Safrane Klub Polska Strona Główna
 FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum


Poprzedni temat «» Następny temat
Złącze diagnostyczne ph II
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-04, 20:26    Złącze diagnostyczne ph II

Witam!

Wczoraj u henrego71 próbowaliśmy podpiąć Szafe pod kompa i zczytać wszystkie jej boleści.
Niestety nie udało nam się nawiązać połączenia.
Heniowa szafa bez problemów się łączy (ten sam rocznik, ten sam silnik i to samo wyposażenie), a moja za żadne skarby.

Ma może ktoś z Was schemat złącza diagnostycznego 16-pinowego?
Albo mógłby ktoś przelecieć multimetrem piny tego złącza?

U mnie jest tak: (górny rząd piny 1-8, dolny 9-16)
Po włączeniu stacyjki:
Pin 16: +12 V
Pin 1, 4, 5 i 16 - chyba powinna być masa (u mnie między każdym z tym pinów a pinem 16 jest 12 V, ale żaden z nich nie ma bezpośredniego połączenia z masą - sprawdzałem do śruby przy drzwiach)

Co ciekawe, gdy wyłączę stacyjkę, to między 1 i 16 pinem występuje napięcie ok 3 V zamiast wcześniejszych 12V.

Może ktoś z Was już walczył z tym złączem - chcę dojść do ładu z ABSem, bo zima się zaczęła, a ja nawet nie mogę sprawdzić co boli moje autko :(

Z góry dzięki wszystkim za pomoc.
 
 
mSamer 
Klubowicz


Safrane ph: Vel Satis
Rocznik: 2003
Pojemność: 2.2 DCI
Wersja wyposażenia: Initiale Patis
Wiek: 33
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 111
Skąd: okolice Zawiercia
Wysłany: 2009-01-04, 20:46    

Ja Ci osobiście nie pomoge ale czytałem forum i nie rozumiem w jaki sposób podłączyć Safrane do kompa jakie złącze trzeba mieć i wogóle. Sorki że Ci się wbijam w połowe treści może jak przysłucham się dalszej wymianie zdań coś z tego zrozumiem :wstyd:
 
 
 
Goalkeper 
Nałogowiec
Kamikaze Boski Wiatr


Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740
Pomógł: 19 razy
Wiek: 42
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1569
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-01-04, 22:39    

To że macie tą samą wersję nie znaczy, ze autko powinno tak samo współpracować. Mój ziom, tak jak opowiadałem na zlocie o sceniku II też miał problemy z diagnostyką. Niby te same wersje silnikowe ale np. 1.9 dCi robili 90 i 130 konne w tym samym roczniku. Niestety po ustwieniu tej wersji oprogramowania do 130km z 90 KM nie dało się sprawdzić nic. Podejrzewam, że diabeł tkwi w szczegółach i trzeba wziąć pod uwagę model silnika G8T760 a G8T740. Niby te same konstrukcje a jednak inne.
 
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-04, 23:29    

Witam posiadam komp mega-macs 55 -firmy Gutman Mestechnik mam możliwoś sprawdzenia każdej wersi oprogramowania auta i wiem że w takim samym aucie potrafią być rużne systemy -feniks,bosch,sachem,itp sprawdziliśmy wszystkie około 20 kombinacji i lipa :) :) :) piszę 20 kombinasji bo umnie jak się niechce połączyć w ustawieniach przypisanych go danego auta wchodzi się w funkcję all (algemein) i wchodzi się w meni wszystkich programów stosowanych w danej marce cyfrowych i analogowych i sprawdza się kolejno jeśli auto ma sprawne gniazdo zawsze daje się namieżyć odpowiedni system a są rużne systemy elektroniki po kilka dla abs i airbag i silnik ,klima ,komfort itp poprostu to z Rufusem wiemy napewno gniazdo albo coś przed nim jest zje.....ne :) :) :)
 
 
arek 
Administrator
dozorca ;)


Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701
Pomógł: 58 razy
Wiek: 56
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 1822
Skąd: z Lublina
Wysłany: 2009-01-05, 00:31    

Rufus a próbowałeś się połączyć przy pracującym silniku ?
Miałem to samo. Kolegi safi łączyła się już "po stacyjce", a moja dopiero to robi, gdy silnik pracuje ;)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-05, 00:35    

prubowaliśmy na odpalonym też i lipa nie łączył się z żadnym z systemów ani abs ani airbag ani silnik itp kompletna klapa :(
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-05, 00:55    

zasilanie masz na 16 pinie złącza, mase na 4 lub 5, linie K na 7, a linie L na 15, jeśli z niczym wam się nie łączy to pod uwagę weźcie to że wszystkie urządzenia diagnozowane są na jednym pinie, czyli 7, często zdarza się tak że jakieś urządzenie blokuje diagnozę np nie fabryczne RADIO, jeśli masz do tego mega macsa zestaw kabli uniwersalnych i chcecie dojść do ładu z absem, to znajdź linie K przy sterowniku abs i wepnij się w nią bezpośrednio. bądz twój sterownik od ABS jest uszkodzony i blokuje komunikację, odepnijcie od niego wtykę i spróbujcie zdiagnozować coś innego. cudów nie ma jak auto jeździ urządzenia pracują a coś blokuje linie diagnostyczną to wszystko.
jak wam się przez wtyczke nie połączy a już odważycie się bezposrednio w sterownik wpiąć i zdiagnozować to z tego co widze w sterowniku pin:
A12 - czarny - Linia K
A15 - fioletowy - Linia L.
pozdrawiam.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-05, 01:13    

dzięki za info choć z tym podpinaniem na ostro to trochę problem posiadam złącza do wszystkich marek ale producent nie przewiduje takiego podpięcia wręcz zakazuje pod grożbą utraty gwarancji a niema takiego gniazda w zestawie z którego wychodzą same kabelki moż na to połączyć na zasadzie kabelkologi ale jak coś urypie to mogę mieć problema :) :) :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-05, 11:31    

taraba123 napisał/a:
zasilanie masz na 16 pinie złącza, mase na 4 lub 5, linie K na 7, a linie L na 15, jeśli z niczym wam się nie łączy to pod uwagę weźcie to że wszystkie urządzenia diagnozowane są na jednym pinie, czyli 7, często zdarza się tak że jakieś urządzenie blokuje diagnozę np nie fabryczne RADIO, jeśli masz do tego mega macsa zestaw kabli uniwersalnych i chcecie dojść do ładu z absem, to znajdź linie K przy sterowniku abs i wepnij się w nią bezpośrednio. bądz twój sterownik od ABS jest uszkodzony i blokuje komunikację, odepnijcie od niego wtykę i spróbujcie zdiagnozować coś innego. cudów nie ma jak auto jeździ urządzenia pracują a coś blokuje linie diagnostyczną to wszystko.
jak wam się przez wtyczke nie połączy a już odważycie się bezposrednio w sterownik wpiąć i zdiagnozować to z tego co widze w sterowniku pin:
A12 - czarny - Linia K
A15 - fioletowy - Linia L.
pozdrawiam.


Wielkie dzięki!

Właśnie o taką rozpiskę pinów mi chodziło.
Po pierwsze (nie jestem pewien teraz na 100% - potem pójdę do autka i sprawdzę), ale chyba nie mam pina 7 - być może jest wyłamany.

Po drugie - radio zmieniłem z kasety na CD (dokładnie taki sam panel, tylko dziura inna :hyhy: ) - wszystkie złącza pasowały i radio bez problemu zadziałało od razu po wpisaniu kodu, więc chyba mało prawdopodobne, że tu tkwi problem - jednak przy następnej próbie spróbuję odpiąć radio.

Po trzecie - nie sprawny ABS sugeruje uszkodzoną centralkę ABS na pompie hamulcowej. Sprawdziłem omomierzem wszystkie czujniki ABS i kręcąc kołami coś tam wskazywały, więc czujniki uznałem za sprawne.

I właśnie przypuszczam, że to ten sterownik ABS może takie problemy zdziałać.

Heniu, kabelkami to nie ryzykowałbym zabawy - wystarczy, że coś przez przypadek się zewrze i nawet jak sprzedałbym Safrankę, to nie wypłaciłbym Ci się za tego kompa.
Jak troszkę poprawią się warunki drogowe, to umówię się znów z Tobą na weekend - tym razem będziesz zmuszony pracować w sobotę ;)

Dla potomnych wklejam schemat kostki diagnostycznej:
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2009-01-05, 11:52    

ale panowie ! tu się nie ma czego bać, przeciez takie komputery mają zabezpieczenia na każdej linii diagnostycznej, choćby po to że nawet dane urządzenie może mieć zwarcie linii diagnostycznej, i co przy standardowym podłączeniu odrazu byś musiał urządzenie naprawiać ? masz np, kabel do fiata 3 pin gdzie masz zasilanie na żabkach do akumulatora a we wtyczce linie K, na megamacsie nie pracowałem ale jeśli nie ma takiej głupoty jak w cdifie czyli gdy masz zapięty kabel do fiata a wybierzesz renault to zrób o złym kablu, to mozesz śmialo go wykorzystać i tylko linię K podłaczyc do sterownika, nic sie nie stanie, a po zatym kable uniwersalne dają do wielu takich urządzeń, sam często z takich korzystam, choćby gdy diagnozuje sobie sterowniki airbag na stole, czy dobrze wyczyszczone po crashu ;) więc na waszym miejscu nie bał bym się tylko tak pokombinował, a radio mimo że fabryczne wypnij i spróbuj. pozdro
a tak pozatym bezpieczniki od absu sobie sprawdziłes ? ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme xandblue created by spleen modified v0.2 by warna

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11