąć rolkę napinającą na prawo od paska. Lekko dokręcić śrubę.
• Zdjąć pasek zębaty.

Zakładanie
• Sprawdzić, czy otwór w kołach zębatych pokrywa się. Sprawdzić, czy trzpienie blokujące są wsunięte [2] i [3] . Sprawdzić, czy trzpień blokujący jest wsunięty [4] .
• Zakładać pasek zębaty w lewą stronę, rozpoczynając przy tym od koła pompy wtryskowej. Zwrócić uwagę, aby podczas zakładania pasek był naprężony.
• Poluzować śrubę rolki napinającej [5] .
• Czujnik naciągu przyłożyć do paska w punkcie [6] . Przyrząd nr Mot.1273.
• Obrócić rolkę napinającą w lewo, aż czujnik pokaże wartość 41-49 jednostek SEEM. Zastosować przyrząd nr Mot.1135-01 [7] .
• Dokręcić śrubę rolki napinającej [5] . Moment dokręcania: 45 Nm.
• Wyjąć trzpienie blokujące [2] i [3] . Wyjąć trzpień blokujący [4] .
• Powoli obracać wałem korbowym, dwa obroty w prawo.
• Sprawdzić, czy otwór w kołach zębatych pokrywa się. Sprawdzić, czy trzpienie blokujące można łatwo wsunąć [2] i [3] . Sprawdzić, czy trzpień blokujący można łatwo wsunąć [4] .
• Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy demontowaniu.

Poniżej rysunek do opisu:
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 16