Safrane ph: II
Rocznik: 2000
Pojemność: 3.0 V6 24V
Wersja wyposażenia: 3.0 V6 24V
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 11 Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2010-08-25, 14:32 Zakup Safrane - kilka pytań.
Witam.!
Zamierzam kupić Renault Safrane. Silnik 3,0 v6 24v benzyna '99 rok.
Mam pytanie odnośnie skrzyni, jest automatyczna. Ile powinna mieć przełożeń? Na co powinienem zwrócić uwagę, żeby za kilka tygodni nie zostać z uszkodzonym automatem?
Za wszelkie porady (nie tylko odnośnie biegów) będę wdzięczny.
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-08-25, 18:00
silossi napisał/a:
Witam.!
Zamierzam kupić Renault Safrane. Silnik 3,0 v6 24v benzyna '99 rok.
Mam pytanie odnośnie skrzyni, jest automatyczna. Ile powinna mieć przełożeń? Na co powinienem zwrócić uwagę, żeby za kilka tygodni nie zostać z uszkodzonym automatem?
Za wszelkie porady (nie tylko odnośnie biegów) będę wdzięczny.
Pozdrawiam, Mateusz.
Silnik dosyć mocna konstrukcja, aczkolwiek wg mnie średnio udana. Poza tym pasek rozrzadu w tym silniku powoduje duże koszty jego wymiany.
Skrzynia to niemiecki ZF. Samoadaptacyjna, czyli zmienna charakterystyka zmiany biegów, w zależności od stylu jazdy kierowcy. Nie ma trybu sport. Ten model ma 4 biegi do przodu.
Producent przewiduje żywotność tarczek każdego biegu na około 200 tyś km. Ze zbliżonym albo większym przebiegiem bym nie kupił.
Skrzynia nie powinna szarpać przy zmianie biegów, przy normalnej jezdzie powinienes wiedziec o zmianie biegow z obrotomierza lub ze sluchu. Przy dociśnięciu pedału gazu do oporu, powinna mocno redukować.
Przy ruszaniu, bez gazu powinna się od razu toczyć do przodu oraz na wstecznym do tyłu. Na niewielkich górkach, powinno auto stać na biegu i nie staczać się do tyłu.
Ta skrzynia nie ma miarki oleju, natomiast warto odkręcić korek wlewowy i umoczyć coś, żeby można było ocenić olej. Barwa czerwona i bez zapachu spalenizny.
To tak z grubsza, chłopaki z forum na pewno odpiszą coś więcej.
Ogólnie jest niedużo safranek z tym silnikiem i z tą skrzynią.
Japoński AW z 2.5 volvo jest zdecydowanie żywotniejszy (silnik i skrzynia) oraz mniej paliwożerny, żwawszy i tańszy w utrzymaniu.
No i skrzynia bez porównania lepsza.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-08-26, 11:36
Jeżeli już upatrzyłeś sobie safrankę w takiej konfiguracji, to polecam autko kolegi Daniela http://www.renaultsafrane...ienia,1202.html ostatni link jeszcze działa.
Jeżeli jej nie sprzedał ?
Wiemy, że w remont skrzyni biegów wpakował ponad 5k zł, ale zrobił ją i jest sprawna (pewnie jeszcze na gwarancji ? ) W ogłoszeniu masz telefon, to proponuję kontakt w ten sposób.
Więcej fotek samochodu TUTAJ
Safrane ph: II
Rocznik: 2000
Pojemność: 3.0 V6 24V
Wersja wyposażenia: 3.0 V6 24V
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 11 Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2010-08-26, 16:40
Taka konfiguracja to czysty przypadek. Powinienem sobie ją wybić z głowy?
Jak podaje sprzedający, przebieg auta wynosi 223 tys km.
Nie ukrywam, że wolałbym silnik diesla. Auto jednak musi być przynajmniej z roku 1999, albo młodsze. W pełnej opcji, ze skórą i całą resztą.
W sobotę jadę ją oglądać. Nigdy nie jeździłem automatem i obawiam się, że (po rozmowie ze znajomymi), że auto mimo dużej pojemności nie będzie żwawo przyspieszać. Nie wiem ile w tym prawdy.
Od razu po zakupie planuję założenie sekwencyjnej instalacji gazowej.
Safrane kolegi wydaje się bardzo ładne. Zadzwonię i popytam o resztę.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-08-27, 17:00
Skrzynie automatyczne najlepiej sprawdzają się w silnikach o większej pojemności, więc nie ma co się obawiać o przyspieszenie, tym bardziej, że ta skrzynia "uczy się" stylu jazdy kierowcy.
Niestety, silniki 2.9 V6 v24 (bo taki jest ten motor L7X-713 140 kW - najsilniejszy montowany w PHII) nie należą do najtańszych w eksploatacji, ale coś za coś
Obejrzyj, przejedź się i oceń. Nie musisz kupować.
ps. Daniela szafka jest na 17" felgach, a ta z ogłoszenia na 15" - jeżeli to ma dla Ciebie jakieś znaczenie ?
Dodatkowo podpowiem, że żadna Safrane w seryjnej produkcji nie miała kontroli trakcji
Symbol "śnieżynki" przy lewarku zmiany biegów, to jedynie tzw. "tryb zimowy" potrzebny do ruszania na śliskiej nawierzchni.
Serwisowany w ASO i podany VIN, ale po nim można sprawdzić tylko to, co było naprawiane w okresie gwarancji i jest w centralnej bazie Renault, chyba, że dotrzesz do ASO, które serwisowało ten samochód.
Zapytaj sprzedawcę, czy ma dokumenty na wymianę oleju w skrzyni biegów i czy w ogóle olej był wymieniany i kiedy ?
Jeżeli stwierdzi, że w ASB oleju się nie wymienia , to odpuść sobie. Jak olej był wymieniony więcej niż 60-80kkm, to czeka Cię ewentualnie wymiana, a to już jest dodatkowy koszt.
Safrane ph: II
Rocznik: 2000
Pojemność: 3.0 V6 24V
Wersja wyposażenia: 3.0 V6 24V
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 11 Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2010-08-28, 11:58
Zrezygnowałem z zakupu tego samochodu po rozmowie z kolegą Danielem.
Tak, zainteresowałem się jego egzemplarzem, zdecydowanie lepiej utrzymanym i z wiadomą po części przeszłością.
Tamten sprzedawca w kraju nie robił z tym autem nic. Ot tak, po prostu jeździł. Za to Daniel ma wyremontowaną skrzynię, zadbany silnik, czyste wnętrze. Coś, czego tak na prawdę szukam.
Poczekam, aż wróci do kraju i pojadę oglądnąć to cudo na 17" felgach. . .Mruga
Mam nadzieję, że tak jak mówisz, nie rozczaruję się tą skrzynią i silnikiem. Wspomnę, że przesiadam się z VW Polo, więc przeskok ogromny.
I chociaż wszyscy na około odradzają mi zakup tego samochodu (a bo to części nie ma, a bo później nie sprzedaż, a bo jak się automat rozjedzie, to już tylko laweta, a bo audi i vw serwisuje się w garażu, a z tym to już tak łatwo nie ma. . .), to zaryzykuję. Bo jak to mówią, bez ryzyka nie ma zysku. A za ten komfort można płacić.
Dziękuję za wszelki porady i sugestie. Mam nadzieję, że będę miał czas być aktywnym członkiem tego forum.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-08-28, 13:39
Kolego jeżeli chodzi o części to nie ma się co przejmować, kiedyś jakieś 10 lat temu nie było do tego części a raczej były ciężko osiągalne ze względu na to, że większość społeczeństwa bała się sprowadzać czy kupować samochody z Francji dlatego tak było. Uwierz mi ojciec mój już od 1996 roku prowadzi sklep z częściami do francuzów, bezkonkurencyjny w promieniu 50-70km od Kalisza jeżeli chodzi o dostępność towaru oraz ceną za części do francuskiej myśli technicznej. Poza tym wiele części w safranie jest takich samych co w lagunie. A następnym razem nie słuchaj ludzi, którzy nawet nie liznęli tematu bo będziesz żył do końca życia w świadomości, że auta na F są do d*** i się ich nie kupuje. Usterkowość taka sama jak każdego auta ale nie dlatego, że na F tylko z przyczyn mentalności polskiego społeczeństwa i jak to się mówi "jak dbasz, tak masz". Dodatkowo w 99% opinia o renault czy ogólne francuzach jest obiegowa, po prostu mechanikom nie chce się ich robić bo, tutaj trzeba przyznać, czasami niektóre rzeczy są źle przemyślane przez konstruktorów a bardziej to większość mechaników zamiast używać mózgu wolą użyć młotka i przecinaka, ale jak wiadomo nie ma rzeczy nie możliwych, jak już jest możliwość złożenia auta z czterech różnych ćwiartek to czym się przejmować .
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-08-28, 21:07
Mateusz. Chyba jesteś zdecydowany na Safrane i przyznam się szczerze, że swego czasu, gdy rozsypał się silnik w mojej obecnej miałem ogromną ochotę odkupić samochód Daniela - wymieniłem jednak silnik, a Danego skrzynia siadła jeszcze u Niego
Zerknij przed zakupem jeszcze do kilku tematów
KLIK - tam w swoim poście podałem linki.
Co do sprzedaży, to poczytaj
TUTAJ
Pozdrawiam
Arek
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach