Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-28, 22:44 Wymiana rozrządu w Safrane PH II, 2.2dT 12V
Zalecana wymiana co 120 000 kilometrów lub 5 lat.
Narzędzia specjalne
• Trzpień blokujący wału korbowego - nr Mot.1318.
Zapamiętać
• Odłączyć akumulator.
• NIE obracać wałem korbowym ani wałkiem rozrządu po zdjęciu paska zębatego.
• Wykręcić świece żarowe, aby silnik łatwiej się obracał.
• Obrócić wałem silnika (jeżeli nie zaznaczono inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
• Obracać TYLKO kołem wału korbowego i nie obracać żadnym innym kołem zębatym.
• Zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania.
• Po wymianie paska zębatego sprawdzić początek podawania pompy wtryskowej.
Zdejmowanie
• Podnieść i podeprzeć przód samochodu.
• Wymontować następujące elementy:
- Prawe przednie koło.
- Dolna osłona silnika.
- Osłona nadkola.
• Podeprzeć silnik.
- Pasek napędowy dodatkowych podzespołów.
- Rolka napinająca paska napędu dodatkowych podzespołów.
- Prawa poduszka silnika.
- Filtr paliwa i połączenia elektryczne.
- Śruba koła pasowego wału korbowego [1] .
- Koło pasowe wału korbowego [2] .
- Osłony paska zębatego.
• Obracać wałem korbowym w GMP pierwszego cylindra.
• Wsunąć trzpień blokujący przez otwór w bloku cylindrów w wał korbowy [3]. Przyrząd nr 1318.
• Obrócić lekko wałem korbowym w jedną i w drugą stronę, w celu sprawdzenia, czy trzpień blokujący jest prawidłowo umieszczony.
• Znaki odniesienia na wale korbowym muszą się pokrywać [4] .
• Wewnętrzny znak odniesienia na kole rozrządu musi się pokrywać ze znakiem na pokrywie obudowy głowicy cylindrów [5] .
• Zewnętrzny znak odniesienia [6] na kole rozrządu musi być ustawiony w położeniu 46° z lewej strony od wewnętrznego znaku odniesienia [5] .
• Znak odniesienia na kole pompy wtryskowej musi się pokrywać z nadlewem na wsporniku pompy [7] .
• Jeżeli znaki odniesienia nie pokrywają się: Wyjąć trzpień blokujący. Obrócić wałem korbowym jeden obrót w prawo, w GMP pierwszego cylindra.
• Poluzować nakrętkę rolki napinającej [12] .
• Poluzować nakrętkę kontrującą śruby napinającej [8] . Obrócić śrubę napinającą [9] , aby poluzować pasek.
• Zdjąć pasek zębaty.
WSKAZÓWKA: Używanych pasków NIE należy ponownie zakładać. Zużyty pasek zębaty lub pasek napędowy dodatkowych podzespołów nie powinien być ponownie zamontowany.
Zakładanie
• Sprawdzić, czy trzpień blokujący został prawidłowo ustawiony [3] .
• Znaki odniesienia muszą się pokrywać [5] , [6] i [7] .
• Zakładać pasek zębaty w lewą stronę, rozpoczynając przy tym od koła na wale korbowym. Zwrócić uwagę, aby pasek między kołami zębatymi był naprężony.
WSKAZÓWKA: Znaki na pasku muszą się pokrywać ze znakami na kołach zębatych [4] , [6] i [7] .
• Poluzować nakrętkę kontrującą śruby napinającej [8] . Obrócić śrubę napinającą [9] , aż rolka napinająca dojdzie do oporu [10] .
• Wyjąć trzpień blokujący [3] .
• Obrócić wałem korbowym co najmniej trzy obroty w prawo. Znaki odniesienia muszą się pokrywać [4] .
• Włożyć trzpień blokujący [3] .
WSKAZÓWKA: NIE dopuścić, aby wał korbowy obrócił się w lewo.
• Poluzować powoli śrubę napinającą [9] , aż znaki minimalne [11] będą się pokrywały.
• Dokręcić nakrętkę kontrującą śruby napinającej [8] .
• Dokręcić nakrętkę rolki napinającej [12] . Moment dokręcania: 30 Nm.
• Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy demontowaniu.
• Dokręcić śrubę koła pasowego wału korbowego [1] . Moment dokręcania: 25 Nm + 64°.
Poniżej rysunek do opisu:
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach