nie wiem co musze jeszcze wymienic... rok temu wymienilem wszystkie drazki i tulejki, teraz wymienilem poduszki amortyzatorów, amortyzatory sa ok, a w dalszym ciągu cos stuka mi z tyłu na dołkach,co to moze byc?????
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-01-31, 18:11
Może to być układ wydechowy, albo jednak amortyzatory. Pomimo badania ich sprawności i wyników pomiędzy 65-73%, jeżeli nie były wymieniane to zazwyczaj właśnie amortyzatory są przyczyną stukania. Na dołkach słychać takie głuche, twarde uderzenia.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2009-02-02, 15:26
pewnie w prawym tylnym kole wali?
_________________ 2x Safrane RXT 2.2dT 1999
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-02-03, 15:10
w lewym tylnim kole cos wali, dopiero co bylem na przegladzie i amortyzatory sa dobre,wydech jest dobrze zamocowany, musze sie chyba przejechac w bagazniku zeby to stukanie zlokalizować
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-02-03, 22:03
mi kiedys cos pukalo w innym samochodzie - tez zmienilem wszystko i zostaly amortyzatory - mialy jeszcze ok 70% wiec niby byly super - ale po wyciagnieciu okazalo sie ze miały luz w pośredniej pozycji - takie miejsce w którym chodziły bardzo lekko - wiec nie bądz taki pewny tych amortyzatorów...
wydechy tez nie ignoruj ...
wsiądz do bagażnika i każ komuś jechac - to dobre rozwiązanie...
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-02-04, 00:47
mruczek, kolega tomi potwierdza moje podejrzenia. Miałem to w poprzedniej safi i po przeglądzie sprawność amortyzatorów była 73%, a na dołkach tłukło. Po tygodniu, przy wymianie kół na wiosnę zauważyłem, że tylne wyciekły. Zmieniłem amory i tłuczenie zniknęło. Nowe na testach pokazały 76% Nie wiem, czy czasem te testy, to nie kontrola sprężyn w tego typu zawieszeniach ?
Witam pozwulcie że i ja wtrące 5 groszy nikt z was niepisze o korektorze siły hamowania a dokładnie o tym pręcie który może się zluzowac i stukać przez przypadek kiedy podejżewałem równiez amorki złapałem za korektor i niespodzianka luzny pret który powodował stuki po drobnych korektach cisza pod autem
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-02-06, 00:54
Witam przychylam się do amortzatorów sprawdzenie sprawności ma się raczej nijak do stukania sprawdza tłumienie a nie ewentualny np. luz tłoczyska amortyzatora który też powoduje stuki
Przychylałbym się do gum stabilizatora. Wycierają się rzeczone, jak i sam drążek. Niestety nowy kosztuje 480 PLN a używki są bez gum. Ich samych nie udało się mnie namierzyć. Wpadłem więc na pomysł, aby podłożyć paski twardej gumy , między drążek a oryginalną gumę. Jeszcze tego nie zrobiłem, ze względu na brak garażu/kanału, ale wszystko przede mną Smile
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach