Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
wspomaganie
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-12, 01:00    wspomaganie

ciekawi mie taka sprawa -w poprzedniej szawce 2.2 8V 94 r miałem problem tego typu że przy skręcaniu kierą na postoju wydobywało sie mrowienie na kierownicy kierownica zachowywała się jak by ktoś podłączył do niej mały wibrator poza tym lekko się kręciła i oprócz tego nie było żadnych objawów wymiana płynu też nic nie dała sprzedałem ją w mojej miejscowości rozmawiałem z obecnym właścicielem on powiedział że nic nie czuje no ale on wcześniej jeżdził faworitką to mu sie nie dziwię do dziś nie wiem co to Wesoly Wesoly Wesoly
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-12-12, 11:43    

Słuchaj jak jeździsz ileś czasu samochodem i jesteś do nie przywiązany to zawsze będziesz przewrażliwiony na każdym punkcie gdy coś wyczujesz lub usłyszysz w swoim samochodzie. Ja do dzisiaj nie wiem dlaczego w tej szafce co mam przy hamowaniu coś mi skrzypi na wysokości podszybia, raz głośniej, raz ciszej. Jak z kimś jadę i te dźwięki się pojawiają to się pytam czy ktoś słyszał to zgrzytanie, każdy odpowiada, że nie i że jestem przeczulony. W R25 z tym samym silnikiem co miałeś Ty miałem problem ze wspomaganiem takiego typu, że jak wjechałem w jakąś dziurę albo przejeżdżałem przez torowisko tramwajowe jak byłem w Poznaniu to czasami wspomaganie się zacinało i jeździłeś jak czołgiem tak jakbyś wyłączył w ogóle silnik. Przy następnej dziurze wszystko wracało do normy. Maglownica i przewody od wspomagania były płukane, wymienione zaworki a problem nadal był.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
jurek201 
Klubowicz

Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 134
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-12, 13:17    

Mam to samo co henry71. W dodatku oprócz mrowienia w kierownicy z układu kierowniczego dochodzą nieprzyjemne zgrzyty. Sytuacja sie nasila przy kręceniu kierownica na postoju, jeśli podłożem jest beton a nie asfalt - myślę, że to jest związane z większymi oporami, jakie musi pokonać układ kierowniczy na betonie.
Po kupnie samochodu myślałem, że to może łożyska górne w MacPersonach lub sworznie w zwrotnicy. Wymieniłem i łożyska i sworznie a problem pozostał. Po paru latach przyzwyczaiłem się do tego, a poza tym, jak się nie kręci kierownicą przy stojącym samochodzie, to wszystko jest tak, jak powinno być - lekko i cicho. Mruga
Sądzę, że to może być "coś" w samej przekładni kierowniczej, ale co to nie mam pojęcia.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-12, 13:20    

Ja też tak mam Goalkeper jak Ty w swojej Reni.
Jak zapalam silnik to wspomaganie chodzi ciężko ale potem wszystko wraca do normy, co nie znaczy że u mnie pracuje lekko.
Jest wyczuwalny delikatny opór ale wszystko działa jak należy.
Np w moim poprzednim wozie( Volvo 440) kierownicę mogłem obracać jednym palcem w Reńce nie można tak zrobić.
Pozdrawiam
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-12, 21:51    

a ja tez to mialem Wesoly a skonczylo sie na wymianie maglownicy bo mi przestalo dzialac wspomaganie calkiem Wesoly więc albo pompa albo listwa się zacina Wesoly
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-10-01, 18:59    

Kiedy wymieniałeś łożyska kolumn mc'phersona ? Skrzypieć może też sworzeń wahacza, ale nie powoduje wówczas aż tak dużego obciążenia układu przy skręcaniu. Jeżeli skrzypi i słychać tak jakby przeskakiwanie, to wskazywało by na łożyska o których wspomniałem na początku.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-10-02, 21:19    

Aby wymienić łożysko, należy zdemontować amortyzator, gdyż jest na nim osadzone.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-10-04, 12:29    

To ja się dołączę do pytania, mianowicie chodzi o to czy przy hamowaniu czy też wolnym ruszaniu takie łożysko może wydawać odgłosy chrobotania (ciężko mi nazwać charakter tego dźwięku).
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-10-04, 20:51    

milesmm napisał/a:
Mam jeszcze pytanko drogo takie łożysko może kosztować da rade sprawdzić z której to strony siadło czy trzeba oba wymienić na prawą i lewą stronę?

Cena to ok. 40 do 50 zł/szt. Sprawdzić możesz, odpinając końcówkę drążka kierowniczego i skręcając koło ręcznie (podniesione), albo niech ktoś kręci kierownicą przy złożonym układzie i słuchaj, które trzeszczy.
Zawsze lepiej wymienić w komplecie. Jeżeli jedna strona nazbierała kurzu, piachu i zardzewiała, to prawdopodobieństwo, że druga podobnie może wyglądać jest spore.

Goli, raczej nie powinno wydawać takich dźwięków łożysko kolumny zawieszenia, ale szukał bym przyczyny w sworzniach wahacza, tulejkach i ewentualnie przegubach półosi.
Warto też zerknąć na stan układu hamulcowego - czy czasami klocki nie ocierają o tarcze.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-10-04, 23:34    

Arku klocki i tarcze mam nowe, przy wymianie mechanicy nie stwierdzili żadnych anomalii z pozostałością układu hamulcowego. Zawieszenie było wymieniane w całości poza amortyzatorami. To turkotanie słyszę od czasu jak wziąłem renie w swoje ręce. Odgłos ten dochodzi z okolic prawego podszybia oczywiście siedząc w środku. Co najlepsze nie słychać tego jak siedzi się na miejscu pasażera tylko po stronie kierowcy. Półosie raczej odpadają bo objawiało by się to w całym zakresie prędkości a tak te objawy występują przy niskich prędkościach a najlepiej to słychać przy ruszaniu w momencie kiedy koła zaczną ciągnąć.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16