Wysłany: 2009-01-23, 13:51 walniecie podczas ruszania
jak w temacie. walnęło mi jak ruszałem z pod świateł do tej pory dwukrotnie. co to może być ? walnięcie było z przodu. Czy mogą być to amortyzatory ? Zgóry dziękuje za odpowiedź
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-23, 15:58
Jeżeli wali też przy gwałtownym puszczeniu pedału hamulca to będzie, tak jak pisze kolega jurek201, poduszka silnika.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Poduszka dolna, odpowiada za trzymanie silnika przód-tył. W zależności od silnika będziesz miał 2 lub 1.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-24, 00:58
dla jasności. zdarzyło się to dwukrotnie tylko przy ruszaniu. ale jutro jak pojade zmienic olej i koncowke drazka to przyjze sie wszystkiemu. a i wydaje mi sie jak by mi przednie amorki podniosly przod. wrzoce foty jesli zrobie takowe. PZDR
Safrane ph: phII
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2dT
Wersja wyposażenia: RX
Wiek: 37 Dołączył: 09 Sie 2008 Posty: 49 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-24, 01:30
Na starcie potwierdzam dolną poduszkę silnika. Ją łatwo zobaczyć od dołu i nie da się nie zauważyć, że jest pocięta. Domyślam się, że jak poszła dolna to i reszta jest w kiepskim stanie. Ja wymieniłem tylko dolną i teraz jade na wymianę kolejnych. Dolna to koszt 150zł.
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2010-06-02, 08:55
Raczej zbieg okoliczności, gdyż łączniki stabilizatora nie są w żaden sposób połączone z silnikiem tylko z zawieszeniem. Jeżeli wali przy ruszaniu i nie tyle co hamowaniu a gwałtownym puszczeniu pedału gazu to na 100% umarła któraś z poduszek silnika. Sprawdzić organoleptycznie bez konieczności kładzenia się pod auto można poprzez otworzenie maski i próbie rozbujania silnika, jeżeli z łatwością będziesz w stanie bujnąć silnikiem i po puszczeniu będzie wykonywał ruchy wahadłowe to poducha do wymiany. Przy zmianie biegów na większych obrotach (o ile dobrze pamiętam) powinny wystąpić kłopoty ze zmianą biegów.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach