Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek oleju napędowego... Cieknąca pompa 2.1dT
Autor Wiadomość
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-12-07, 20:56    

W tym przypadku już nie jestem w stanie pomóc. Nie miałem do czynienia z dieslem :(
Nie wiem, czy nie zmieni się kąt wtrysku ?
Może ktoś inny poda odpowiedź.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-12-07, 21:19    

Coś jest na rzeczy z tym rozrządem. W instrukcji jego wymiany jest mowa o pompie wtryskowej. Ma ona jakiś znak na kole który trzeba zgrać z nadlewem na obudowie pompy.
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
chicken19 
Starszy pisarz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1DT
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 172
Skąd: Wejsuny
Wysłany: 2010-12-12, 09:44    

Przyszło mi jeszcze na myśl pytanie.Czy w pompie może być coś takiego jak odpływ(czy jak to tam zwać) który zabezpieczył by pompę jeżeli zamarzł by przewód powrotny paliwa?No bo gdzieś to ciśnienie musiało by ujść.A wczoraj obejrzałem i nic nie leci.Przegazowałem kilka razy i nawet kropla nie poszła.Spróbuję umyć tą pompę i podstawkę pod nią i poobserwuję jeszcze.Zastanawia mnie jedna rzecz-Czy normalne jest dymienie diesla zimą na biało?Bo słyszałem opinię że jak coś w układzie przymarznie to wtedy dymi właśnie na biało.A co do pompy to nie da się odkręcić tej części ponieważ blokuje ją uchwyt.Boje się przestawić rozrząd więc na razie nie ruszam
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-12-12, 12:20    

chicken19 napisał/a:
Czy normalne jest dymienie diesla zimą na biało?

Jeżeli silnik nie wariuje przy pracy czyli mieli i inne takie to normalny objaw zimą oczywiście dopóki się nie rozgrzeje. Na początku dzieje się tak przez skroplenie się wody ze spalin w układzie po ostatniej pracy silnika a wiadomo z początkowych partii ta woda szybko nie odparuje, a dwa po rozruchu spaliny mają większą temperaturę niż zmarznięty układ wydechowy, można by to przyrównać do skraplania się pary wodnej na szybie np przykładając lusterko nad czajnikiem czy też kiedy wsiadasz do samochodu w tym przypadku troszkę trudniej to zrobić bo ciepło jakie wydzielamy to tylko 36.6 no chyba, że wsiadamy z biegu. Gorąca para wodna po zetknięciu się z dowolną płaszczyzną o wiele niższej temperaturze od razu się skrapla. Reasumując, dymienie na biało jest objawem pozostałej wody w układzie powstałej w wyniku skroplenia się pary wodnej, która w miarę wzrostu temperatury układu wydechowego oraz temperatury otoczenia zmniejsza swoją intensywność/gęstość przy opuszczaniu układu wydechowego.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
chicken19 
Starszy pisarz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1DT
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 172
Skąd: Wejsuny
Wysłany: 2010-12-12, 12:42    

Dzięki Goalkeper za fachowy wykład :piwo: Czyli wygląda na to że wszystko ok.Dziś przegoniłem trochę ostrzej po trasie i nadal nic nie kapie więc chyba to normalne zjawisko było.Coś musiało przymarznąć po prostu
Ostatnio zmieniony przez chicken19 2010-12-12, 12:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
wazzabii 
Klubowicz


Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 240
Skąd: UK
Wysłany: 2010-12-12, 23:22    

w zime zawsze dymi na bialo bo spaliny są dużo cieplejsze od powietrza otaczającego
jak chuchasz to masz to samo, także tym się nie przejmuj
 
 
chicken19 
Starszy pisarz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1DT
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 172
Skąd: Wejsuny
Wysłany: 2010-12-18, 15:28    

Nie ciekło i cieknie znów.Jednak muszę odwiedzić serwis :zalamany:
 
 
daniels_85 
Forumowicz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1995/1996
Pojemność: 2.1Dt
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B546
Typ silnika: J8S 76
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-12-26, 18:32    

Byłem u "pompiarza", solidny i doświadczony gość. Bez oględzin stwierdził, że to jakaś "głowiczka" w pompie do wymiany. Konieczny demontaż pompy. Jaki koszt jeszcze nie wiem, bo dopiero po Nowym Roku wolny termin.
_________________
Safrane 2.1Dt RT 1995/1996
 
 
chicken19 
Starszy pisarz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1DT
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 172
Skąd: Wejsuny
Wysłany: 2010-12-28, 18:48    

Głowiczka to jest właśnie to ustrojstwo z którego wychodzą przewody wysokiego ciśnienia z pompy.Daj znać co i jak
 
 
Mauer 
Starszy pisarz


Safrane ph: ph1 & Pacifica
Rocznik: 1994 & 2005
Pojemność: 3.0v6 & 3.5v6
Wersja wyposażenia: niczego nie brakuje :)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 23 Paź 2010
Posty: 199
Skąd: Płock
Wysłany: 2010-12-29, 08:49    

Ale co to znaczy głowiczka do wymiany i dlaczego??? Bez "oględzin" stwierdził :dobani: ???
Jak ja nie lubię "fachofcuw" co bez oględzin coś stwierdzają, potem człowiek wymienia połowę samochodu a to i tak nic nie pomaga, bo Pan mechanik stwierdził bez oględzin :cenzura:
Nie wyjaśnił Ci dlaczego do wymiany? Ja zawsze, jeżeli już muszę oddać mechanikowi samochód, to oczekuję uzasadnienia, dlaczego coś jest do wymiany.

Tam nic ciekawego nie ma co by mogło się zepsuć. Jedyne logiczne rozwiązanie to że nie można dokręcić solidnie przewodów bo króćce w głowiczce się wyrobiły :zdziwko: . Weź farelkę bądź dobrą suszarkę, podgrzej przewody i postaraj się dokręcić. Jeżeli dobrze zrozumiałem, że cieknie Ci na połączeniu przewodów wtryskowych z pompą.
Te przewody połączone są z pompą na ścisk, nie ma tam żadnych uszczelek i jeżeli coś się wogóle wyrobiło to raczej przewody, bo są zrobione z miększego materiału niż króćce pompy. Tak jak powiedziałem, postaraj się je najpierw dokręcić a jak to nie pomoże to zdejmij przewody i zobacz ich stan na końcach, czy są ładne nie wyrobione stożki. ;)
A co do luzowania pompy od bloku to można to zrobić pod warunkiem, że zaznaczysz sobie jej pozycję, przynajmniej w dwóch miejscach, np. mazakiem :) , w innym przypadku bardzo prawdopodobne jest, że zmienisz kąt i będzie lipa, a wtedy to już tylko do Pana Pompiarza, który ustawi Ci kąt wyprzedzenia wtrysku bądź "bez oględzin" stwierdzi, że cała pompa jest do wymiany :rotfl:

Dwa lata temu miałem w swoim Volvo V40 taki sam problem, tylko pompiarz sugerował mi wymianę pompy :D , skończyło się na dokręceniu przewodów i do dzisiaj nic nie cieknie.
A silnik w Volvo V40 to przecież RENO :hyhy:

ale Mauer może się nie znać ;)
_________________
Mauer się nie zna
Ostatnio zmieniony przez Mauer 2010-12-29, 09:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16