Safrane ph: I
Rocznik: '95
Pojemność: 3.0v6
Wersja wyposażenia: sssss
Dołączył: 17 Paź 2010 Posty: 3 Skąd: DWR
Wysłany: 2010-10-17, 19:03
witam:)
Pierwszy post i od razu pytanie:)
planuje zakup autka( http://otomoto.pl/renault-safrane-C15717134.html )
byłem na jeździe wszystko wydawało się ok. pracował równo, nie stukało... pytanie moje odnosi się do skrzyni, pojawiła się kontrolka skrzyni.. co może to oznaczać?? na co zwrócić uwagę?? pozdrawiam:))
[ Dodano: 2010-10-17, 20:05 ]
aha i czy w tym silniku jest łańcuch bo dobre wróżki tak mi mówiły...:)
Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 331 Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-17, 19:15
Witaj
silnik jest na łańcuchu,moc to 167 KM,kontrolka skrzyni nie wróży niczego dobrego...automaty nie są mocną stroną safranki i ich naprawa może zaboleć.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-10-17, 19:38
I to słono jak mnie pamięć nie myli to chyba kolega Dany naprawiał niedawno ASB u siebie i koszt podszedł pod 5000zł. Niestety nie pamiętam jakiej natury była usterka
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: ph1
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 V6 12v
Wersja wyposażenia: RT z wypasem ;) Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 22 Sty 2009 Posty: 120 Skąd: opolskie
Wysłany: 2010-10-17, 21:25
Więc tak jest to wersja RT walona z prawej strony(widać po szczelinie) co do automatu... uciekaj od niego. Jeśli szukasz V6 to jest jedna fajna baccara z manualem poszukaj na allegro to jest naprawdę rarytas przeważnie były automaty.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-10-17, 21:56
Powinienem zachęcać do automatu, bo sam posiadam, ale nie o to chodzi, gdy ktoś potrzebuje pomocy przy ocenie
Skrzynia automatyczna w Safrane TAK - ale jedynie w PHII, nie w fazie pierwszej.
Ogólnie przypadek kontrolki w tym aucie może dotyczyć jedynie sposobu podłączenia instalacji gazowej - jeżeli jak pisze sprzedający, skrzynia była wymienione rok wcześniej. Nie napisał jednak, z jakiego powodu i czy przed założeniem LPG ?
Jeżeli biegi zmieniają się płynnie i bez szarpnięć, to może być tylko drobiazg - ale, jak coś gorszego, to uchowaj.
Automaty w pierwszej fazie nie przysporzyły firmie Renault zwolenników, dlatego w fazie drugiej montowano japońskie Aisin (SU0) w silnikach 2.5 i niemieckie ZF w silnikach 3.0 (2.9 24V).
Skrzynia automatyczna odpowiednio serwisowana (wymiana oleju i filtra - w modelach, w których filtr jest wymienny) powinna "przeżyć" samochód.
Nie skreślał bym tego egzemplarza, ze wzgledu na cenę, ale postarał się przed zakupem podjechać do ASO lub innego warsztatu, który może zdiagnozować za pomocą oprogramowania przyczynę świecenia kontrolki. Mozliwe, że to tylko drobiazg (jeżeli skrzynia pracuje prawidłowo), lub poczatek końca sterownika skrzyni - nie da się na to odpowiedzieć w necie
Lepiej moim zdaniem sprawdzić auto przed zakupem, niż potem wieszać psy na modelu - reasumując, warto dokładnie obejżeć
Safrane ph: I
Rocznik: '95
Pojemność: 3.0v6
Wersja wyposażenia: sssss
Dołączył: 17 Paź 2010 Posty: 3 Skąd: DWR
Wysłany: 2010-10-18, 06:27
instalacja ma 5lat. Dzis jeszcze raz tam jade. Skrznia wydawalo sie ze dziala bez zarzutu. Biegi zmieniala plynnie. Az w szoku bylem bo kompletnie niewyczuwalnie zmieniala przelozenia. Przy wcisnieciu gazu do oporu jedynie skok predkosci obrotowej... Mam nadzieje ze bedzie ok. Autko w srodku i na zewnatrz bardzo dobrze utrzymane bylo
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-10-18, 07:24
kaczy344 napisał/a:
Przy wcisnieciu gazu do oporu jedynie skok predkosci obrotowej...
To normalka w automatach, przy gwałtownym wciśnięciu gazu skrzynia tak reaguje, to jest redukcja do niższego biegu, gdyby tego nie było nie był byś w stanie wyprzedzać innych pojazdów bez ryzyka.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-10-18, 11:54
Mimo wszystko warto poszukać innego auta.
To że w tej chwili nie będziesz miał problemów z tą skrzynia, nie oznacza że za chwilę będziesz musiał włożyć grube pieniądze w ten samochód.
Daleko nie szukać, brat kupił taką safrankę w automacie i robiliśmy przekładkę na manuala - nie dało się jej uratować. Inaczej - nie w tych pieniądzach co byśmy chcieli
A w kwocie 3500zł to wydaje mi się że można znaleźć fajniejszą ofertę niż ta którą przedstawiłeś.
Tak więc popatrz trzeźwo na ten samochód i nie ma się co zachwycać płynną zmianą biegów.
Safrane ph: I
Rocznik: '95
Pojemność: 3.0v6
Wersja wyposażenia: sssss
Dołączył: 17 Paź 2010 Posty: 3 Skąd: DWR
Wysłany: 2010-10-18, 18:47
byłem, i odpuściłem. check się cały czas palił. skrzynia nie wchodziła na 4 bieg jedynie na 3 przełożeniach jeździła.... tak więc trzeba szukać dalej:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach