Gdy jest walnięty czujnik płynu chłodniczego płynącego do nagrzewnicy to na panelu klimatronika wyskakuje serivce. W ASO tym bardziej by to wykryli, a podobno nie wykryli nic. Natomiast zablokowanego wentylatorka od czujnika autodiagnostyka nie wykaże, więc może to to.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-07, 09:14
Na pewno jest to czujnik klimatyzacji w panelu klimatronika i nie ma potrzeby dalej szukać, też miałem ten problem niektórzy mi mówili, że to wina silniczków sterujących klapami inni, że może masz mało płynu chłodniczego aż w końcu sprawdziłem ten czujnik i okazało się, że się nie kręci. Zakupiłem cały panel od Rufusa i wszystko teraz pięknie działa. Chwała mu za to.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Z całą pewnością winę za całe zamieszanie ponosi ten czujnik w panelu klimatronika, nowego nie dam rady kupić o czym pisałem wcześniej, lada dzień wymienię go na inny tylko że używany i wtedy sprawa sie wyjaśni, jak nadal będą problemy z klimatronikiem to wtedy będę miał problem i o tym napiszę. Wtedy będę wołał ponownie o pomoc. Pozdrawiam.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-18, 04:59
Ostatnio wydłubałem ten czujnik z silniczkiem u siebie i okazało się, że również się nie kręcił tylko drżał, a jak mu pomogłem to ruszył. Tak jak pisał jurek201 wystarczy wyczyścić i nasmarować oś wirnika, a wszystko będzie grało. Jest to do zrobienia w 10-15 min. więc nie ma sensu kupować używanego bo również może być zanieczyszczony, a już napewno nie ma sensu wymiana całego panelu klimatronika jak pisał Goalkeper. [żarówka nie świeci bo zaśniedziały styki więc wymienię całą lampę]
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-20, 17:40
Zrobiłem zdjęcie tego czujnika całego, oczywiście rozłożony jest bez konieczności odlutowania termistora. Teraz powiedzcie co trzeba przeczyścić ?
Dodam, że wygląda on inaczej niż ten w panelu klimatronika, który dostałem od Rufusa
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2.2 DCI
Wersja wyposażenia: Initiale Patis
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 111 Skąd: okolice Zawiercia
Wysłany: 2009-01-20, 19:08
Jak przystawie ucho do miesca gdzie znajduje się silniczek to słysze takie delikatne bzyczenie-buczenie czy to oznacza jego pracę czy zastanie ? i czy moge włożyć w tą krateczke np jakiś delikatny plasticzek żeby sprawdzić czy się obraca oczywiście plastik elastyczny i powoli by widzieć czy ociera się o niego wiatraczek. Pozdro
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69 Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 134 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-20, 21:12
Ad. mSamer
mSamer napisał/a:
Jak przystawie ucho do miesca gdzie znajduje się silniczek to słysze takie delikatne bzyczenie-buczenie czy to oznacza jego pracę czy zastanie ? i czy moge włożyć w tą krateczke np jakiś delikatny plasticzek żeby sprawdzić czy się obraca oczywiście plastik elastyczny i powoli by widzieć czy ociera się o niego wiatraczek.
Delikatne bzyczenie świadczy raczej o pracy silniczka Możesz oczywiście wsadzić coś cienkiego w kratkę ale masa wirnika jest tak mała, że możesz nawet nie poczuć gdy silniczek się zatrzyma.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-21, 04:03
Wyczyścić i nasmarować należy oś wirnika (górna strzałka) oraz łożysko wirnika (dolna strzałka). Ja łożysko wirnika wyczyściłem przeciągając kilka razy naoliwiony sznurek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach