Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-07-13, 08:56
Z centralnego jak otworzymy to owszem lampka się zapali tylko teraz pytanie skąd lampka dostaje sygnał od drzwi przy otwieraniu, które tylko zostały zatrzaśnięte a nie zamknięte centralnym zamkiem
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-07-13, 20:07
U mnie również brak styczników w drzwiach. Światło zapala się wraz ze zwolnieniem tego plastikowego rygla zamka, który odskakuje w momencie pociągnięcia za klamkę.
Michał trudno wyrokować co jest u Ciebie przyczyną niezapalania się światła. Są dwa wyjścia albo kończy się włącznik w zamku, na rysunku poniżej oznaczony numerem 9 i 10 (chyba), albo przeciera się wiązka na przejściu z drzwi do karoserii.
Wymontuj najpierw zamek bo chyba łatwiej. Obejrzyj styki i sprawdź co na prawdę odpowiada za włączenie światła. Jeśli okaże się że to wiązka to sprawdź jaki kolor ma żyła od włącznika i wymień ją aż do najbliższej kostki.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-07-13, 20:51
Mikro wyłącznik, który wskazał Darek odpowiada w starszych wersjach za komunikat o niedomkniętych drzwiach. Możliwe, że w nowszych modelach połączono to z oświetleniem wnętrza ? Aby sprawdzić, czy przyczyną jest ten element wystarczy przymknąć drzwi na pierwszy stopień, gdy nie są one domknięte i jeżeli gadaczka nie poinformuje o tym, to znaczy, że mamy sprawcę
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 128 Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-13, 22:25
W obecnej chwili światło mi działa - nie działało kilka dni i dokonało się samonaprawienie Ale posprawdzam wszystkie rzeczy, które opisujecie jak tylko znowu będe miał problemy. Dzięki.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-07-13, 22:27
Teraz tak zarzuciłeś Arku o tych komunikatach o niedomknięciu i może być tak, że stycznik ten odpowiada zarówno za komunikaty jak i za oświetlenie wyjątkiem takiego stycznika byłby ten, który znajduje się pod maską odpowiadający za włączanie bądź nie włączanie komunikatu o niedomkniętej masce. Może należało by zadać sobie pytanie czy te styczniki występowały w safranach w wersji bez gadaczek. Bo jeżeli kolega MichałKRK gadaczki nie posiada to sprawa by była wyjaśniona dlaczego nie ma styczników i wiadomo by było, że coś innego odpowiada za zapalanie się świateł. Jedynym sposobem na sprawdzenie tego było by przeprowadzenie testu polegającego na tym, aby owy stycznik po otwarciu drzwi jakoś zablokować, żeby nie wysuwał się podczas kolejnego otwierania i wtedy sprawdzić czy oświetlenie się zapala. Tak więc jutro przeprowadzę taki test i dam znać jak się sprawy mają
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-07-13, 22:59
To tak czy siak jutro sprawdzę o co kaman z tym brakiem styczników u Ciebie.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-07-14, 11:22
Przeprowadzone badanie nad działaniem stycznika, przedstawionych na moich zdjęciach, dowodzą tego iż stycznik ten jest ściśle powiązany z oświetleniem wewnętrznym pojazdu. Po otworzeniu drzwi oświetlenie włącza się, po przytrzymaniu wciśniętego stycznika przez kilka sekund oświetlenie gaśnie tak samo po zamknięciu drzwi. Gaśnięcie natychmiastowe następuje po zatrzaśnięciu drzwi i zamknięciu centralnego zamka. Natychmiastowe oświetlenie nie działa w przypadku otwartych drzwi (stycznik maksymalnie wysunięty) i zamknięciu centralnego zamka. Można więc wywnioskować, że oświetlenie poza połączeniem ze stycznikiem, połączone jest także z silniczkiem centralnego zamka ale w przypadku kolegi Michała, którego safrana nie posiada styczników nie można dociec tego skąd oświetlenie wewnętrzne otrzymuje sygnał przy otwieraniu drzwi z niezamkniętym centralnym zamkiem. Przypuszczam, że mogą występować styczniki przy ogranicznikach rozchylania drzwi, ale ile w tym prawdy nie wiem.
Badanie dla Państwa przeprowadzał marny inżynier elektroniki i energoelektroniki w przemyśle i w pojazdach Goalkeper Dziękuję za uwagę i zapraszam serdecznie na kolejny wykład moich wywodów Kto nie chce przychodzić na wykłady ma od razu bez zaliczeń wpisywaną ocenę dostateczną.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: PHII
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20V
Wersja wyposażenia: RXE-chyba:)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Wiek: 40 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 49 Skąd: Staszów/Kraków
Wysłany: 2012-02-21, 11:04
chyba kolejne odgrzanie obiadku w moim wykonaniu
ale może komus się przyda. Otóż nie włączało mi sie oświetlenie wnętrza oraz gadacz nie gadał że mam drzwi niedomknięte a tradycyjnego guzika na słupku nie było, toteż wymontowałem zamek w celu obejrzenia mikro włącznika i chciałbym przedstawić na zdjęciu jak on wygląda dla potomnych
Oto wyjęty zamek, mikrowłącznik jest pod palstikowa pokrywką zaznaczoną mniej więcej na czerwono, należy ją podważyć srubokrętem (trzyma sie na zapinki z boku
ukarzę się nam taki widok po zdjęciu tej pokrywki
na górze po lewej zaznaczyłem maleńką rolkę na blaszcze którą to naciska nam plastikowy czarny element zamka widoczny po otwarciu drzwi (przekręca on się zatrzaskując drzwi na słupku). cały mikrowłącznik wraz z dwoma "pinami" od wtyczki trzyma sie na dwóch małych bolczykach też mam nadzieje widocznych, trzeba to normalnie podciągnąć do góry i pieknie wychodzi. Potem wyczyścić te piny ze śniedzi, blaszke włącznika podgiąć troche w górę i nasmarować wszystko i poskładać. U mnie częściowo odżyło, tzn gadaczka gada ale lampka dalej się nie włącza
_________________ każdy ma jakiegoś bzika.. ja mam chyba na punkcie "romba"
R5,R11,R19 cabrio,szczeniak,R19chamade,megane coupe,clio2,laguna1 v6, laguna1 2.0..
obecnie Lala 2 1.8 +szafka 2.5
A tak pozatym kocham auta z duszą, której nie brak żadnej renacie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach