Zastanawiam sie nad tym zabytkiem. Chcialbym przejechac sie obejzec go. Mam nie cale 60km, a cena jest bardzo atrakcyjna. Jednak martwi mnie skrzynia automatyczna, gdyz nie wiem, jaka jest jej awaryjnosc.
Pytanie do uzytkownikow 2.5 20V, na co zwrocic szczegolna uwage w tym modelu?
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-11-26, 11:25
Bardzo dobra skrzynia - jeśli tylko nie szarpie (płynnie rusza i zmienia biegi) to będzie hulać bez problemów. Nie ma się do czego przyczepić w niej.
Warto zapytać sprzedawcy (jeśli będzie wiedział) czy był wymieniany olej.
AW 50-42 ta sama skrzynia jeździ w Volvo. Ogólnym producentem jest Toyota.
Safrane ph: phase 2
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: bardzo dobra ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 219 Skąd: LU
Wysłany: 2010-11-26, 15:43
Wątpię tylko czy ktoś poniżej 300 tyś by kierownice obszywał w safrane.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-11-26, 15:57
O skrzyni napisał Daroot. Jeżdżę takim autem i faktycznie sprawuje się bez zarzutu, tak jak i motor. Co do kierownicy to mam auto z podobnym przebiegiem i faktycznie należałoby ją obszyć. Miała kiepski wygląd już przy 180 kkm
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-11-26, 16:25
Co do automatu.
Należy podczas jazdy sprawdzić, czy nie ma luzu w mechanizmie różnicowym skrzyni. Wystarczy dodawać gazu i puszczać go - nie powinno być słychać, ani czuć żadnych stuków i szarpnięć (tym sposobem sprawdzisz też dolną poduszkę silnika). Do tego sprawdzić poziom oleju w skrzyni. Olej sprawdza się przy pracującym silniku - na miarce są z dwóch stron oznaczenia minimum i maksimum dla zimnego oleju (40°C) i rozgrzanego (80°C). Miarkę należy wytrzeć przed pomiarem. Kolor oleju to bardzo ciemny czerwony (nowy jest klarowny, a przepracowany robi się brudny). Sam mętny kolor nie świadczy o jego niezdatności, jednak warto powąchać jak pachnie. Właściwie to ten olej śmierdzi, ale nie powinno być czuć w nim spalenizny.
Dobrze jest też zerknąć od spodu, czy nie ma wycieków przy półosiach.
Ogólnie skrzynia bezobsługowa, poza okresowymi wymianami oleju - filtr jest wewnątrz i nie wymienia się go. Wymianę oleju producent skrzyni zaleca co 60kkm. Olej tylko i wyłącznie dedykowany do skrzyń SU0-SU1 dostępny w ASO. Cena ok. 80-90 zł/2 litry. Na wymianę statyczną potrzeba ok. 3,7 litra, czyli należy kupić 2 bańki.
Podczas jazdy nie powinna zapalać się kontrolka skrzyni (górny prawy róg na zegarach). Wspomniana kontrolka zapala się jedynie przy teście zegarów i warto zrobić test, aby było wiadomo, że żarówka działa
Podczas jazdy przetestować tryb "sport", jak też normalne przyspieszanie. Przy jeździe na 4 biegu należy wcisnąć pedał do samej podłogi (jest tam przycisk) - wówczas skrzynia powinna zredukować bieg do 3 i dopiero poczujemy jak to idzie przy wyprzedzaniu.
Co do kierownicy, to ja obszyłem swoją, bo niestety przy przebiegu 200kkm skóra była już porwana
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.2 12V
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B543
Typ silnika: J7T Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Sty 2010 Posty: 320 Skąd: Kędzierzyn Koźle
Wysłany: 2010-11-26, 23:10
Super. Dzieki za info. Ogolnie to bedzie pierwszy automat z ktorym bede mial do czynienia. W niedzieli mam wolne, wiec chce pojechac zobaczyc to autko, jak sie prezentuje. Teraz jak ze spalaniem? Automaty wiecej spalaja niz manuale, jednak napewno bede chcial ja zagazowac jesli juz dojdzie do kupna - Ps. Ph1 bedzie na sprzedaz .
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-11-27, 12:34
Nie wiem ile spala manual, ale jak automat weźmie więcej o litr LPG, to tragedii nie ma. Na trasie powinieneś zejść nawet poniżej 10l, jak nie będziesz szalał, a w mieście niestety, potrafi wypić do 15l w zimie. Średnio wychodzi ok. 13,5 gazu na setkę. Podaję dane przy II generacji gazu.
Jeszcze mała uwaga co do zimy - jak jest mróz, to powinno się rozgrzać przynajmniej przez minutę silnik, aby olej w skrzyni troszkę się poruszał
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Wysłany: 2010-11-27, 17:29
wedlug tego co Arek napisal odnosnie spalania, roznicy nie ma w wersji manualnej. Ja mam II generacji LPG, z reczna skrzynia bardziej poszalejesz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach