Wysłany: 2008-11-10, 11:40 Kilka problemów z nową Renią
Witajcie !!!
Jestem tu nowy, bo od 2 dni jestem szczęśliwym posiadaczem Safrane z 1993r. Jak narazie jestem ogromnie zadowolony z nowego zakupu, ale mam kilka pytań na które mam nadzieję że udzielicie mi porady.
Pierwszy to wycieraczki najbardziej palący problem.
Otóż nie wiem czy na pewno, ale wydaje mi się że mam założone nie fabryczne ramiona do wycieraczek, bo po 1 to nie da się ich podnieść jak wycieraczki są na dole bo blokują się o maskę silnika, a po drugie to najprawdopodobniej za bardzo dociskają do szyby bo wycieraczki nie radzą sobie z "wyjechaniem" do góry (musze im pomagać rękami ) a jak się domyślacie w czasie jazdy to raczej nie wykonalne.
Drugi problem, dużo mniejszy to szczekaczka, gdyż jak wcisne przycisk włączający to słysze tylko trzaski z glośnika, a komunikaty nie chodzą. Sprawdziłem głośnik i głośnik działa, a komunikaty nie
i trzeci ostatni to niedziałające podświetlenie na wyświetlaczu od zegara i temperatury. Jak się przyglądne z bliska to i godzina i temp. jest wyświetlana a nie podświetla się przy zapalaniu świateł. Możecie mi podpowiedzieć jak to naprawić?
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-11-10, 13:14
Odnośnie szczekaczki to prawdopodobnie będzie problem z zasilaniem, też tak mam działała sobie nagle przestała i co jakiś czas się odezwie a później trzaski.
Jeżeli chodzi o zegar to będziesz musiał odkręcić najpierw plastikową ramkę, która jest na zegarach wtedy będziesz mógł się dostać do śrub mocujących wyświetlacz od radia i zegary. Jak już wykręcisz to z tyłu będziesz miał trzy żarówki, które trzeba wymienić. Tutaj masz post jakie żarówki są potrzebne KLIK. Będzie zdjęcie z żółtą oprawką.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-11-10, 14:09
Szczekaczka to czasami fajna rzecz jak nie woła żeby jechać zatankować. Poza tym powie Ci, że masz żarówkę w którejś lampie przepaloną, niedomknięte drzwi, bagażnik, nie spuszczony ręczny itd itp. No i czasami możesz zaszpanować przed laskami jak je będziesz woził, że masz samochód gadający jak w "Night Rider"
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
Safrane ph: Była II
Rocznik: Była 09/97
Pojemność: Była 2.2 dT
Wersja wyposażenia: Była RXE
Typ pojazdu: B54G
Typ silnika: G8T740 Pomógł: 19 razy Wiek: 42 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1569 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2008-11-10, 14:43
Szczerze powiem, że sam zamierzam się zabrać za znalezienie usterki tylko czasu zawsze brak.
_________________ Gość, Ty i Renia i cały świat się zmienia
I jeszcze jeden problem o którym zapomniałem na początku, to komputer. Nie pokazuje nic poza kilometrami i średnią prędkością. Wszystkie inne wskazania to kreski na wyświetlaczu. Mam autko zasilane LPG ale podczas jazdy na PB95 też nic nie pokazuje...
Gość [Usunięty]
Wysłany: 2008-11-10, 20:44
Witam
Korzystam z okazji i podczepiam się pod temat ramion wycieraczek
czy wszyscy w phI mają taki problem ? - brak mozliwosci podniesienia
ramion , przeszkadza w tym maska
Safrane ph: II
Rocznik: 11/96
Pojemność: 2.5 20v
Wersja wyposażenia: RXE prawie już RXT, ASB, LPG itp. ;)
Typ pojazdu: B54F
Typ silnika: N7U701 Pomógł: 58 razy Wiek: 56 Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 1822 Skąd: z Lublina
Wysłany: 2008-11-10, 22:26
zeus przestaw ramiona o jeden-dwa ząbki wyżej W żadnej safrance nie ma problemu z podniesieniem ramion, jeżeli maska jest opuszczona
Widocznie ktoś chciał skutecznie ukryć wycieraczki w stanie spoczynkowym, ale wówczas ta od kierowcy będzie zostawiała dość duży obszar niewytarty od strony słupka
Co do wycieraczek to żeby je odchylić to włączamy wycieraczki na pracę ciągłą, włączamy zapłon i w momencie gdy są w pionie, cofamy kluczyk na pozycje 0 (tak że można go wyjąć), i wtedy możemy odchylić wycieraczkę.
A teraz najważniejsze, gdy cofniemy manetkę od wycieraczek to one wracają nawet gdy kluczyka nie ma w stacyjce, więc nie robić tego gdy wycieraczki są odchylone, bo będzie rysa na masce, krzywa wycieraczka i możliwe że silniczek też się przypali.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach