Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Piszczący pasek klinowy w 2.5dT
Autor Wiadomość
pawellike 
Użytkownik


Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2500
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Sobolew
Wysłany: 2010-02-14, 22:40    Piszczący pasek klinowy w 2.5dT

Panowie, mam pytanie, do wymiany mam pasek klinowy, ponieważ strasznie piszczy jak odpalę po dluższym postoju (np. godzina).
W tym czasie jak pasek skrzeczy, to nawet nie dziala obrotomierz Kwadratowy Przy napinaniu paska, skrzeczenie się powieksza i tylko jak go poluzuję to szybciej ucisza sie.
Czy to bedzie wina aby samego paska?
Jaki pasek klinowy polecacie abym założył do swojego silnika 2.5 dT 96' ?
I czy tylko sam pasek wymieniać, czy może jest coś jeszcze.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-02-14, 23:01    

Z pasków to Gates lub Bosch. Sprawdź, czy czasem nie kończy się rolka napinająca, bo być może właśnie jej łożysko wydaje ostatnie tchnienie i dźwięki o jakich wspominasz ?
Rolka nie jest tania, bo SKF to koszt ok. 180 zł.
Warto też wymyć koła współpracujące z paskiem. Czasami zabrudzone rowki potrafią w ten sposób się "oddźwięczać" Mruga
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
pawellike 
Użytkownik


Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2500
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Sobolew
Wysłany: 2010-02-14, 23:31    

Jak psikłem silikonem w sprayu na i pod pasek na rolce alternatora, to przestał piszczeć na wolnych obrotach, niestety po dodaniu gazu, powtórka z rozrywki....
Mam nadzieje,że to pasek będzie tylko.

Macie namiary na taki pasek do tego modelu gdzieś w internecie? Wymieniłbym najpierw sam pasek, jeżeli nie pomoże, to wtedy wymiana rolki.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-14, 23:58    

Kto to psika pod pasek Jezyk to tak jakbyś sobie nasmarował tarcze hamulcowe bo klocki piszczą Wesoly pasek być może słabo napięty był i dlatego piszczał. Jeżeli będziesz wymieniał to może nie na Gatesa tylko Dongila wołaj bo tańszy i podobno lepszy.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-02-15, 00:01    

Namiary: InterCars, Fota i inne sklepy motoryzacyjne. Koszt ok. 30 zł.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
pawellike 
Użytkownik


Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2500
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Sobolew
Wysłany: 2010-02-15, 11:10    

Silikon w sprayu nie działa jak olej Wesoly Wesoly Wesoly Możesz sobie też mysłem nasmarowac i sie nie bedzie ślizgal Wesoly
Dzieki za namiary.
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-02-15, 20:22    

Paweł zapodaj teraz dodatkową informację jaką chciałeś dodać.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
pawellike 
Użytkownik


Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2500
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Sobolew
Wysłany: 2010-02-15, 22:23    

Chciałem prosić o jakikolwiek schemat, ilustrację dotyczącą paska klinowego w moim silniku.
Ponieważ jak się dziś dowiedziałem, posiadam dwa paski klinowe.
Jeden napędza ponoć sam alternator?, a drugi pompę klimatyzacji,pompę wspomagania i coś tam jeszcze.
Za pasek klinowy napedzający Alternator mam do zapłacenia 18zl - Contitech
Za ten drugi 30zł
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-02-15, 23:53    

Pawle usunąłem Twój post z działu "Instrukcje obsługi". W tym dziale są tylko gotowe rozwiązania i tam nie komentujemy.
Co do Twojego pytania o paski to zgadza się są dwa, a schematy TUTAJ
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
pawellike 
Użytkownik


Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2500
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Sobolew
Wysłany: 2010-02-16, 00:03    

OK OK, rozumiem, mój błąd.
I dziękuje uprzejmie za schematy, już wiem o co kaman w moim silniku, ponieważ ciężko jest tam dojrzeć gołym okiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15