Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Za wysokie obroty
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-27, 23:35    

Mój ojciec miał identycznie. Ustało po wymianie uszczelki. Domyślam się, że jest to związane z wodą która dostała się do cylindrów, albo z temperaturą silnika. Jutro wszystko sie obada. Jeżeli uszczelka rzeczywiście strzeliła to sie wymieni. A potem ewentualnie będziemy szukac dalej jak nie ustaną wariacje z obrotami...

No i chyba znalazłem rozwiązanie mojego problemu. Strzelił wąż od odparownika (ten który zapewnia mu grzanie cieczą). Zaraz jade na miasto (autobusem Kwasny ) i zobaczymy czy to na pewno będzie to Wesoly
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-31, 00:24    

witam mam podobny problem obroty ok 1500 i bardzo powoli spadają tak samo na gazie jak na benzynie myłem silniczek krokowy bez rezultatu myślę że dostaje się jakieś zimne powietrze do spalania i dlatego włancza się ssanie nawet jak silnik jest rozgrzany posiadam model 2,5l20v z gazem zwykłym nie sekwencja od czasu do czasu mam wystrzał gazu i myślę że przez to dolot powietrza do spalania jest gdzieś nieszczelny nie znam się na mechanice może ktoś poradzi pozdrawiam
 
 
ARCHEOLOG 
Forumowicz


Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 46
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 97
Skąd: bd
Wysłany: 2008-12-31, 08:01    

Jak samochód strzela to znaczy, że dowymiany na gwałt świece i przewody. Pewno i wizyta u gazownika by go wyregulować też się przyda. Pamietaj, że jeżeli strzela to może uszkodzić się przepływomierz - wredna sprawa - na benzynie jeździć nie będzie chciał. Co do dolotu to w tym aucie jest tak skonstruowany, że nie powinien się rozsypać od strzału - ale wypadki się zdarzają. Jak masz gdzie i chwilkę wolnego czasu to sobie go odkręć - parę minutek roboty. Przy okazji zobaczysz jak wyglada filtr powietrza - może i on jest do wymiany.
To fajne autko i przyjemny silniczek. Jak będziesz dbał to będzie się odwdzięczał bezawaryjną jazdą.
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-31, 11:30    

marek dudzianiec napisał/a:
witam mam podobny problem obroty ok 1500 i bardzo powoli spadają tak samo na gazie jak na benzynie myłem silniczek krokowy bez rezultatu myślę że dostaje się jakieś zimne powietrze do spalania i dlatego włancza się ssanie nawet jak silnik jest rozgrzany posiadam model 2,5l20v z gazem zwykłym nie sekwencja od czasu do czasu mam wystrzał gazu i myślę że przez to dolot powietrza do spalania jest gdzieś nieszczelny nie znam się na mechanice może ktoś poradzi pozdrawiam


Niedobrze, że "co jakiś czas masz wystrzał gazu". Koniecznie coś z tym zrób. Co do ssania to przy wystrzale otwiera się zawór bezpieczeństwa i dopóki go nie zamkniesz tamtędy łapie "lewe" powietrze, może to to
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
ARCHEOLOG 
Forumowicz


Safrane ph: bd
Rocznik: bd
Pojemność: bd
Wersja wyposażenia: bd
Wiek: 46
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 97
Skąd: bd
Wysłany: 2008-12-31, 12:58    

Darek napisał/a:


Co do ssania to przy wystrzale otwiera się zawór bezpieczeństwa i dopóki go nie zamkniesz tamtędy łapie "lewe" powietrze, może to to


Niekoniecznie - u mnie strzeliło dwa razy przez okres jaki mam auto. W obydwu przypadkach zabezpieczenia samoczynnie się cofnęły i było ok.
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2008-12-31, 13:06    

ARCHEOLOG napisał/a:

Niekoniecznie - u mnie strzeliło dwa razy przez okres jaki mam auto. W obydwu przypadkach zabezpieczenia samoczynnie się cofnęły i było ok.


Oczywiście ale zgodnie z teorią "brzytwy Ockhama" należy zacząć od najprostszych rozwiązań a nie rozbierać pół samochodu Mruga
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-12-31, 13:24    

Marku, zerknij na stan uszczelki kolektora dolotowego (choć to raczej mało prawdopodobne, ale się zdarza), jak też sprawdź wszystkie połączenia odmy silnika (czy czasem nie wyskoczyło to kolanko pod pustą rurą plastikową - z boku akumulatora).
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-31, 18:17    

witam dziękuję za rady mam jeszcze pytanie odnośnie sondy jak sprawdzić czy działa prawidłowo gdyż wymieniłem na nową a komputer sygnalizuje awarię pozdrawiam i życzę wszystkim bezawaryjnej jazdy w nowym roku
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-31, 19:35    

Lambdy nie sprawdzisz bez oscyloskopu. Gdzieś wykopałem schemat urządzenia do testowania, jak będziesz chciał to prześlę Ci na maila. Rozumiem, że awarie sygnalizuje komputer po podłączeniu CLIP'a. Jeżeli odepniesz sondę komputer (ECU) przełączy się w tryb awaryjny i będziesz mógł jeździć dalej i sprawdzić jak auto się zachowuje.
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-12-31, 20:12    

Pracę sondy tlenu może sprawdzić gazownik, bo nie wierzę, że w tym silniku masz instalację I-szej generacji Mruga Zapewne jest centralka (najbiedniej) i emulator wtrysku.
Czasami na CLIP'e wychodzi błąd sondy, gdy po zainstalowaniu gazu jest ona zwierana do masy, ale jeżeli auto wyposażone jest na najprostrzy komputer LPG, to pracę jej można ładnie odczytać wchodząc w tryb programowy centralki LPG Wesoly
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15