Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
ustawianie klimatronika
Autor Wiadomość
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-04, 16:12    

slesiu1971, jak dobrze kojarzę to w ASO jakieś 374zł za cały czujnik, nie jestem teraz w stanie nic sprawdzić bo siedzę u rodziców.

ARCHEOLOG, dokładnie tak jak piszesz - termistor, widzę masz dobrą pamięć bo rozmawialiśmy o tym z jurkiem201 na zlocie Wesoly . Ale jeżeli wiatraczek się nie kręci to wymiana termistora nic nie da. Wiatraczek jest po to, żeby zasysał powietrze z kabiny a powietrze to z koleji w czasię zasysania przelatuje przez termistor, który sobie mierzy parametry tegoż powietrza.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
ARCHEOLOG 
Forumowicz


Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 46
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 97
Skąd: bd
Wysłany: 2009-01-04, 18:52    

Jeśli brzęczy to juz pół sukcesu. Trzeba troszkę przy nim pomajstrowaś i przeczyścić. Powinien zacząć działać. Powodzenia.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-04, 20:09    

Ja wentylator brzęczy, to znaczy, że jest zablokowany.
Przypuszczam, że na jego ośce jest tona kurzu.
Kurz po połączeniu z wilgocią i różnego rodzaju plakami (czy czym tam tapicerkę nabłyszczamy) tworzy kleistą maź, której oporów nie jest w stanie pokonać tak maleńki silniczek.

Wyjmij go, umyj dokładnie, na pewno nie zaszkodzi mu WD-40, po czym złóż i ciesz się, że się kręci po załączeniu zapłonu, a klimatronik poprawnie steruje temperaturą.
 
 
mSamer 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2.2 DCI
Wersja wyposażenia: Initiale Patis
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 111
Skąd: okolice Zawiercia
Wysłany: 2009-01-04, 20:18    

I lepiej zrób to zanim gdzieś pojedziesz bo jak na zapłonie długo postoi ten silniczek taki zablokowany to Ci się spali napewno i będzie problem. Wtedy już nie będzie brzęczał Wesoly Pozdrawiam
_________________
Renault Safrane 1998r 2.5 20V Benzyna+LPG sekwencja. Wersja RXE ---->
http://www.polskajazda.pl...t/Safrane/53536
 
 
 
jurek201 
Klubowicz

Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 134
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-04, 21:22    

Z całym szacunkiem, ale ten silniczek się nie spali nawet gdyby był włączony i zatrzymany przez cały czas działania auta.
Silniczek najlepiej do czyszczenia jest rozebrać tylko, że aby go rozebrać trzeba przylutować czujnik temperatury (termistor), który znajduje się pomiędzy "wentylatorkiem" a kratką wlotu powietrza z kabiny. Po wyczyszczeniu należy oś silniczka nasmarować olejem o małej lepkości - najlepiej tzw. zegarmistrzowskim i z powrotem wlutować termistor. Smarowanie np. WD40 przynosi efekt na krótki czas. Oleje w nim zawarte bardzo szybko odparowują czyli - brak smarowania.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-04, 22:28    

A pipa rampa nic nie trzeba lutować bo czujnik jest na taśmie przymontowany. Należy delikatnie tak to rozbroić żeby tej taśmy nie zerwać. Smarowanie nic nie pomoże bo jest on napędzany prędkością synchroniczną. Czyli wiatraczek wiruje kiedy pole magnetyczne na stojanie wiruje z odpowiednia prędkością żeby można zakręcić wirnikiem. Czyli tak jakby w uszkodzonym czujniku było rozsynchronowanie prędkości synchronicznej co powoduje wyłączenie całego układu. Najlepiej jest wymienić cały czujnik lub panel i będzie wszystko grało.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
slesiu1971 
Użytkownik

Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2009-01-06, 09:04    

witajcie szczęśliwi posiadacze safranek. Czujnik który wyjąłem z panela sterowania jako nowy jest nie do kupienia, ani w zamiennicku ani w oryginale. W serwisie Renault nie go w żadnych katalogach. Zaproponowanio mi cały panel nowy za cenę ...uwaga...3,5 tysiąca złotych. Bez komentarza. Jeśkli chodzi o ten wiatraczek to rozebrałem ten czujnik i jest on osadzony na nieruchomej osi, kręci się bardzo swobodnie, a w ruch wprawia go powstajace pole magnmetyczne. W moim przypadku jak go obrucę to dalej się już kręci, czasami się zatrzyma, ale sam nie chce ruszyć. Więc musi być jakś przerwa na uzwojeniu bądż coś z tymi małymi szczotkami jest nie tak. Muszę się więc rozejżeć za używanym.
 
 
jurek201 
Klubowicz

Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 134
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-06, 11:17    

Wyczyść porządnie oś, na której kręci się magnes z wiatraczkiem. A co do smarowania osi to było kiedyś takie powiedzenie "kto smaruje ten jedzie" Wesoly
Rozbierałem ten silnik bo terkotał co było denerwujące. Po przeczyszczeniu (i kwestionowanym przez niektórych smarowaniu osi Wesoly ) nic się z silniczkiem nie dzieje przez ostatnich pięć lat.
W tym silniczku nie ma szczotek i jeśli obraca się po "ręcznym uruchomieniu" to sam też powinien ruszyć jeśli nie ma zbyt dużych oporów na osi.
A co do wylutowania czujnika, to ja wolę wylutowac niż pracować z obawą, że zerwę taśmę do której jest przylutowany - ale to taka moja osobista fobia Mruga
 
 
slesiu1971 
Użytkownik

Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2009-01-06, 14:07    

aha, jeszcze jedno po wykręceniu czujnika z panela, stało sie to co pisał BIENIU, panel przestawił sie na tzw tryb analogowy, na wyświetlaczu zamiast temperatury pojawiła się skala od -7 do +7 i reguluje sie temperaturę nawiewu tak jakbym sterował pokrętłem. Różnica jest taka że jak ustawie to tak będzie wiało, nic się samo nie przestawia. jest tak jak w samochodach bez klimatronika. Nawet nie wiedziałem że jest taka opcja. Chociaż wiem że jest to rozwiązanie zastępcze, bo nie po to ma się klimatronik aby z niego niekorzystać. Będę dalej działał w tym kierunku. Pozdrawiam.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-07, 00:32    

Dodam jeszcze od siebie, że masz jeszcze czujnik na rurkach, które idą nad pedałem gazu. Jest to czujnik który mierzy temperaturę płynu chłodniczego płynącego do nagrzewnicy. Jeśli jest walnięty, to nigdy nie powieje tak jak powinno. Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 16