Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-19, 02:25
czy to prawda że z biegiem czasu użytkowania xenony coraz słabiej świecą jeśli tak to po jakim czasie należy wymienić ?
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-19, 09:38
Darek napisał/a:
Z tego co czytałem to barwa światła się zmienia i bardziej przypomina fiolet to czas na wymianę
Darku, jeśli Xenon się wypala, to barwa światła żółknie (przynajmniej u mnie tak jest) i odczuwalnie słabiej świeci.
Z resztą sami zobaczycie na zlocie bo prawy jest właśnie na wykończeniu.
henry71, nie chcę Cię w błąd wprowadzać, więc nie podam dokładnego czasu życia żarówek Xenonowych, ale na pewno wytrzymują kilkakrotnie dłużej od zwykłych żarówek.
Jeżeli zauważyłeś, że światła Ci słabiej świecą, może jest to wina zrysowanych, ewentualnie utlenionych (bo to plastik) kloszy reflektorów, może same klosze Ci parują i tłumią światło.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-19, 09:46
Rufus napisał/a:
Darku, jeśli Xenon się wypala, to barwa światła żółknie (przynajmniej u mnie tak jest) i odczuwalnie słabiej świeci.
Z resztą sami zobaczycie na zlocie bo prawy jest właśnie na wykończeniu.
Racja, racja teraz zaskoczyłem. Wiedziałem że, dzwonią tylko nie wiedziałem w którym kościele
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2008-12-19, 16:20
Powinny wytrzymać podobno 300tyś. zanim się wypalą.
Tylko to wszystko "zależy". Teraz trzeba jeździć na dziennych, na zachodzie nie trzeba, więc trzeba by liczyć na godziny, a to z kolei zależy od jakości. Wiem jedynie, że najlepiej wymieniać obie lampy ksenonowe (nie żarówki, bo żarówki to mają żarnik zazwyczaj wolframowy...) na raz, żeby mieć tą samą barwę światła.
_________________ 2x Safrane RXT 2.2dT 1999
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-12-20, 01:06
no to moje chyba jeszcze troszkę pochodzą mam nadzieje
Radzę nie montować zestawów HID do zwykłych lamp, chociaż podobno żarniki D2R są przeznaczone właśnie do nich. W przypadku kontroli masz gwarantowany mandat i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Polskie przepisy mówią, że w przypadku xenonów należy mieć system poziomowania lamp oraz spryskiwacze/wycieraczki do czyszczenia kloszy.
Przyznam, że sam posiadam w domu zestaw HID i zamierzam go zamontować ale na światła drogowe, myślę że oślepianie tutaj nie będzie miało znaczenia bo długie wyłącza się zawsze jak pojawia się inne autko na drodze i nie ważne czy to xenon czy halogen. Światła mijania mam fabrycznie zaopatrzone w xenonki. Dodam, że jadąc innym autkiem z xenonem na światłach drogowych widoczność jest taka, jakby ktoś włączył słońce
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-13, 10:46
kolega nie do konca ma racje.. mam troche inne informacje z pierwszej reki - kuzyn jeździ w drogówce na videorejestratorze
mozesz wskazać tą podstawę prawną o której piszesz - w prawie nie istnieje żaden zapis o samopoziomowaniu i spryskiwaczach..
jest mowa tylko o granicy światła i cienia w przypadku oświatlenia..
owszem montując te pseudo xenony o innej barwie niż 4300 (biała) narażamy sie na mandat, zatrzymanie dowodu oraz odpowiedzialnośc cywilną a czasami i karną (w przypadku spowodowania wypadku, kolizji - przecież świadomie zainstalowaliśmy takie oświetlenie)..
nawet jak to my spowodujemy kolizję a powiemy, że poszkodowany nas oślepił to wina nie powinna być nam przypisana
niestety coraz więcej widać na drodze aut z takim niebieskim oświetleniem - zwłaszcza stare BMW, Golfy
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-13, 11:20
Niestety nie wskażę podstawy prawnej bo jej nie czytałem, ale czytałem artykuły na ten temat, które na takie przepisy się powoływały. Faktem jest że nie ma mowy o automatycznym samo poziomowaniu świateł, a w większości starych aut jest regulator wysokości świateł, więc jakieś poziomowanie jest. Z czyszczeniem można sobie poradzić myciem lamp przed każdą jazdą (zimą należy dobrze oczyścić lampy ze śniegu i lodu, ponieważ xenon emituje mniej ciepła niż halogen i może nie poradzić sobie z ich roztopieniem). Mimo to w przypadku dogłębnej kontroli policja może poprosić o pokazanie homologacji takiej lampy a wtedy kiszka.
Przy dobrym ustawieniu świateł i białej barwie palnika 4300K faktycznie nie powinniśmy zwracać na siebie uwagi policji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach