Safrane ph: 1
Rocznik: 1995/1996
Pojemność: 2.1Dt
Wersja wyposażenia: RT
Typ pojazdu: B546
Typ silnika: J8S 76
Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-03-09, 18:43 Olej silnikowy do 2.1dT
Witam! Zbliża się termin wymiany oleju w mojej Safci, rok 1996, 250000 tys., silnik 2.1dT. Do tej pory lałem Castrol 10W40 TD półstynt., zastanawiam się nad wlaniem oleju syntetycznego, 5W40. Czy ma to wogóle sens, czy ryzykuję w jakiś sposób? Dodam, że silnik nie ma żadnych wycieków i nie bierze nawet odrobiny oleju. Bardzo proszę o opinie na ten temat. Pozdrawiam!
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-03-09, 19:11
Jeżeli silnik zalany był olejem półsyntetycznym, to zalewaj dalej olejem o takich parametrach.
Kolejność przechodzenia na klasy lepkości oleju wyglądają zawsze w jedną stronę: syntetyk -> półsyntetyk -> mineralny i nigdy odwrotnie.
Przejście z półsyntetyku na pełny syntetyk spowoduje wymycie nagarów i osadów w silniku, co w następstwie może doprowadzić do wycieków.
Ja mam 2.1 Dt również i zalałem Lotosem Mineralnym gdyż mam przebieg 437 000.Kolega mówi że może zaszkodzić turbinie i tera z dumie co zrobić.Zalać półsyntetykiem?Nie zmieniać?Miałęm Lotos 10W 40(tak pisało na zawieszce na silniku) ale nie wiem czy minerał czy połówka.Co polecacie w tej sytuacji?
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2010-03-26, 21:39
10W40 to prawie zawsze półsyntetyk. Ja osobiście jestem przeciwnikiem przechodzenia "na siłę" na gorszy olej ze względu na przebieg. Jeśli auto spisywało się bez zarzutu co po co to poprawiać. Kiedy wymieniłeś ten olej i ile kilometrów zrobiłeś od wymiany ??
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: ałem całe życie
Rocznik: b
Pojemność: c
Wersja wyposażenia: d
Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 608
Wysłany: 2010-03-26, 21:47
chicken19 napisał/a:
Ja mam 2.1 Dt również i zalałem Lotosem Mineralnym gdyż mam przebieg 437 000.Kolega mówi że może zaszkodzić turbinie i tera z dumie co zrobić.Zalać półsyntetykiem?Nie zmieniać?Miałęm Lotos 10W 40(tak pisało na zawieszce na silniku) ale nie wiem czy minerał czy połówka.Co polecacie w tej sytuacji?
Przy takim przebiegu trzeba by się zastanowić czy nie warto używać już mineralnego. Turbinie się nic nie stanie, bez przesady. Ten olej jest po prostu gęstszy, po rozgrzaniu się jak każdy olej spełnia pewne normy
Czy na tym lotosie brał Ci olej?
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-03-26, 23:30
Jeżeli nie "bierze" Ci oleju, a wskaźnik ciśnienia oleju wskazuje normalne jak na ten silnik wartości, to pozostań przy tym co masz.
Z pewnością jest to olej półsyntetyczny
Oleju nie wymieniamy ze względu na dany przebieg, tylko na stopień zużycia silnika.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2010-03-27, 15:36
Rośnie, ale same cyfry na liczniku nie są wykładnią do oceny jego stanu.
Zależy to też od częstotliwości wymian oleju, jak i sposobu eksploatacji silnika
Moim zdaniem olej półsyntetyczny, jeżeli silnik jest w dobrej kondycji będzie dobrze spełniał swoje zadanie w tym przypadku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach