Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 46 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 97 Skąd: bd
Wysłany: 2009-02-06, 12:41 Tajemnica czarnej rury
Oglądając zdjęcja na naszej nowej stronie zauważyłem drobną, aczkolwiek intrygującą różnicę w budowie układu dolotowego silnika 2,5 20v. Chodzi o rzeczoną czarną rurkę odchodzącą od kolanaka zaraz za elastycznym połączeniem biegnącym od filtra powietrza w stronę silnika. Po konsultacji z Arkiem doszliśmy do wniosku, że nie ma to związku z automatyczną skrzynią biegów jak przypuszczałem na początku. Arek zasugerował, że być może jest to tzw. tłumik szmerów dolotu. Problem polega na tym (jak się już zorientowałem przegladając zdjęcia różnych safranek z róznych roczników), że brak jakiejkolwiek reguły co do instalcji tego ustrojstwa.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69 Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 134 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-06, 14:28
Arek czy to jest po prostu kawał rury bez przelotu, czyli zamknietej na końcu? Mniej wiecej tak to widać na zdjeciu, które przedstawiłeś.
Bo jeśli tak to może byc "układ" zmniejszajacy pulsacje powietrza w kanale dolotowym - tak sobie dywaguję
Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 46 Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 97 Skąd: bd
Wysłany: 2009-02-06, 15:06
Tak tylko czemu w jednym jest a w drugim nie.
Wiem wiem zaraz się dowiem, że ten typ tak ma ale fajnie by było wiedzieć co się ma lub czego brak. U mnie na kolanku jest miesce na tą rurkę - a w zasadze było bo zainstalowane jest tam zabezpieczenie przeciwwybuchowe od gazu.
PS
Dzięki Arku za wklejenie tego rysunku.
Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U Pomógł: 6 razy Wiek: 52 Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 808 Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2009-02-06, 16:42
Wczoraj też trochę dyskutowaliśmy na ten temat z Arkiem. Dialogys mówi że to rura od wentylacji ???. ARCHEOLOG u Arka na zdjęciach też jest zabezpieczenie przeciwwybuchowe a jednak rura idzie
_________________ Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-02-06, 17:48
jurek201 napisał/a:
Arek czy to jest po prostu kawał rury bez przelotu, czyli zamknietej na końcu? Mniej wiecej tak to widać na zdjeciu, które przedstawiłeś.
Bo jeśli tak to może byc "układ" zmniejszajacy pulsacje powietrza w kanale dolotowym - tak sobie dywaguję
Tak właśnie jest Jurku - to taka "ślepa kiszka" Z pewnością ma coś wspólnego z przepływem powietrza na dolocie.
Darku, nazwa "rura od wentylacji" to zapewne skutek tłumaczenia programu, w którym pewne części są nazywane potocznie, bo wystarczy zerknąć na niektóre pozycje, które jak nie wiadomo do czego służą, to nazwane są zazwyczaj jako "uchwyt", lub "zawór"
Jeżeli już ktoś rozwiąże przeznaczenie tej rury, to zabierzemy się za "ślepy" tłumik w układach z dwoma tłumikami środkowymi. Też w niektórych wersjach były, w niektórych nie, ale to później
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69 Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 134 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-06, 18:38
Cytat:
Jeżeli już ktoś rozwiąże przeznaczenie tej rury, to zabierzemy się za "ślepy" tłumik w układach z dwoma tłumikami środkowymi. Też w niektórych wersjach były, w niektórych nie, ale to później
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-02-06, 22:51
Jurek , nie na darmo poruszyłem ten właśnie temat w związku z tą rurką. Być może maja one podobne znaczenie (choć są w przeciwnych miejscach), ale czekajmy na rozwiązanie Może ktoś wie dokładnie
Hmm Panowie, z tego co wiem to były dwie, lub trzy wersje silnika 2.5 20v. Wiem coś o tym, bo szukałem rurki od układu chłodzenia co idzie od termostatu. Jedne wersje mają zwykłą-prostą, idącą tylko do chłodnicy, inne tak jak moja mają rozgałęzioną, która oprócz tego że idzie do chłodnicy, rozgałęzia się i idzie do chłodniczki oleju za filtrem oleju.
Ps. Tak wygląda silnik przy którym nigdy nie było nic majstrowane i nigdy nie miał (i nie będzie miał Smile ) instalacji LPG .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach