Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2500
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 46 Skąd: Sobolew
Wysłany: 2010-02-14, 22:40 Piszczący pasek klinowy w 2.5dT
Panowie, mam pytanie, do wymiany mam pasek klinowy, ponieważ strasznie piszczy jak odpalę po dluższym postoju (np. godzina).
W tym czasie jak pasek skrzeczy, to nawet nie dziala obrotomierz Kwadratowy Przy napinaniu paska, skrzeczenie się powieksza i tylko jak go poluzuję to szybciej ucisza sie.
Czy to bedzie wina aby samego paska?
Jaki pasek klinowy polecacie abym założył do swojego silnika 2.5 dT 96' ?
I czy tylko sam pasek wymieniać, czy może jest coś jeszcze.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-02-14, 23:01
Z pasków to Gates lub Bosch. Sprawdź, czy czasem nie kończy się rolka napinająca, bo być może właśnie jej łożysko wydaje ostatnie tchnienie i dźwięki o jakich wspominasz ?
Rolka nie jest tania, bo SKF to koszt ok. 180 zł.
Warto też wymyć koła współpracujące z paskiem. Czasami zabrudzone rowki potrafią w ten sposób się "oddźwięczać"
Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2500
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 46 Skąd: Sobolew
Wysłany: 2010-02-14, 23:31
Jak psikłem silikonem w sprayu na i pod pasek na rolce alternatora, to przestał piszczeć na wolnych obrotach, niestety po dodaniu gazu, powtórka z rozrywki....
Mam nadzieje,że to pasek będzie tylko.
Macie namiary na taki pasek do tego modelu gdzieś w internecie? Wymieniłbym najpierw sam pasek, jeżeli nie pomoże, to wtedy wymiana rolki.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2010-02-14, 23:58
Kto to psika pod pasek to tak jakbyś sobie nasmarował tarcze hamulcowe bo klocki piszczą pasek być może słabo napięty był i dlatego piszczał. Jeżeli będziesz wymieniał to może nie na Gatesa tylko Dongila wołaj bo tańszy i podobno lepszy.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-02-15, 00:01
Namiary: InterCars, Fota i inne sklepy motoryzacyjne. Koszt ok. 30 zł.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-02-15, 20:22
Paweł zapodaj teraz dodatkową informację jaką chciałeś dodać.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: I
Rocznik: 1996
Pojemność: 2500
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 46 Skąd: Sobolew
Wysłany: 2010-02-15, 22:23
Chciałem prosić o jakikolwiek schemat, ilustrację dotyczącą paska klinowego w moim silniku.
Ponieważ jak się dziś dowiedziałem, posiadam dwa paski klinowe.
Jeden napędza ponoć sam alternator?, a drugi pompę klimatyzacji,pompę wspomagania i coś tam jeszcze.
Za pasek klinowy napedzający Alternator mam do zapłacenia 18zl - Contitech
Za ten drugi 30zł
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-02-15, 23:53
Pawle usunąłem Twój post z działu "Instrukcje obsługi". W tym dziale są tylko gotowe rozwiązania i tam nie komentujemy.
Co do Twojego pytania o paski to zgadza się są dwa, a schematy TUTAJ
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach