Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Tajemnica czarnej rury
Autor Wiadomość
ARCHEOLOG 
Forumowicz


Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 46
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 97
Skąd: bd
Wysłany: 2009-02-06, 12:41    Tajemnica czarnej rury

Oglądając zdjęcja na naszej nowej stronie zauważyłem drobną, aczkolwiek intrygującą różnicę w budowie układu dolotowego silnika 2,5 20v. Chodzi o rzeczoną czarną rurkę odchodzącą od kolanaka zaraz za elastycznym połączeniem biegnącym od filtra powietrza w stronę silnika. Po konsultacji z Arkiem doszliśmy do wniosku, że nie ma to związku z automatyczną skrzynią biegów jak przypuszczałem na początku. Arek zasugerował, że być może jest to tzw. tłumik szmerów dolotu. Problem polega na tym (jak się już zorientowałem przegladając zdjęcia różnych safranek z róznych roczników), że brak jakiejkolwiek reguły co do instalcji tego ustrojstwa. Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony Zdziwiony
 
 
jurek201 
Klubowicz

Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 134
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-06, 14:13    

To raczej odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-02-06, 14:23    

Aby było wiadomo, o czym mowa
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
jurek201 
Klubowicz

Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 134
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-06, 14:28    

Arek czy to jest po prostu kawał rury bez przelotu, czyli zamknietej na końcu? Mniej wiecej tak to widać na zdjeciu, które przedstawiłeś.
Bo jeśli tak to może byc "układ" zmniejszajacy pulsacje powietrza w kanale dolotowym - tak sobie dywaguję Wesoly
 
 
ARCHEOLOG 
Forumowicz


Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 46
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 97
Skąd: bd
Wysłany: 2009-02-06, 15:06    

Tak tylko czemu w jednym jest a w drugim nie.
Wiem wiem zaraz się dowiem, że ten typ tak ma ale fajnie by było wiedzieć co się ma lub czego brak. U mnie na kolanku jest miesce na tą rurkę - a w zasadze było bo zainstalowane jest tam zabezpieczenie przeciwwybuchowe od gazu.
PS
Dzięki Arku za wklejenie tego rysunku.
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2009-02-06, 16:42    

Wczoraj też trochę dyskutowaliśmy na ten temat z Arkiem. Dialogys mówi że to rura od wentylacji ???. ARCHEOLOG u Arka na zdjęciach też jest zabezpieczenie przeciwwybuchowe a jednak rura idzie Wesoly
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-02-06, 17:48    

jurek201 napisał/a:
Arek czy to jest po prostu kawał rury bez przelotu, czyli zamknietej na końcu? Mniej wiecej tak to widać na zdjeciu, które przedstawiłeś.
Bo jeśli tak to może byc "układ" zmniejszajacy pulsacje powietrza w kanale dolotowym - tak sobie dywaguję Wesoly


Tak właśnie jest Jurku - to taka "ślepa kiszka" Wesoly Z pewnością ma coś wspólnego z przepływem powietrza na dolocie.
Darku, nazwa "rura od wentylacji" to zapewne skutek tłumaczenia programu, w którym pewne części są nazywane potocznie, bo wystarczy zerknąć na niektóre pozycje, które jak nie wiadomo do czego służą, to nazwane są zazwyczaj jako "uchwyt", lub "zawór" Mruga
Jeżeli już ktoś rozwiąże przeznaczenie tej rury, to zabierzemy się za "ślepy" tłumik w układach z dwoma tłumikami środkowymi. Też w niektórych wersjach były, w niektórych nie, ale to później Wesoly
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
jurek201 
Klubowicz

Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 134
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-06, 18:38    

Cytat:
Jeżeli już ktoś rozwiąże przeznaczenie tej rury, to zabierzemy się za "ślepy" tłumik w układach z dwoma tłumikami środkowymi. Też w niektórych wersjach były, w niektórych nie, ale to później Wesoly


Już się boję! Wesoly Wesoly Wesoly
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-02-06, 22:51    

Jurek , nie na darmo poruszyłem ten właśnie temat w związku z tą rurką. Być może maja one podobne znaczenie (choć są w przeciwnych miejscach), ale czekajmy na rozwiązanie Wesoly Może ktoś wie dokładnie Wesoly
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-02-06, 22:55    

Hmm Panowie, z tego co wiem to były dwie, lub trzy wersje silnika 2.5 20v. Wiem coś o tym, bo szukałem rurki od układu chłodzenia co idzie od termostatu. Jedne wersje mają zwykłą-prostą, idącą tylko do chłodnicy, inne tak jak moja mają rozgałęzioną, która oprócz tego że idzie do chłodnicy, rozgałęzia się i idzie do chłodniczki oleju za filtrem oleju.

Ps. Tak wygląda silnik przy którym nigdy nie było nic majstrowane i nigdy nie miał (i nie będzie miał Smile ) instalacji LPG .

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 16