witam pytanie mam .posiadam safrane rok 96. 2.1td mam walnięta chłodnice klimy.czy chłodnica przypisana jest danemu modelowi silnika czy po prostu przypasuje coś od innych modeli safran.pytam mogę kupić tanio od innego modelu silnika.
z góry dzięki za pomoc
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-07-05, 17:32
Wydaję mi się, że wszystkie miały takie same (mogę się mylić) ale sądząc po Twoim silniku 2.1TD to masz jeszcze klimatyzację na stary czynnik, gdyż takie układy były montowane w phI. Więc jak już szukasz to szukaj od modelu w przedziale 92-96.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Wydaję mi się, że wszystkie miały takie same (mogę się mylić) ale sądząc po Twoim silniku 2.1TD to masz jeszcze klimatyzację na stary czynnik, gdyż takie układy były montowane w phI. Więc jak już szukasz to szukaj od modelu w przedziale 92-96.
to znaczy że czeka mnie jakaś przeróbka? na nowy czynnik?
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-07-05, 18:19
heniu69 napisał/a:
to znaczy że czeka mnie jakaś przeróbka? na nowy czynnik?
Raczej bym podjechał gdzieś gdzie prowadzą serwis klimatyzacji i naprawił to co jest nie halo gdyż przeróbka jak to mówi kolega Arek skórka nie warta wyprawki, zbyt wysoki koszt. Najlepiej będzie naprawić i nabić czynnik, stary R12 jest ciężko dostępny ale na forum Renault25 kolega
MaciejR21 z forum R25 napisał/a:
Zapomniałem o istotnej rzeczy.
Czynnik R409A to mieszanina 3 czynników z czego każdy ma inną temperaturę wrzenia. Dlatego też TRZEBA !! , wpuszczać go do układu w postaci ciekłej ( butla zaworem w dół ) , czyli inaczej niż klasyczne jednoskładnikowe czynniki ( R12, R134a ) , które wpuszcza się pod postacią gazową od strony niskiego ciśnienia do układu.
Dobry fachowiec od klimy powinien o tym wiedzieć , jednak są tacy który o tym zapominają i potem są problemy bo układ napełni się w wiekszości jednym z 3 czynników który najlepiej paruje.
Olej zwykły mineralny więc nie trzeba nic płukać czyścić itd .
Po ucieczce całego czynnika w zasadzie trzeba wlać nominalną ilośc oleju minus powiedzmy 15g ,( na węże , chłodnice itd ) czyli ok. 120g.
Nie daj sobie wpuścić czynnika R413a , to też niby zamiennik 1:1 z R12 , jednak ma on w swoim składzie przeważającą ilość czynnika R134a a co się po nim dzieje z układem możesz poczytać w postach Tomboga.
Czasami nie daj się namówić na napełnianie klimy nowym czynnikiem jeżeli jest przeznaczona do starego. Niekiedy fachmani polecają mówiąc, że układ będzie chodził. A prawda jest taka, że po pewnym czasie sprężarka rozlatuje się gdyż nowy czynnik jest zbyt agresywny dla starych układów.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-07-06, 12:17
Jak nie zmieniałeś obudowy chłodnicy to na jej górze zaraz jak podniesiesz maskę jest dość szeroka naklejka z informacjami jaki olej silnikowy, jaki czynnik chłodniczy i inne są na niej podane. Zaraz dorzucę zdjęcie.
Naklejka jest w miejscu jak na zdjęciu.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-07-06, 13:25
Ja też nie wiedziałem ale tak na myśl mi przyszło, że ostatnio jak wymienialiśmy czynnik w Cayenne to miał taką naklejkę pod maską.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
aby przerobic na nowy czynnik musisz kupic :
osuszacz 100zł
nowy zaworek rozprezny 150zł
czynnik z olejem 200zł (nabicie )
reszta pozstaje bez zmian
kompresr sanden byl montowa na r12 i r134a wiec nie ma rozniczy tylko waze zeby uklad byl czysty ja przerabialem i chodzilo bez problemu
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-07-06, 17:56
Trzeba by było zapytać tego kto to przerobił, poza tym węże też trzeba by było założyć nowe gdyż stare mogą zostać roztopione przez czynnik R143a, oczywiście trzeba by było także wyczyścić do zera cały układ gdyż gazy te nie są ze sobą mieszalne (jak dobrze pamiętam z innego forum).
heniu69 napisał/a:
aby przerobic na nowy czynnik musisz kupic :
osuszacz 100zł
nowy zaworek rozprezny 150zł
czynnik z olejem 200zł (nabicie)
Nadal nie widzę w tym sensu i na Twoim miejscu bym tylko wymienił uszkodzoną chłodnice i nabił klime starym czynnikiem. No chyba, że masz kogoś kto zrobi całą wymianę bebechów w kosztach wymiany chłodnicy.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: II
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: prawie jak INITIALE
Typ pojazdu: B54F Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 371 Skąd: Legnica
Wysłany: 2010-07-06, 18:40
heniu69 napisał/a:
a znajdę gdzieś warsztat co nabija stary czynnik r12?
głównie oto mi chodzi.
mysle,ze znajdziesz, nie wiemy skad jestes wiec mozna tutaj tylko gdybac. Kolo Legnicy jest gosc ktory nabija tym starym czynnkiem calkiem niedrogo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach