Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2010-11-09, 18:29 Licznik, zmiana licznika, mechaniczny czy elektryczny
Witam, no więc mój problem polega na tym że rozwalił mi się licznik to czarne czym jest pokryte zaczęło odchodzić i no i niestety licznik jest do wyrzucenia, problem polega na tym że chciałem zamontować licznik w którym przejechane kilometry są wyświetlane elektrycznie takie liczniki nie mają podłączenia na linkę lecz tylko 2 kostki niebieska i czerwona, problem jest w tym że aktualnie mam licznik starszy czyli ten mechaniczny na linkę, znowu mi się linka urwała i pytanie czy po podłączeniu licznika elektrycznego będzie on działał? w tym także są dwie kostki niebieska i czerwona, do tego linka ma podłączany kabel 3 żyłowy, znalazłem sobie już licznik i sprzedawca powiedział że powinno działać ponieważ chodzi o ten kabel który ma linka do podłączenia, nie chciałbym zakupić licznika który będzie nie będzie działał, czy ktoś miał taki problem i wie czy to zadziała? ewentualnie co przerobić żeby działał ten elektryczny?
Safrane ph: ph1
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 V6 12v
Wersja wyposażenia: RT z wypasem ;) Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 120 Skąd: opolskie
Wysłany: 2010-11-09, 19:26
Trochę zawile to opisałeś, ale po kolei jeśli masz kostki do licznika to ok, ale pamiętaj że w tym liczniku linka idzie do impulsatora i z niego są wskazania na liczniku
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2010-11-09, 19:30
czyli nie da rady podłączyć tego licznika elektrycznego? a jak by zakupić ten impulsator i podłączyć do niego linkę a z niego kable do licznika?
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-09, 19:43
Kiedyś w R25 miałem właśnie taki myk, że można było podłączyć (najprawdopodobniej) licznik elektroniczny gdyż od ślimaka w skrzyni biegów odchodził kawałek, jakieś 15cm linki, i szła ona do czegoś cylindrycznego kształtu, to coś posiadało kostki ale dalej od tego elementu do liczników szła linka. W firmie chłopaki podejrzewali, że być może renia jeździła jako taksówka a ten cylindryczny element być może był od licznika taryfikatora. Ale wracając do sedna, jeżeli chciałbyś mieć elektroniczne zegary to musiałbyś sprawdzić czy do skrzyni biegów można podłączyć wersję na linkę lub wersję z impulsatorem. Jeżeli taka możliwość będzie to proponowałbym poszukać jakiegoś rozbitka i wydłubać cały zestaw z okablowaniem. Zastanawia mnie jeszcze jedno, czy elektroniczne liczniki nie biorą informacji o stanie przebiegu z komputera.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 331 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-09, 19:55
Goli elektroniczne zegary nie biorą przebiegu,zmieniałem ostatnio bo mnie już ta folijka łuszcząca się wnerwiała.Na starych zegarach przebieg był około 250kkm a teraz mam ok 340kkm,tylko obrotomierz zawyża:)
Bez problemu zamyka...
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-09, 20:02
Trochę dziwna sprawa myślałem, że po przepięciu zegarów elektronicznych z innej safranki będą wyświetlany faktyczny przebieg naszego samochodu.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2010-11-09, 20:04
No właśnie czy nie pobierają one danych z komputera? bo jeśli tak to już po sprawie, jeśli natomiast jest taka możliwość to popytam czy da radę wymontować cały zestaw, jakiego wejścia szukać przy skrzyni biegów? mam tam wejście na linkę i co jeszcze powinno być? a nie jest to przypadkiem tak że od skrzyni leci tylko linka do impulsatora i od niego kablami do licznika? wolałbym żeby był licznik elektryczny bo nigdzie nie mogę kupić linki do licznika mechanicznego a urwała mi się i nie wiem ile km zrobiłem i jaką mam prędkość...
[ Dodano: 2010-11-09, 20:07 ]
to w takim razie jak nie pobierają danych z komputera da radę podłączyć elektryczny licznik przekładając całe okablowanie? a co dokładniej potrzebuję bo niestety nie mam w pobliżu żadnego rozbitka i znalazłem na allegro kogoś kto sprzedaje i nie wiem jak mu wytłumaczyć co potrzebuje...
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-09, 20:22
Predator, a czy czasami nie zacina Ci się wskazówka prędkościomierza bo z reguły to po jakimś czasie prowadzi do zerwania się linki. Z tego co pamiętam to w R25 licznik chodził na linkę ale obrotomierz już chodził elektronicznie. Kiedyś linka mi się, zerwała prędkościomierz nie działał ale obrotomierz tak i dzięki niemu mniej więcej wiedziałem ile jadę przy 2000 obr/min na 5 biegu jedzie się mniej więcej 90-100km/h. Linkę w R25 zaadoptowałem od jakiegoś starego trafika z tym, że przez zacinanie się licznika uszkodziła się w nim sprężynka i wskazówka na przedziale 0-90km/h skakała w czasie jazdy mniej więcej 5km w dół i 5km w górę, od 90-110 już się stabilizowala i przy 140 znowu zaczęła oscylować
Podaj mi oznaczenie budy swojej szafki to 4znaki z VINu zaraz po VF1.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była I
Rocznik: Była 1993
Pojemność: Była 2.2Si 12V
Wersja wyposażenia: Była Wypasiona :) Pomógł: 4 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Lis 2010 Posty: 370 Skąd: Lublin/Świdnik
Wysłany: 2010-11-09, 20:33
dokładnie to urwała mi się końcówka którą się podłącza do licznika, a nigdzie tego nie można kupić, do tego muszę wymienić licznik bo farba z niego zlazła i nie wygląda to za ciekawie, i pomyślałem że jak robię to czy nie da rady podłączyć elektrycznego, obrotomierz jest napędzany elektrycznie, ciekawi mnie czy da radę to podłączyć jak bym zakupił u tego gościa? Kolejna rzecz co mnie ciekawi to kabel który jest podłączony do linki która napędza prędkościomierz, skoro jest na linkę to po co tam kabel jest 3żyłowy? czy podłączając impulsator i licznik elektryczny ten kabel będzie trzeba też gdzieś podłączyć na przykład do impulsatora? nie znam się za dobrze na elektronice samochodowej i stąd tyle pytań, a chciałbym zamontować ten elektryczny licznik...
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-11-09, 21:04
Prawdopodobnie będzie można podłączyć i jedno i drugie ale oczywiście zmieniając także zegary. Tak to się przedstawia na rysunku (lewa część obrazka, prawa dotyczy wskaźnika poziomu oleju) z tym, że nie wiem czy dobrze go interpretuję
Ale gwoli jasności poczekajmy na kogoś bardziej w temacie Jutro jeszcze w pracy sprawdzę czy mamy taka linkę na miejscu ewentualnie ile by kosztowała nówka
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach