Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Olej silnikowy do 2.1dT
Autor Wiadomość
daniels_85 
Forumowicz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1995/1996
Pojemność: 2.1Dt
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B546
Typ silnika: J8S 76
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-03-09, 18:43    Olej silnikowy do 2.1dT

Witam! Zbliża się termin wymiany oleju w mojej Safci, rok 1996, 250000 tys., silnik 2.1dT. Do tej pory lałem Castrol 10W40 TD półstynt., zastanawiam się nad wlaniem oleju syntetycznego, 5W40. Czy ma to wogóle sens, czy ryzykuję w jakiś sposób? Dodam, że silnik nie ma żadnych wycieków i nie bierze nawet odrobiny oleju. Bardzo proszę o opinie na ten temat. Pozdrawiam!
_________________
Safrane 2.1Dt RT 1995/1996
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-03-09, 19:11    

Jeżeli silnik zalany był olejem półsyntetycznym, to zalewaj dalej olejem o takich parametrach.
Kolejność przechodzenia na klasy lepkości oleju wyglądają zawsze w jedną stronę: syntetyk -> półsyntetyk -> mineralny i nigdy odwrotnie.
Przejście z półsyntetyku na pełny syntetyk spowoduje wymycie nagarów i osadów w silniku, co w następstwie może doprowadzić do wycieków.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
daniels_85 
Forumowicz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1995/1996
Pojemność: 2.1Dt
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B546
Typ silnika: J8S 76
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 61
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-03-09, 19:16    

Dzięki bardzo za radę, zatem jutro wymieniam Wesoly Pozdro Wesoly
_________________
Safrane 2.1Dt RT 1995/1996
 
 
desperos 
Klubowicz
Mr RESET :D


Safrane ph: Subaru Impreza
Rocznik: 1997
Pojemność: 2.0 SOHC
Wersja wyposażenia: GL
Typ pojazdu: G10-
Typ silnika: EJ20E
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 331
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-03-09, 19:47    

i nie zalewaj nigdy mineralnym....nie służy to turbawce zwłaszcza w turbodyszlu...
_________________
""Poruszanie się szybciej od światła jest niemożliwe, a już na pewno niepożądane, bo zwiewa czapkę...""
 
 
 
chicken19 
Starszy pisarz

Safrane ph: 1
Rocznik: 1993
Pojemność: 2.1DT
Wersja wyposażenia: RT
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 172
Skąd: Wejsuny
Wysłany: 2010-03-26, 19:40    

Ja mam 2.1 Dt również i zalałem Lotosem Mineralnym gdyż mam przebieg 437 000.Kolega mówi że może zaszkodzić turbinie i tera z dumie co zrobić.Zalać półsyntetykiem?Nie zmieniać?Miałęm Lotos 10W 40(tak pisało na zawieszce na silniku) ale nie wiem czy minerał czy połówka.Co polecacie w tej sytuacji?
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-26, 21:39    

10W40 to prawie zawsze półsyntetyk. Ja osobiście jestem przeciwnikiem przechodzenia "na siłę" na gorszy olej ze względu na przebieg. Jeśli auto spisywało się bez zarzutu co po co to poprawiać. Kiedy wymieniłeś ten olej i ile kilometrów zrobiłeś od wymiany ??
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2010-03-26, 21:47    

chicken19 napisał/a:
Ja mam 2.1 Dt również i zalałem Lotosem Mineralnym gdyż mam przebieg 437 000.Kolega mówi że może zaszkodzić turbinie i tera z dumie co zrobić.Zalać półsyntetykiem?Nie zmieniać?Miałęm Lotos 10W 40(tak pisało na zawieszce na silniku) ale nie wiem czy minerał czy połówka.Co polecacie w tej sytuacji?


Przy takim przebiegu trzeba by się zastanowić czy nie warto używać już mineralnego. Turbinie się nic nie stanie, bez przesady. Ten olej jest po prostu gęstszy, po rozgrzaniu się jak każdy olej spełnia pewne normy Mruga
Czy na tym lotosie brał Ci olej?

10W40 to jest półsyntetyk.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-03-26, 23:30    

Jeżeli nie "bierze" Ci oleju, a wskaźnik ciśnienia oleju wskazuje normalne jak na ten silnik wartości, to pozostań przy tym co masz.
Z pewnością jest to olej półsyntetyczny Wesoly
Oleju nie wymieniamy ze względu na dany przebieg, tylko na stopień zużycia silnika.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Daroot
Nałogowiec
Grażyna zrób mnie kapuczina


Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 608
Wysłany: 2010-03-27, 00:18    

arek napisał/a:

Oleju nie wymieniamy ze względu na dany przebieg, tylko na stopień zużycia silnika.


Dokladnie, ale wraz z przebiegiem rosnie stopien zuzycia silnika, to jest chyba oczywiste Wesoly
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-03-27, 15:36    

Rośnie, ale same cyfry na liczniku nie są wykładnią do oceny jego stanu.
Zależy to też od częstotliwości wymian oleju, jak i sposobu eksploatacji silnika Wesoly
Moim zdaniem olej półsyntetyczny, jeżeli silnik jest w dobrej kondycji będzie dobrze spełniał swoje zadanie w tym przypadku.
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 16