Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-07-30, 21:30
Daroot napisał/a:
Ale czy ten typ sprzegla wiskotycznego, powyzej tych 7km/h zalacza ten naped na stale czy wlacza tylna os tylko przy uslizgu przedniej osi?
Z definicji tego rodzaju sprzęgła wynika że jedynie podczas równomiernej jazdy po równym i gładkim podłożu (asfaltowa droga) system nie działa i jest faktycznie napęd na przednią oś. W pozostałych sytuacjach np. poślizgi oraz rozpędzanie auta i hamowanie działa napęd 4x4, mocniej lub słabiej w zależności od różnicy prędkości obrotowej między osiami.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-07-30, 21:49
Darek napisał/a:
Daroot napisał/a:
Ale czy ten typ sprzegla wiskotycznego, powyzej tych 7km/h zalacza ten naped na stale czy wlacza tylna os tylko przy uslizgu przedniej osi?
Z definicji tego rodzaju sprzęgła wynika że jedynie podczas równomiernej jazdy po równym i gładkim podłożu (asfaltowa droga) system nie działa i jest faktycznie napęd na przednią oś. W pozostałych sytuacjach np. poślizgi oraz rozpędzanie auta i hamowanie działa napęd 4x4, mocniej lub słabiej w zależności od różnicy prędkości obrotowej między osiami.
Również tak uważam, dlatego wracając do meritum tego tematu, przy próbie zrobienia nawrotu na szutrze, wciskam pedał sprzęgła, (wisko przestaje dzialać gdyż nie ma napędu) zarzucam auto hamulcem ręcznym i wychodzę na pełnym gazie, tak?
Cieszę się z tej dyskusji, gdyż jest jasnym teraz jaki napęd jest stosowany w safranie 4x4, a producent tych danych nie udostępnia.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-07-30, 22:16
Daroot napisał/a:
Również tak uważam, dlatego wracając do meritum tego tematu, przy próbie zrobienia nawrotu na szutrze, wciskam pedał sprzęgła, (wisko przestaje dzialać gdyż nie ma napędu) zarzucam auto hamulcem ręcznym i wychodzę na pełnym gazie, tak?
I tu właśnie jest problem. Sprzęgło "odpina" silnik od skrzyni biegów ale skoro samochód dalej jedzie na "luzie" koła się kręcą a co za tym idzie obraca się wał to i wisko wciąż działa. Idąc dalej tym torem jeśli gwałtownie, poprzez ręczny przyhamuję tylne koła to wisko przyhamuje również przednie. Nie jestem do końca pewny tej teorii ale gdzieś na forum freelandera czytałem że jadąc właśnie na luzie można sprawdzić poprawność działanie sprzęgła wiskotycznego.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Ostatnio zmieniony przez Darek 2010-10-14, 19:37, w całości zmieniany 1 raz
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-07-30, 22:53
Cytat:
I tu właśnie jest problem. Sprzęgło "odpina" silnik od skrzyni biegów ale skoro samochód dalej jedzie na "luzie" koła się kręcą a co za tym idzie obraca się wał to i wisko wciąż działa.
Tak sobie myślę jeszcze, że jest przekładnia (dyfer) z tyłu, jak auto miałem zgaszone (na kołkach stało) to kręciliśmy tylnymi kołami w tą samą stronę a wał stał w miejscu i słychać było takie delikatne terkotanie.
Tłumaczę sobie to tym że to satelity biegały w dyfrze, właśnie po to że czasem tylne koła mogą się kręcić szybciej niż przód - bez udziału wału napędowego.
Uff, ciężkie to są tematy
Co do filmiku, tak właśnie zachowuje się safrane, choć w pewnym momencie starsznie nadsterowny był i szedł praktycznie prosto.
Niestety nie jest to subaru
[/quote]
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-07-31, 09:34
Daroot napisał/a:
Tłumaczę sobie to tym że to satelity biegały w dyfrze, właśnie po to że czasem tylne koła mogą się kręcić szybciej niż przód - bez udziału wału napędowego.
Ale po to jest właśnie wisko żeby obie osie kręciły się równo, inaczej całą idea 4x4 wzięła by w łeb.
Teraz przeczytałem, że na racingforum potwierdzają wszystko o czym mówimy
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-07-31, 22:25
Darek, wytłumacz jeszcze jedną rzecz - jak rozumiesz takie zachowanie?
Jeśli zdemontuję wał napędowy, to samochód rusza ale po chwili (jak się rozgrzeje olej w skrzyni) przestaje ciągnąć.
Musi być zamontowany wał napędowy bo inaczej nie pojedzie, nic się nie dzieje.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-08-01, 10:36
Daroot napisał/a:
Jeśli zdemontuję wał napędowy, to samochód rusza ale po chwili (jak się rozgrzeje olej w skrzyni) przestaje ciągnąć.
Musi być zamontowany wał napędowy bo inaczej nie pojedzie, nic się nie dzieje.
Dotychczas była to dyskusja czysto teoretyczna. Teraz zaczyna dotyczyć konkretnego modelu auta którego po prostu nie znam. Jeśli jednak miałbym zgadywać to myślę że przyczyną takiego zachowania jest budowa przedniej przekładni która po zdemontowaniu wału przekazuje napęd na element który ma najmniejszy opór. W tym wypadku jest to koło zębate odpowiedzialne za przekazanie napędu na wał. Podobny efekt uzyskamy demontując jedną z półosi napędowych.
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach