Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
PODCIĄGNIĘCIE PRĄDU W MIEJSCU RADIA
Autor Wiadomość
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-04, 22:11    

ja bym proponował pociągnąć od gniazda na tyle tunelu przy pasażerach tam jest jak dobrze pamiętam napięcie do 110V :) Ale jeżeli chcesz podświetlać diodami to bez pardonowo z każdego elementu elektrycznego możesz pociągnąć.
_________________
Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia

http://bagaznikidoauta.pl/
 
 
 
Darek 
Nałogowiec

Safrane ph: phase II
Rocznik: 1998
Pojemność: 2.5 20v + LPG
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U
Pomógł: 6 razy
Wiek: 52
Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 808
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 2009-01-04, 22:16    

Boże nie taki wielki bezpiecznik po co. Jedna dioda to zaledwie 0.2 wata a więc 6 to ledwie jedna żarówka do oświetlenia kabiny 1.2 wata, więc jeśli wymontujesz z drzwi żarówkę i na jej miejsce podepniesz 7 LEDów to w układzie elektrycznym nie zajdzie żadna zmiana, no chyba że chcesz zatrzymać oryginalne oświetlenie tylko że wtedy LEDy są bez sensu. Jeśli chodzi o gniazdo zapalniczki to miałem raczej na myśli taką złodziejkę która z jednego gniazda robi dwa. A jeśli nie chcesz za bardzo ingerować w elektrykę to możesz GPS podłączyć do przedniej zapalniczki a telefon ładować z tej dla pasażerów i po kombinacjach
_________________
Panie, daj mi siłę, do zaakceptowania rzeczy, których nie mogę zmienić,
odwagę do zmiany rzeczy, których nie mogę zaakceptować,
mądrość, abym dobrze ukrył ciała tych którzy mnie dzisiaj wkurzyli.
 
 
mSamer 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2.2 DCI
Wersja wyposażenia: Initiale Patis
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 111
Skąd: okolice Zawiercia
Wysłany: 2009-01-04, 22:21    

co do bezpiecznika to macie racje ale spokojnie powoli się ucze ;) A co do rozdzielacza to on rozdziela na 3 wejścia i 1 USB tak więc to napewno zostawie ma też własną diode która w nocy mi fajnie bez oślepiania sufit rozjaśnia na niebiesko niezły efekt a do drzwi narazie nie wbijam to zostawie na potem ;)
_________________
Renault Safrane 1998r 2.5 20V Benzyna+LPG sekwencja. Wersja RXE ---->
http://www.polskajazda.pl...t/Safrane/53536
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-01-05, 00:43    

Goalkeper napisał/a:
...gniazda na tyle tunelu przy pasażerach tam jest jak dobrze pamiętam napięcie do 110V :)

Goli, nie pij tego więcej :P
To gniazdo 12V, a max. 120 W ;)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
mSamer 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2.2 DCI
Wersja wyposażenia: Initiale Patis
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 111
Skąd: okolice Zawiercia
Wysłany: 2009-01-05, 22:30    

110V by konia zabiło ;P ale sam się nie skapłem że to nie W słuchajcie sprawdze jak się tam idzie dobrać do tego tylko mi chodzi żeby wszystko razem z zapłonem działało czyli było by super własnie od gniazdka zapalniczki się podpiąć.

Mam takie pytanko czy jest coś takiego jak rozdzielacz-taki żebym z jednej strony podłączył prąd 12v z tej zapalniczki a po drógiej stronie kilka wejść żebym podłączył sobie reszte użądzeń. Mam takie typowe kostki do elektryki ale na te śrubeczki zakręcać nie chce zabardzo bo to nie za bezpieczne wolałbym żeby było fachowo jak jest coś takiego to jak się nazywa to skocze do sklepu i kupie ;) Pozdro 4all :)
_________________
Renault Safrane 1998r 2.5 20V Benzyna+LPG sekwencja. Wersja RXE ---->
http://www.polskajazda.pl...t/Safrane/53536
 
 
 
mSamer 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2.2 DCI
Wersja wyposażenia: Initiale Patis
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 111
Skąd: okolice Zawiercia
Wysłany: 2009-01-05, 23:48    

O dzięki coś w tym rodzaju będzie ok. Postaram się dorwać taki bajer na miejscu a jak nie to zamawiam. Mam jeszcze jedno pytanko jak się dostać do gniazdka zapalniczki tej opieraniu co trzeba rozbierać wole byc uprzedzony jesli ktoś to już robił jak nie to sam coś wymyśle ;)
_________________
Renault Safrane 1998r 2.5 20V Benzyna+LPG sekwencja. Wersja RXE ---->
http://www.polskajazda.pl...t/Safrane/53536
 
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-01-05, 23:54    

Jeżeli od samego gniazda, to musisz zdemontować podłokietnik :) O ile pamiętam, to śrubki na dole, po bokach i od góry. Nie musisz brać bezpośrednio z gniazda, w tunelu idzie wiązka ze złączem, czyli możesz wpiąć się w wiązkę już pod konsolą radia, lub przy lewarku zmiany biegów :)
_________________
Olewam, lubię te robotę :P
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-06, 05:21    

RedHead napisał/a:

Po drugie - bezpieczniki nie stawiają oporu, tylko przepalają się w momencie kiedy przepłynie przez nie maksymalny prąd, czyli taki jaki jest podany na bezpieczniku.


Bezpieczniki stawiają opór i jest on zależny od maksymalnego prądu jaki może przez nie przepłynąć nie uszkadzając go.
I = U/R gdzie I - to natężenie prądu, U - to napięcie, a R to właśnie opór bezpiecznika. Ponieważ napięcie U jest stałe (12V) to prąd maksymalny jaki może przepłynąć przez bezp. jest tym większy im mniejszy opór stawia bezpiecznik.

To tak na marginesie :)
 
 
mSamer 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2.2 DCI
Wersja wyposażenia: Initiale Patis
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 111
Skąd: okolice Zawiercia
Wysłany: 2009-01-06, 07:10    

No okło radia idzie wiązka tylko które to przewody instalkacje musze sobie wziąść załatwić ;)
_________________
Renault Safrane 1998r 2.5 20V Benzyna+LPG sekwencja. Wersja RXE ---->
http://www.polskajazda.pl...t/Safrane/53536
 
 
 
jurek201 
Klubowicz

Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69
Dołączył: 10 Wrz 2008
Posty: 134
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-06, 11:28    

igorjast , redhead ma rację. Opór przewodnika z ,którego wykonany jest bezpiecznik nie ma praktycznie żadnego znaczenia. Istotny jest jedynie przekrój poprzeczny przewodnika z którego wynika maksymalne natężenie prądu, przy którym bezpiecznik jeszcze nie ulegnie przepaleniu - tzw. prąd topienia drutu. Kupując bezpiecznik określamy maksymalne natężenie prądu a nie opór. Napięcie nie ma żadnego znaczenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 15