Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2.2 DCI
Wersja wyposażenia: Initiale Patis
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 111 Skąd: okolice Zawiercia
Wysłany: 2009-01-06, 20:38
hahaha dzisiaj zakupiłem sobie dwa kozacje przełączniki do tego kilka diodek małych i dużych oporniki do diodek i jeszcze koszyczek z bezpiecznikiem jak tylko dorobie sobie specjalna deseczke u znajomego to zabiore się do pracy a to może potrwać kilka tygodni bo musze zebrać wymiary wnęki gdzie kiedyś była popielniczka teraz będzie tajny schowek
jurek201, zgadza się, kupując bezp. określamy prąd maksymalny, ale z punktu widzenia elektryczności ten prąd będzie zależeć od oporu drutu, a nie na odwrót. Opór bezp. z kolei będzie zależeć od przekroju drutu.
Sorry, bo czepiłem się wyrażenia, że "bezpieczniki nie stawiają oporu", a RedHead poprostu chciał uświadomić mSamer-a, że wartość bezp. określa się maks. prądem jaki może przez niego przepłynąć, wyrażanym w amperach.
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-08, 01:18
zgadza się - wszystko ma swój opór - nie ma przewodnika idealnego.
Safrane ph: II
Rocznik: 1999
Pojemność: 2.2 dT 12V
Wersja wyposażenia: RXT
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 240 Skąd: UK
Wysłany: 2009-01-08, 16:18
RedHead napisał/a:
zgadza się - wszystko ma swój opór - nie ma przewodnika idealnego.
ołów w temperaturze poniżej 4*K wykazuje nadprzewodnictwo.
Dla potwierdzenia tego naukowo wzbudzono indukcyjnie w ołowianym pierścieniu prąd. Pierścień przechowywano przez około 2 lata w w/w temperaturze i wykazano, że wartość prądu po tym okresie była taka sama.
Można to określić mianem przewodnika idealnego, gorzej z utrzymaniem go w odpowiedniej temperaturze.
sorry, ale to już zboczenie studenta elektrotechniki...
Safrane ph: I
Rocznik: 1993
Pojemność: 3.0 12V
Wersja wyposażenia: RT
Wiek: 69 Dołączył: 10 Wrz 2008 Posty: 134 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-08, 19:04
O tak, tak !
Jeszcze trochę to zacznie się tu dyskusja o wyższości drutów ze srebra nad drutami z miedzi i wszyscy w Safranach zaczną zastanawiać się nad wymianą kabli w autkach;) To tak odnosnie "dyskusji akademickiej"
Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2.2 DCI
Wersja wyposażenia: Initiale Patis
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 111 Skąd: okolice Zawiercia
Wysłany: 2009-01-08, 22:03
Hehe no ale dobrze że są i tacy którzy mają pojęcie na ten temat sam zastanawiam się nad studiowaniem elektromechaniki alektrotechniki albo coś w tym kierunku tylko związane z silnikami samochodowymi. To tak poza tematem,
A wracając do niego to jeszcze nic się do roboty nie wziołem bo czasu brak musze zrobić wymiar otworu w którym jest zapalniczka i dorobić tam blacik drewniany w którym umieszcze przełączniki i inne pierdoły
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-01-08, 23:17
Michał, jak już wyposażysz swoją safi w większą ilość odbiorników poboru prądu, to pomyśl o odpowiednio większym aku, niz 55 Ah zalecanym do tego modelu
Myślę że większe aku nie będzie potrzebne aku jest dobierane do auta z małym zapasem żeby na przykład ciągnąc kemping na światłach nic nie przygasało chyba że chce sobie kolega jeszcze zamontować jakuzi większe aku będzie stale niedoładowywane
Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2.2 DCI
Wersja wyposażenia: Initiale Patis
Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 111 Skąd: okolice Zawiercia
Wysłany: 2009-01-08, 23:24
Masz racje ale narazie nie będe brał więkrzego przy następnej wymianie dopiero troszke więkrzy kupie bo kilka diodek rozgałęźnik zapalniczki (3x pod gps i ładowarke których żadko używam) nie powinno rozładowywać akku no nie ??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach