Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Goalkeper
2010-10-07, 08:45
Wymiana rozrządu w Safrane PH I, 2.1dT
Autor Wiadomość
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-28, 21:36    Wymiana rozrządu w Safrane PH I, 2.1dT

Zalecana wymiana co 120 000 kilometrów lub 5 lat

Narzędzia specjalne

• Czujnik naciągu paska - nr Mot.1273.
• Przyrząd napinający - nr Mot.1135-01.
• Płyta blokująca koła zębatego - nr Mot.1198.
• Trzpień blokujący wału korbowego - nr Mot.861 lub 1054.

Zapamiętać
• Odłączyć akumulator.
• NIE obracać wałem korbowym ani wałkiem rozrządu po zdjęciu paska zębatego.
• Wykręcić świece żarowe, aby silnik łatwiej się obracał.
• Obrócić wałem silnika (jeżeli nie zaznaczono inaczej) w normalnym kierunku obrotów.
• Obracać TYLKO kołem wału korbowego i nie obracać żadnym innym kołem zębatym.
• Zwrócić uwagę na wszystkie momenty dokręcania.
• Po wymianie paska zębatego sprawdzić początek podawania pompy wtryskowej.

Zdejmowanie

• Wymontować następujące elementy:
- Wszystkie paski napędowe dodatkowych podzespołów.
- Koło pasowe pompy wodnej.
• Obracać wałem korbowym w prawo, w GMP pierwszego cylindra. Trzpień blokujący umieścić w wale korbowym [1] . Przyrząd nr Mot.861/1054.
• Obrócić lekko wałem korbowym w jedną i w drugą stronę, w celu sprawdzenia, czy trzpień blokujący jest prawidłowo umieszczony.
• Znaki odniesienia koła rozrządu i koła pompy wtryskowej muszą się pokrywać ze znakami na osłonie paska zębatego [2] i [3] .
• Jeżeli tak nie jest: Wyjąć trzpień blokujący. Obrócić wałem korbowym jeden obrót w prawo, w GMP pierwszego cylindra.
• Wymontować następujące elementy:
- Osłona paska zębatego [4] .
- Śruba koła pasowego wału korbowego [12] .
- Koło pasowe wału korbowego.
• Zablokować koło rozrządu i pompy wtryskowej [5] . Zastosować przyrząd nr Mot.1198.
• Znak odniesienia na kole rozrządu musi się pokrywać z nadlewem na pokrywie głowicy cylindrów [8] .
• Znak odniesienia na kole pompy wtryskowej musi się pokrywać z nadlewem na pompie [9] .
• Poluzować nakrętkę rolki napinającej [6] .
• Obrócić rolkę napinającą w prawo, aby poluzować pasek. Zastosować przyrząd nr siln. 1135-01 [7] .
• Lekko dokręcić nakrętkę rolki napinającej [6] .
• Zdjąć pasek zębaty.
WSKAZÓWKA: Używanego paska zębatego NIE należy ponownie zakładać.

Zakładanie
• Sprawdzić, czy trzpień blokujący został prawidłowo ustawiony [1] .
• Płyta blokująca musi być prawidłowo ułożona [5] .
• Znak odniesienia na kole rozrządu musi się pokrywać z nadlewem na pokrywie głowicy cylindrów [8] .
• Znak odniesienia na kole pompy wtryskowej musi się pokrywać z nadlewem na pompie [9] .
• Założyć pasek zębaty w prawą stronę, rozpoczynając przy tym od koła na wale korbowym.
• Znak na pasku musi się pokrywać ze znakiem na kole wału korbowego [10] .
• Czujnik naciągu przyłożyć do paska w punkcie . Przyrząd nr Mot.1273 [11] .
• Założyć napinacz paska na rolkę napinającą [7] . Przyrząd nr Mot.1135-01.
• Obrócić śrubę sondy, aż czujnik naciągu dotknie paska.
• Poluzować nakrętkę rolki napinającej [6] . Obrócić rolkę napinającą w lewo, aż czujnik pokaże wartość 45±4 jednostki SEEM.
• Dokręcić nakrętkę rolki napinającej [6] . Moment dokręcania: 50 Nm.
• Wymontować następujące elementy:
- Czujnik naciągu paska.
- Płyta blokująca [5] .
- Trzpień blokujący [1] .
• Obrócić wałem korbowym trzy obroty w prawo.
• Ponownie sprawdzić naciąg paska. Jeżeli to konieczne: Powtórzyć napinanie.
• Sprawdzić i nastawić początek podawania pompy wtryskowej.
• Zamontować elementy w kolejności odwrotnej jak przy demontowaniu.
• Dokręcić śrubę koła pasowego wału korbowego [12] . Moment dokręcania: 120-135 Nm.

Poniżej rysunek do opisu:
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 17